Gå til innhold

Xenon i fjernlys/nærlys - Samme pærer?

maasoey
 Share

Anbefalte innlegg

Å ha Xenon KUN på fjernlysene er vel litt dumt siden Xenon ikke lyser med en gang.

Det tar jo ei stund før de tenner.

Hvis du kjøper et 55 watts kit, og ikke et vanlig 35 watt så er dette litt raskere. Er jo ikke mulig å få det like raskt som halogenpærer, men er ikke noe problem uansett etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har xenon berre i fjernlysa og det er vel ikkje dumt! Første gang du skrur dei på tar det oppimot 10 sek før du har full lysstyrke. Skrur du dei av pga møtende bil(er) og på igjen, har du full lysstyrke med ein gang. Har du xenon i fjernlysa er det like greit å bestille 50w sett istedet for 35w. (er ballasten som bestemmer effekten)

Er reflektoren som er forskjell på nær og fjernlys. Men pæretypen ksn og væra forskjelligt. Min bil (e34) har h1 i både nær og fjernlys. Eg trur e30 har det og, men det er jo berre å ta ut ei pære og sjekka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har original xenon i nærlys. Det tar ca et halvt sekund før full lysstyrke oppnås. Her er det nok forskjellen på originalt av høy kvalitet og Kina-produktene som er på billigsalg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har original xenon i nærlys. Det tar ca et halvt sekund før full lysstyrke oppnås. Her er det nok forskjellen på originalt av høy kvalitet og Kina-produktene som er på billigsalg...

Det tar nok litt lenger ein eit halvt sekund før du har full lysstyrke. Eg vil tippe 2-3 sekunder på originalt nærlys. Etter 3 sekunder har eg bedre lys enn halogen på fjernlysa mine. Dei siste sekundane er det ikkje mykje forskjell i lysutbytte. (dette er lettere å sjå på ein bil med fjernlys enn nærlyset) Forøvrigt er det ikkje noke billigt sett eg har, men det er over 3 år gammelt og det har sikkert vært ein utvikling her. Hugs at tiden er for første gang lyset skrus på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...