Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vintern nærmer seg og Benzeline er snart klar for å parkeres i garasje i påvente av ekstrem oppussing...hmm..Skal som sagt bytte hjulbuer bak, skjermer foran, bytte alle jekkfestene da det er litt rust i dem i kantene samt sveise litt i kanalen på passasjersiden samt en hellakkering.. Lurte da på om det er noen som VET om noen som er flinke med 123karosseri?Kjenner mange som driver med lakkering/oppretting og slikt, men tenkte kanskje det er litt slit med tanke på alle lister og slikt som må demonteres også monteres igjen på denne bilen..Vil gjerne overlevere bilen til en som KAN denne jobben..hmm.. Skal også sies at det skal byttes dempere og fjærer på bilen, overhale girkassa samt få valsa alle hjulbuene MAX før lakkering..

Hvilken farge burde jeg lakke den i?hmm..lekt med tanken med den sortlilla fargen på nyere MB eller i sort..hmm...Men har fått MYE gode tilbakemeldinger på fargenkombo jeg har for tiden med interiøret..hmm..mye spørsmål..

Bilen det er snakk om er;

P7240580.jpg

P7230556.jpg

P7230568.jpg

Skrevet

Regner med at du har forhørt deg hos mercedesklubben?

Har selv sveiset endel på W123 da min far har hatt endel av de.

Ikke noe verre å sveise de enn noe annet :)

Å bytte fjær og dempere derimot gjør ikke jeg frivillig flere ganger, ufattelig trangt oppheng foran på de bilene.

Men du har en flott bil der, den må du ta godt vare på :)

Skrevet

Ja har lagt ut samme tråden på merceforumene også..jeg kan som sagt ikke sveise selv, så vil gjerne sette det bort til noen som KAN det:) Ja har titta litt under på bilen og er ganske så trangt ja:) Ja skal ta godt vare på henne, skal nok aldri selges med mindre jeg får en million for henne:p

Skrevet

Dette er den siste jeg rustsveisa og lakkerte, tilhørte en kompis.

Se bort fra frontspoileren og hjulbuene, de er IKKE mitt verk ;)

serkooxl2lypur32sgtl.jpg

Er det 280 du har?

Ser de fleste coupene er enten 230 eller 280/280 twin cam.

Edit: sto 230 på den rumpa ja :)

Skrevet

Er nok bare en standard vanlig 230CE:) Men blir aldri kjørt hard så trenger ikke større motor..selv om det hadde vært digg med 280:) Den du la ut bilde av hadde litt fin frontfanger faktisk..er på utkikk etter en "styling" fanger foran men er litt vanskelig å finne en som passer..hmm...

Skrevet

Den fronten der vet jeg ikke hvor stammer fra, den lå i bagasjerommet på en bil min bror kjøpte, men den passa merkelig nok rett på Mercedesen.

Ble skummelt lav men, med 50 mm senk var det 6 cm klaring under front.

Bruttern har forresten endel w123 deler liggende om du skulle trenge noe :)

Skrevet

ja har sett den siste bilen der...ganske så omtalt i merceverden..men tror nok ikke jeg skal satse noe slikt i merca..bare få den strøken og lav med felgene som står på:)

Skrevet
Den fronten der vet jeg ikke hvor stammer fra, den lå i bagasjerommet på en bil min bror kjøpte, men den passa merkelig nok rett på Mercedesen.

trenger faktisk den viskosekoblinga foran til kjøling av motoren..min har slutta å slå inn da magnetene er døde..får ikke kjørt den direkte heller så kjøring i kø i solen innimellom kan bli litt slitsomt..hmm...

Skrevet

Kjempefin bil du har, wicky. 123 og 124 coupe er favorittdesignene mine mtp MB. Kom over en pen W123 280 (sedan mao) i et garasjeanlegg i forrige uke - hadde "original"-styling ala Lorinser e.l og skinn. Sto og siklet på den som en skikkelig bygdetulling.

Burde tatt med den her på høstmønstringa isteden hehe.

Ville beholdt fargekomboen - grønn og beige matcher veldig bra og holder samtidig originalutseende...

Skrevet

trenger faktisk den viskosekoblinga foran til kjøling av motoren..min har slutta å slå inn da magnetene er døde..får ikke kjørt den direkte heller så kjøring i kø i solen innimellom kan bli litt slitsomt..hmm...

Den hadde han dessverre solgt.

Skrevet

Flott den merca! Enig i at du bør beholde originalfargen eller en annen "originalfarge". Vet det finnes en del pene fangere til den som muligens er originalvare, har sett bilder på merceforum rundt om. Sikkert vanskelig å få tak i da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...