Dr_S Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 med fare for å erte på meg halve forumet, mener jeg at noe av gleden med en M bil er det det å vite at man eier en orginal M bil. Blir ikke det samme med heimbygg... Med de latterlige skyhøye avgiftene vi har her i landet, skjønner jeg GODT folk som bygger om. Men for Guds skyld, ikke ødelegg originale M-biler hvis ikke de er vrak når de tas inn.
kbteknik Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 har man gjort ombyggingen selv, kjenner man bilen 100% å da er det igen enklere hvis noe blir ødelakt, man har samtidig mulighet for å evt rustbehandle unner bakstilling å tank.. gøy å bygge selv å
Odd-M Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Skriv søknad med dokumentasjon til BT før du starter prosessen. Jeg tror ikke det er så enkelt å få dette godkjent i dag med tanke på at karroseriet ikke er likt på disse bilene. Å sveise inn litt "stål og forsterking" hist og pist tror jeg ikke BT godtar helt uten videre.
BMWPower Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 Alt skal selvsagt godkjennes av BT ellers er det ingenvits. Skal sende inn søknad og ha alt avklart før noe planlegges.
E36Cab1 Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Alt skal selvsagt godkjennes av BT ellers er det ingenvits.Skal sende inn søknad og ha alt avklart før noe planlegges. Lykke til,eg sendte inn en søknad for 1 mnd sia,har ikkje hørt en dritt enda... Skal ringe til han denne uka,ellers skjer det vel ingenting...
BMWPower Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 6, 2008 Alt skal selvsagt godkjennes av BT ellers er det ingenvits.Skal sende inn søknad og ha alt avklart før noe planlegges. Lykke til,eg sendte inn en søknad for 1 mnd sia,har ikkje hørt en dritt enda... Skal ringe til han denne uka,ellers skjer det vel ingenting... Hehe, her må du ha tollmodighet vettu Ting skjer ikke over natta i stateide bedrifter....
BMWPower Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 Ser at PN på et f.eks 520 karroseri og et M5 karroseri er forskjellige, dette kan skape litt problemer Noen som vett hva forskjellen er? Om det kan være pga eksosen på M5`en, at den mangler hjulbrønn?
Rogern Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Ahh teite meg Som du sier sikkert noe med hjulbrønn ja+ torpedoveggen Edit: Så lenge du dokumenterer med bilder at torpedo og hjulbrønn er lik på 520 du skal bygge om som m5 skal det jo ikke være noe problem. Kapper jo bare ut av m5'en å sveiser inn. Dokumenter på hva som er forskjellig på karroseriene bør du også ha, slik att inspektøren ser hva som må byttes og har blitt byttet
Odd-M Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Som sagt, BT godkjenner ikke nødvendigvis litt "kapp og sveis" her og der på bilen.
Rogern Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Som sagt, BT godkjenner ikke nødvendigvis litt "kapp og sveis" her og der på bilen. Kan ikke si meg helt enig i det du sier der. Det er faktisk lov å bytte torpedovegg på en bil hvis du er nødt.
BMWPower Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Ser også for meg at BT ikke ser så lett på dette... De er veldig flinke til å holde seg til lover & regler for å si det mildt. Det er jo egentli en bra ting, men litt surt av å til.
BMWPower Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 10, 2008 Ingen som vett om noen som har fått dette til?
Kentan-racing.com Skrevet Oktober 10, 2008 Skrevet Oktober 10, 2008 Ta kontakt med vikebil de har bygget om et par m5er.. alle godkjent og solgt.. www.vikebil.no hør hvor mye de har flyttet over.. Men mener torpedoen er samme.. er sikkert som på m3 at et og annet feste er litt forskjell på.. Og om du begynner og bygge om så ta motoren og bytt bunnpanne pakning og andre pakninger som svetter.. gå gjerne løs med kråke reir og puss alt av alu og slikt og.. ser fint ut dersom du kommer med en bil som ser dønn strøken ut og kanskje bedre enn ny blir bt automatisk imponert og studerer igrunn bare detaljer og spekulerer i hvor mye tid du egentli har lagt ned i denne bilen.. Er iallefall min erfaring.. Men du må flytte m5 kabel nettet over i den andre blant annet.. er visst forskjell på litt der.? Men uansett hør med jon eller odd johnny.. dem VET
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå