Magnus F Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 Hvor mye olje skl oppi motoren igjen etter at jeg har tappet ut den gamle oljen??
-Vegard- Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 http://www.bimmers.no/statisk.php?id=oljemengder
-Vegard- Skrevet Oktober 1, 2008 Skrevet Oktober 1, 2008 og hvis du ikke finner motoren din eller skjønner noe av den tabellen så hell litt og så kikk på peilepinnen frem til den er på max;)
Mexos Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Er vel ca 4 liter Hel litt i oljefilteret og resten på motoren. Peil oljen før du fyller på alt så det ikke blir for mye personlig har jeg opplevd at den faktisk vil ha litt mer.
AlXz Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Jupp.. Virker som talla der er noe imellom min og maks.., fyllte på litt mer jeg og
-Shark- Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Er vel ca 4 liter Hel litt i oljefilteret og resten på motoren. Peil oljen før du fyller på alt så det ikke blir for mye personlig har jeg opplevd at den faktisk vil ha litt mer. Mye lettere å fylle på motoren, så starte så olja går gjennom filteret. Deretter peile.
AlXz Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Tja.., vil jo gå en liten stund uten at motor får olje på den måten iforhold til å helle en liten skvett i filteret først.. ? Men bør ihvertfall starte opp og la den gå litt, så peile igjen etterpå for å etterfylle om noe har gått til filteret..
-Shark- Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nei, den får da olje som de vanlighvis gjør. Eneste som skjer er jo at det blir igjen litt olje i filteret da dette er ''tomt'' når det er byttet.
AlXz Skrevet Oktober 2, 2008 Skrevet Oktober 2, 2008 Nei, den får da olje som de vanlighvis gjør. Eneste som skjer er jo at det blir igjen litt olje i filteret da dette er ''tomt'' når det er byttet. Tar lenger tid før f.eks trykk lampa lyser. Kan også høre litt tikking de første sekundene.. Men joda.., funker vel greit på den måten du nevnte. Sånn det står i Haynes'n også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå