Gå til innhold

E39 520d starter ikke.


-Anders-
 Share

Anbefalte innlegg

Fatter har en 520d 00` altså 136 hestern.

Han var ute og kjørte her om dagen da bilen begynte å lugge. Bilen stoppet tilslutt. Fikk igjen startet, men bilen døde ut igjen om litt. Deretter ikke start.

Er det ikke mest sannsynlig at drivstoffpumpe har tatt kveld her?

Kan sies at jeg hadde samme symptomene på min E36 323i, og der var bensinpumpa synder.

Takker for raske svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som en (eller begge) matepumpene har tatt kvelden. På min dat så var det den fremre matepumpen (den under førersetet) som var gåen, men da var symptomene kun startproblemer og ingen lugging. Ble fortalt at hvis den fusker på turtall var det sannsynligvis den bakre matepumpen, ved tanken.

Den fremre byttet jeg selv på 20 min.

Anbefaler at du får kjørt en diagnose på verksted, er kjipt (dyrt) å bytte feil pumpe...

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Hei,

Fant du ut hva som var feil på denne 520d? Har litt samme symptomer - ved skikkelig gasspådrag akselererer bilen litt ujevnt over 3000 o/min. ved jevn kjøring på lavt turtall "hikker" den litt innimellom.

red: 2001 mod, 230000km. Har hørt pumpen fremme i det siste - betyr det at bakpumpen jobber dårlig og frempumpen overtar, eller betyr det at noe er galt med frempumpen?? Eller kan det være så enkelt som dårlig filter?

Tar gjerne imot tips ;)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste seg å være mye dritt på tanken da den ble kjørt nesten tom. Resultatet ble bytte av filter og pumpe i tillegg til tankrensing og gjennomblåsing av rørsystemet. Forsåvidt det samme som ble foreslått i lignende innlegget her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da har jeg forhåpentligvis funnet ut litt mer..

BMW kunne opplyse om at webastoen skulle lage en cyclisk lyd som hørtes ut som en jaget pumpe..

og deres eminente diagnoseunit kunne fortelle at den ene innsprøytningsdysen hadde en elektronisk transmitter av noe slag.. og denne er vist defekt.

Tegn på at denne er defekt kunne være om bilen drar ujevnt, men uten at det oppleves som om dieselmengden kuttes, bare "justeres ned for en kort periode".. det passet bra med min beskrivelse, litt syklisk/sinusformet variasjon i trekkraft ved gasspådrag og enkelte "trekk kraft dipper" - så får vi se.

Det ble anbefalt å skifte glødeplugger samtidig da manifoilen måtte av for begge jobbene og min bil runder vel straks 235kkm så da blir dem nye også.

Marius

Som venter i spenning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dyse nr 4 skiftet sammen med AT-INSP VEN = 8000,-

I tillegg benyttet jeg anledningen og byttet glødetråder når manifoil var av = 4 x 200kr + mva

Dieselfilter ble også byttet = 560kr

Totalt inkl smitt og smule betalte jeg 11 lapper til BMW - og bilen ble som ny - deilig bil som funker skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...