Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Tror noen må ha vært ute etter DE felgene eller at de har vært ute etter å ta FRA Hofstan...

Min står der, det står en E60 med 19" M6 felg der, står en ny Opel Vectra med 20" hjul + at kona sin focus med usa import motorsportfelger sto der.... mer enn nok av hjul å ta av hvertfall!!!!!

Skrevet

Syntes i det minste de kunne satt bilen på noen lecablokker eller noe da. Så jo ut som 2x4 kapp på høykant det der :?

Egentlig burde de jo gi faen i å ta felgene i det hele tatt da, men hvis de ABSOLUTT skulle ta de så er det jo unødvendig å ødelegge andre ting samtidig.

Skrevet
Trist lesing. Håper felgene dukker opp igjen og kanalene ikke har fått får stor medfart. Overraskende at de hadde fått opp låse boltene da. Trodde de ikke var så lett få opp men de som ønsker noe får vel til det meste. Men såfall kan det ikke være noen amatører heller da, skulle enn tro.

bare å smelle på ei 17 pipe på de fleste låsebolter...

men min mor har på noen spesialgreier på sin civic... er liksom et "mønster som ligner på en blomst og litt sånn abstrakte ting... de funker som fy... spes hvis du har en felg med litt avsatand inn til selve bolten... umulig å få opp uten nøkkel... da må man bore :-P

Skrevet

Fikk vite når jeg kom på jobb i dag at 4 stykker oppe i ei anna gate også hadde mistet felgene på samme viset.

Så er egentlig lettet fordi jeg da slipper tenke på at det var bare meg de var ute etter....

Får høre hva politiet sier i ettermiddag.

Skrevet
Fy faen å surt det der er!

Unskyld at jeg skyter inn litt offtopic her. Men har sett dette så ofte at det skremmer meg...

For min del så har jeg 19" ASA 3delt skrudde felger. Jeg vet ikke verdien på dem, men slik jeg forstår så er slike relativt dyre. Hvordan kan jeg finne pris/verdi på dem i tilfelle jeg vil forsikre dem?

Har satt opp løsøre-forsikringen på min for å dekke felgene, og da var beskjeden at jeg MÅ ha kvittering på felger og dekk for å få det igjen om det skjer noe. Ikke noe problem for meg, siden jeg kjøpte de nye, men det kan være vanskelig ved bruktkjøp, eller når de følger med bilen. Uansett så blir din argumentasjon at du vil ha bilen som den var før tyveriet, og jeg har egentlig litt trøbbel med å se at de kan lure seg unna det.

En Audi dulta såvidt borti LRen for en stund siden, og jeg subba autovernet for å unngå kollisjon (hjalp ikke stort, men han fikk all skyld). Autovernet tok noen jafs av felgene, men Bilservice/NAF klarte ikke få tak i like felger, så da ville takstmannen hos NAF (for Gjensidige) betale meg 3 lapper for to felger. Da mente han at han var snill som pokker, for 16" kunne man få billigere enn det. Javel, men det var jo umulig å få tak i de jeg hadde, så jeg gadd jo ikke kjøre med to forskjellige felger. Helt utrolig at de kan være så idioter. Måtte jo i så fall fått til fire nye felger. Da jeg klaga til Gjensidige var det en kundekonsulent som forsøkte seg på "jammen vi dekker kun originalutstyr, og originale felger", så jeg ringte Bilservice og spurte om prisen på to originale LR i 16" like de jeg har på sommerdekkene, som vel da var 2800,-/stk eller noe sånt. Ga tilbakemelding til Gjensidige om at de heller kunne betale meg for to originale LR-felger. Ble etterhvert oppringt av en lenger inne i systemet som bare spurte meg hvor mye jeg ville ha for at jeg skulle være fornøyd. 1000-lapp ekstra sa jeg, for da hadde jeg til fire nye uoriginale 16" felger. Syns sikkert jeg var vanskelig som pokker, men poenget var at jeg ikke skal sitte igjen med noe dårligere enn utgangspunktet, spesielt ikke når det ikke var min egen feil engang, så det var helt og holdent en prinsippiell krangel. Kjør hardt om noe skjer.

Jeg hadde samme problemet forrige vinter etter at et vogntog høvlet siden på bilen, inkludert et par dype hakk i bakfelgen (kjører akkurat som deg på billige uorginale 16" vinterfelger). Der prøvde NAF først å få tak i en ny felg, men modellen var utgått. I stedet fikk jeg beskjed om å finne prisen på et tilsvarende alternativ, så skulle jeg få overført penger til 4 nye felger samt omlegging. Kort etter fikk jeg overført 5000 og saken var løst. De var litt treige og ikke så flink til å svare når de lovet, men var aldri vanskelige på noen måte.

Skaden på felgen var bare kosmetisk så den kjører vi på fortsatt.

Skrevet

De låsboltene som følger med orginale BMW felger skal vist være rimelige sikkre. Der er det det sånn at låsmutteren bare passer din bil. Sånne som står på til deg Allstar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...