Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg kjører på dunlop 245/40-18 runflat eller hva det heter, de syns jeg bråker for mye.

Noen som kan gi et tips om hva jeg bør velge til våren ?

Skrevet

Runflat dekka gir vel også litt ekstra støy iom at dekksidene er forsterket/stivere. Ikke at jeg har noen veldig greie på det da, kun en tanke fra min side :wink: .

Men du kan jo søke litt på din dim. på Dekkonline, er div. tester på de fleste merkene som også henviser til støy innvendig og utvendig :P .

Skrevet

jo mykere gummi dekket ditt består av, desto mindre støy gir det fra seg. Du vil også få bedre veigrep.

Jobber ikke som dekkforhandler, men vil tippe at det er dyrere for bløt gummi.

Skrevet

Tradisjonelt sett har vel Michelin gått for å ha veldig støysvake dekk. Men de koster jo fort deretter også... Finnes sikkert rimeligere alternativer som også er støysvake vil jeg tro.

Skrevet
jo mykere gummi dekket ditt består av, desto mindre støy gir det fra seg. Du vil også få bedre veigrep.

Jobber ikke som dekkforhandler, men vil tippe at det er dyrere for bløt gummi.

Vil vel gjerne være motsatt: Et mykt dekk sitter godt og støyer, mens et hardt dekk sitter dårligere og støyer mindre.. Hold deg unna Falken 512 ivertfall! Kjøpte det i nøden i vår, og makan til støy har jeg ikke vært borti før. Mye verre enn støymessig RF dekkene (men bedre og kjøre på vanlig vei).

Skrevet

Nei, det er nok riktig som det ble sagt at en myk gummublanding vil støye mindre enn en hard gummiblanding. Dette er alltid ett kompremi som dekkprodusentene må ta stilling til. En myk gummiblanding gir færre km før det er utslitt enn en hard blanding. Hvem har vel ikke opplevd at det er en nedtur og gå fra stillegående piggfri dekk til sommer dekk på våren. Piggfri dekkene har en myk gummiblanding.

Skrevet

Jeg er veldig godt fornøyd med mine Michelin Pilot Sport mtp. støy, riktignok i 225/40/18.

Er det ikke Yokohama som ble kåret til å ha "det mest stillegående dekk" for et års tid siden? Var en som prata på det da jeg kjøpte mine Michelin, men mulig jeg husker feil. BF Goodrich skal visstnok ha gode dekk mtp. støy, uten at jeg har hatt det selv.

Skrevet

Og finne et dekk som ikke støyer på en lav profil er ikke mulig. Det er vel heller snakk om og finne et dekk som støyer minst. Nokian og continental er vel de to dekkene som stort sett ligger i toppsjiktet. Men om de har det store utvalget i 18" og 19" vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg har kun gode erfaringer med Nankang. Disse støyer lite syntes jeg. Hvis du leser dekktestene på tiretest.com eller noe sånt, så kommer Nankang veldig bra ut i hensyn til støy.

Skrevet

jo ståre overflate som treffer asvalten jo mer støy, mange dekk er OK støy fra, men noen mer noen mindre.. BF(bfgoodrich) er et bra dekk uten støy, goodyear støyer litt mer mich støyer minimalt, og siden jeg jobber med continental må jeg neste bare si det er midt på treet, men som sakt jo større overflate jo mer bråker det.

• 1 month later...
Skrevet

hankook evo-s1 er vel det dekket som kommer best ut pris/kvalitet tatt i betrakning. jeg vil si at dette dekket er bedre enn good-year eagel F1 gsd2

jeg jobber med dekk og har prøvd det meste av merker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...