Gå til innhold

BMW M3 Banebil - InfinityII widebody - Ny update side 17

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hehe, snart står det 20 stk på døra, tørste på øl og med masse arbeidslyst;)

Men funker det!! Hadde komemt om det ikke var så langt..

• Svar 261
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hehe viktig med Øl ja :P

Idag har jeg pusset , pusset, pusset. og pusset.

har også begynt å rette bulker i baksjermene. men er jo så forbanna kalt. sparkelen tørker jo aldri så ga opp. og venter til i morgen.

og også lakka bilen inni. matt svart, ble bra. mye bedre en den blå fargen.

lakka den ene framskjermen bare for å se hvordan det ble. fant ut jeg må gjøre en bedre finish på skjøytene mellom bredding og skjerm. så pusset det ned igjen. må vel sparkle det for at det skal bli fint. noen andre tips?

ellers ja her e det noen bilder .

Lakka bare den ene sia idag. ble tom for lakk

t6fqwuhwpkg7ugnv8r6t.jpg

g5y7qtiog09hi37u4qro.jpg

me87wzvfoitv8odd26hg.jpg

np2wo553elph2zm741th.jpg:wink:

Skrevet

Ikke bestemt meg enda nei. plane om matt svart. og et rift i panseret med smurfefargen under. men får se. må ha noen som kla klare lakke det .eller lage noe foile lignende jeg kan bare legge over

Skrevet
du får si ifra når bilen er ferdig lakket og alt mot våren... så kommer jeg og knipser ordentlige bilder ;-)

ja det blir fett ;)

Skrevet

hvordan har du festet bredderene? kjøp gra tetnings masse fra 3m, såkalt krympe fuge. og legg den nedi.. det skal hvertfal bli bra mellom skjøter. kan også lakkes over, er lettere og få de bra en evt sparkel..

Skrevet
hvordan har du festet bredderene? kjøp gra tetnings masse fra 3m, såkalt krympe fuge. og legg den nedi.. det skal hvertfal bli bra mellom skjøter. kan også lakkes over, er lettere og få de bra en evt sparkel..

er festen med Tech 7. og noe annet lim.

Hmm okei blir dette helt hardt?

Skrevet
du får si ifra når bilen er ferdig lakket og alt mot våren... så kommer jeg og knipser ordentlige bilder ;-)

ja det blir fett ;)

jupp... blir moro det ;-) kommer vel innom i vinter og myser litt også :-P

Skrevet

er festen med Tech 7. og noe annet lim.

Hmm okei blir dette helt hardt?

Tec7?

Ojda.. Det var bummer..Tec7 tillater for mye fleksing, så sparkel og lakk her vil garantert sprekke.. Dessuten er tec7 av en slik grad at den etterhvert vil stivne og bli hard, og resultatet av dette er at skjermbuen løsner..

Tror du skal ta deg en titt i det brevet jeg postet som Sivert hadde skrevet..

Skrevet

Tviler på at det satses på show-finish her, men fordel at ting sitter fast :wink: .

Vil ikke tro det er så mye igjen av verken bil eller breddere etter sesongen uansett...

Skrevet

tech 7 på hjulbuene framme og noe annet lim bak. tror dette vil sitte godt. vi får vente å se. gidder ikke ta de av iallefall ;)

Skrevet
tech 7 på hjulbuene framme og noe annet lim bak. tror dette vil sitte godt. vi får vente å se. gidder ikke ta de av iallefall ;)

sitter fint det.. vi bruker det masse på jobb. ikke annet en gode erfarring fra det..

Skal jo være matt uannesett så.

Skrevet

sitter fint det.. vi bruker det masse på jobb. ikke annet en gode erfarring fra det..

Skal jo være matt uannesett så.

Hva slags jobb har du? Karosseriverksted?

Tec7 er ett bra LIM det. Men det er laget for å flexe, noe som gjør til at det tillater bevegelse mellom stålet og glassfiberen. Alle kan jo skjønne att bevegelsen som oppstår ved vridninger i karosseriet, vil "dempes" av at tec7en flexer, noe som gjør til at lakken sprekker siden denne ikke flexer med tec7en..

Etterhvert blir tec7en steinhard, noe som gjør til at vridninger i karosseriet fører til at tec7en slipper siden den da ikke flexer, og ikke innehar de egenskapene som trengs for å holde to flater sammen under bevegelse..

Tec7 er hovedsaklig ett lim som brukes for å montere ting opp, eventult lime to ting sammen som ikke er i nærheten av å vri seg så mye som ett karosseri.. Kan jo tenke deg belastningene karosseriet utsettes for i en breisladd i det du kaster den ut eller får kontra.. Snakket selv med Novatech som fører Tec7, og de ville absolutt ikke anbefale limet på deler med stor vridning.

En annen ting er derimot Casco Marin&teknikk.. Dette er ett lim som innehar samme egenskapene som tec7, men det holder seg mykt over mye lengre tid, uansett er det ikke å anbefale da dette også flexer for mye..

Det som er anbefalt er ett to komponent epoxylim. Dette herder fort, og blir dønn hardt. De fleste slike lim binder seg også veldig godt til underlaget om du rubber det opp litt ;)

Selv har jeg brukt ett lim jeg importerte fra Tyskland. Fikk det faktisk tilsendt rett fra Seidl. De bruker ett lim som heter Büfa Oldopal Klebeharz 0139. Dette limet er ett to komponent epoxybasert glassfiberarmert lim som skal være noe av det beste å lime slike ting med. Blir det nærmeste man kommer å "sveise" glassfiber til stål med. Jeg har ved flere anledninger demonstrert hvor sterkt det er, ved å ta tak i hjulbuen og vogge bilen frem og tilbake, slik at folk kan se hvor utrolig godt dette sitter.. Er ikke sjans til flexing..

For all del, det er jo en banebil som du sier.. Trengs jo ikke showfinish, men la oss bare si at det er forferdelig leit, om du greier å beholde bilen strøken i hele neste sesong, men det eneste som er feil er at buene slipper.. Ville jo være helt tragisk..

Det ironiske er at Rieger sender med Sikaflex til kittene sine.. Det er jo bare helt latterlig for det er INGEN som har montert dette kittet som anbefaler å bruke det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...