Gå til innhold

Hvem sin skyld er det?  

46 stemmer

1. 1. Hvem sin skyld er det?

• Bussjoføren(rød)
      41
    • Meg - Altså grønn stripe
      5

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er det ikke ut fra bosslomme? ergo du har vikeplikt, hvis det er under 60 der? Er fartsgrensa over 60, skal vell bussen vike!

Hvis du ser på bildet så ser du at dette mest sannsynelig ikke er en busslomme. Det er ingen gangfelt der eller noe logisk sted for passasjerer å gå av og på.

Dette er også en påkjøringsrampe til motorveien. En ny vei. Ikke i et tettbebygd strøk. Så fartsgrensa der er 80 (med mindre det er skilta, noe det ikke er)

• Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

det er 70 der ;-) blir ikke 80 før etter tunnellen som du ser begynner der de krasjet... busslomma ligger der den røde streken begynner... dessutn er det stipla linjer på den "lomma" så den som kommer derfra har vikeplikt... er også vikepliktskilt der ;-)

Skrevet
er brannstasjonen på venstre sia... ad|os, du er vel kjent med den høyresvingen mot rundkjøringa der :-P hoho...

hygge! lær deg å lese! :-P

dette er etter baneheitunnelen mot lund...

Sorry...Internettforbindelsen har knapt gjort det mulig å svare på en tråd de siste dagene - gjør det ikke bedre å lese gjennom alle sidene :evil:O:)

Skrevet
det er 70 der ;-) blir ikke 80 før etter tunnellen som du ser begynner der de krasjet... busslomma ligger der den røde streken begynner... dessutn er det stipla linjer på den "lomma" så den som kommer derfra har vikeplikt... er også vikepliktskilt der ;-)

Men så lenge det ikke er merket med 70 før man kommer ut på motorveien er det teknisk sett 80 i påkjøringsrampa.

Er ikke sikker på om jeg har rett her. Men er slik jeg har forstått reglene svart på hvitt.

Skrevet

Men så lenge det ikke er merket med 70 før man kommer ut på motorveien er det teknisk sett 80 i påkjøringsrampa.

Er ikke sikker på om jeg har rett her. Men er slik jeg har forstått reglene svart på hvitt.

kan vel si det på den måten, men før og etter står det 70, og du skal ha en nokså stiv bil for å ha 70 rundt den svingen (jada, jeg klarer det ;-)) og bussene klarer ALDRI å få 80 km/t der hvis de trøkker aldri så mye på pedalen :-P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...