alekspp Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Vet jeg ikke noe om, men du kan angre.. Vil det lønne seg og angre på at jeg skrev under? egentlig ikke... tar bare lengere tid før du får dom.. du får antaklivis ca 6mnd uten..
Jealous_much Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Ja veldig på hugget snuten er om dagen i Haugesund/karmøy området også.. Er ikke alltid lett og holde seg til oppgitt fart spessielt på motorsykkel
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Rimelig hissige i stavanger også. tok ifra meg lappen bare fordi en kar som fulgte etter meg ringte til politiet å sa at jeg lå i 150km/t.. ( jeg trodde ikke sjuern min kunne kjøre så fort engang!) Jeg gleder meg til å høre hans forklaring i retten, for jammen har ikke han også hatt en riiimelig høy fart selv dersom han mener at jeg har kjørt så fort, i tillegg til at han prater i telefonen, for ikke å snakke om at han kan ha hatt lite oppmerksomhet mot annen trafikk når han prater i telefonen samtidig som han kjører i "150" km/t.
fish Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Rimelig hissige i stavanger også. tok ifra meg lappen bare fordi en kar som fulgte etter meg ringte til politiet å sa at jeg lå i 150km/t.. ( jeg trodde ikke sjuern min kunne kjøre så fort engang!) ??? Kan de ta ifra deg lappen på bakgrunn av at noen har ringt inn? Er det ikke noe som heter -Uskyldig inntil det motsatte er bevist.?
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Rimelig hissige i stavanger også. tok ifra meg lappen bare fordi en kar som fulgte etter meg ringte til politiet å sa at jeg lå i 150km/t.. ( jeg trodde ikke sjuern min kunne kjøre så fort engang!) ??? Kan de ta ifra deg lappen på bakgrunn av at noen har ringt inn? Er det ikke noe som heter -Uskyldig inntil det motsatte er bevist.? Tydeligvis så kan dem det.. trodde ikke det var mulig selv jeg. Hvordan bør jeg gå frem her nå da? det er nå 2 dager inn i denne 3 ukers fristen greia. så det eneste jeg kan gjøre nå er og vente? ufattelig kjipt å sitte her uten lappen på grunn av noe slikt møl.
MariusW Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 I ditt tilfelle hylle ville jeg ringt inn til politidistriktet som tilhører der det ble inndradd å bedt om å få prate med juristen som har saken din. Så ville jeg lagt fram saken på en seriøs måte. Tipper han sender deg lappen rekommandert på dagen for det der er bare latterlig! Men ikke legg det fram som "Han må også hatt høy fart om han mente at jeg kjørte i 150". Da sier du heller "Hvordan kan han vite at jeg kjørte i 150 km\t?" Lykke til! Oppdater oss med hvordan det går. Jurister er på jobb til ca 4
deerepower Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 å ta fra en person lappen bare fordi noen har ringt inn har dem ikke lov til det er jeg rimelig sikker på:S dem har ikke no bevis... jeg hadde visst en stygg forbi kjøring her i sommer.. var så uheldig å kjøre forbi en politi kvinne som hadde fri men hun ringte sine kollegaer å sa ifra å da stoppa dem meg for da møtte jeg dem rett etterpå.. å jeg fikk bare tilsnakk.. men den 16.07.08 ble jeg stoppet på rv 2 i akershus ble målt til 130 i 90 over 1,4 km jeg godtok alt på stedet å fikk kjøre hjem uten førerkort å nå 2,5 måneder senere fikk jeg jaggu svar på åssen det gikk.. det ble 4 måneder å 8500 i bot hadde lappen i 5 mnd
skillbill Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Politiet kan i noen tilfeller ta lappen i situasjoner slik du beskriver. Altså at noen har ringt inn et tips om "råkjøring":( Hvis det er politiet som kun "ser" at du kjører for fort, så mener jeg det er slik at de må være minimum 2 for at deres vitnemål teller som "bevis". Hvordan dette fungerer når det er en sivil veit jeg ikke. Det som kan hjelpe deg er nettopp dette at vedkommende snakket i tlf mens han kjørte. Fulgte han etter deg? Isåfall har vel han også gjort seg skyldig i fartsovertredelse? Han har uansett ikke noe godt grunnlag for sin "fartsmåling", noe som vil komme deg tilgode! Det å bedømme fart kun ved å se er noe av det vanskeligste som er! Men hvis det er slik at han "holdt følge" med deg, og på den måten brukte sitt speedometer som måling, så blir det nok litt verre, men trøst deg med at det da vil ramme vedkommende også!
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Men hvis det er slik at han "holdt følge" med deg, og på den måten brukte sitt speedometer som måling, så blir det nok litt verre, men trøst deg med at det da vil ramme vedkommende også! Jeg brøt ikke fartstgrensen med mer enn 5, max 10 gjennom hele turen jeg hadde den dagen. og det var ved en forbikjøring. jeg fatter ikke hvordan det er mulig at jeg mistet lappen på det der. dersom jeg blir dømt og mister lappen, skal jeg legge meg bak denne karen som meldte meg hver eneste morgen, og melde ham bare ved en eneste forbikjøring.
Hyggmaister Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Men hvis det er slik at han "holdt følge" med deg, og på den måten brukte sitt speedometer som måling, så blir det nok litt verre, men trøst deg med at det da vil ramme vedkommende også! MEN, om han ikke har greid å feste det til bevis - dvs f eks bildeserie/video av speedometer OG e32'n foran seg, i 150 km/t, så begynner vi å nærme oss en case... Likevel spørs det nok om jeg hadde gitt meg der.. eks; - Speedoen hans kunne jo f eks være feiljustert.. - Har han bare et bilde av bil og speedo, kan dette være et bevis på at han tar kraftig innpå deg i stor fart, og ikke at du har det.. Og til sist, om du ikke hadde en fartsovertredelse på mer en 10kmt hele turen, ja da har du fint lite å frykte. Faktisk talt ville jeg tatt kontakt med advokat (på flekken!) for å høre hvordan han kunne hjelpe deg, og få dekket saksomkostninger av det suppehuet som mener at du har kjørt i 150 km/t.
skillbill Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hehe hvis han filmer når han kjører så blir han nok dømt for uaktsomhet:D kjiip sak, ønsker deg lykke til! tror som sagt at du har noen sterke kort på hånden for å få igjen lappen!
hylle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hehe hvis han filmer når han kjører så blir han nok dømt for uaktsomhet:Dkjiip sak, ønsker deg lykke til! tror som sagt at du har noen sterke kort på hånden for å få igjen lappen! hhehe, takk! da har jeg fått vite at politiet har opprettet sak! .. Dette blir morro.. kan jeg komme unna med kun en bot i et slikt tilfelle? eller ryker lappen nå som de allerede har den?
Peer Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Jeg ble stoppet av uniformert politibil med to purk i bilen, de tok lappen på stedet og anmeldte meg, dagen etterpå så kunne jeg hente lappen på poltistasjonen og saken ble henlagt noen uker etterpå. Og dette var med to politfolk som vitner. Tror ikke du har så mye å frykte hylle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå