Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Men må vel prøve å få noe takst på skader på bil da...

Pokkers idioter som ikke kan jekke ordentlig en gang.

Det tøffeste er faktisk at jeg 2 dager etter innlegget får PM fra en bruker her som forteller meg om razziaen på verkstedet.

Så når telefonen ringer og det er politiet vet jeg hva det gjelder...

Skrevet

Problemet her er vel at du a) må stille erstatningskrav overfor idiotene (og hva er sannsynligheten for at du får noe derfra?) eller B) må bruke (del)kaskoen på bilen. Da får du nok egenandel og du kan også få bonustrekk. Så en må vurdere hvor mye skader det er, om det lønner seg. Man er uansett taperen i slike tilfeller.

Skrevet
Problemet her er vel at du a) må stille erstatningskrav overfor idiotene (og hva er sannsynligheten for at du får noe derfra?) eller B) må bruke (del)kaskoen på bilen. Da får du nok egenandel og du kan også få bonustrekk. Så en må vurdere hvor mye skader det er, om det lønner seg. Man er uansett taperen i slike tilfeller.

Bonustrekk i forbindelse med skader oppstått grunnet tyveri er vel ikke et tema?

Skrevet

Bonustrekk i forbindelse med skader oppstått grunnet tyveri er vel ikke et tema?

Ham Johnsen fra politiet var klar på hva jeg skulle gjøre, og oppfordret meg til å sjekke bilen grundig.

Var bare å sende erstatningskrav gjennom selskapet jeg har full kasko i, så tar selskapet saken tilbake til guttene.

Var bare å finne skader etter tyveriet...

La jo med bilder til politiet og de så hvordan bilen var etterlatt, og de andre nyere bilene de hadde stjelt av var sikkert kjørt rett på takst.

At jeg skulle måtte bruke egenandel når kjeltringene er tatt er rart.

Blir jo samme som at noen kjører i meg, eller tenner på bilen og de vet hvem, ikke jeg som skal betale da?

Men skal snakke mer med skadebehandler i morgen.

Skrevet

Man skal ikke trenge å tenke på egenandel når det ikke er ens egen feil at skade har oppstått. Så lenge skaden pr definisjon skal dekkes av forsikring skal det ikke trekkes egenandel.

Skrevet

Klarer Falck å finne dem igjen så jeg får sett om det er mine hadde det vært greit.

De snakka om at felgene hadde blitt funnet i en tilhenger...

I allefall måtte de rote igjennom lageret sitt...

• 4 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...