Kriss11 Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 Hei. Har problemer med at MAC monoblokk i bilen blir veldig varm. jeg kjører 2x12 pioner TS-W307D2. Har i tilegg 5 farads kondensator og 50kvadrats kabel helt frem. Noen som har noe anelse om hvorfor forsterkeren blir så varm? Inni mellom er det nesten så man ikke kan holde hånda på den=/ Håper på svar fra bimmers folk=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 hmm, går vifta på den ? Er det veldig tett rundt den, eller står den fritt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2008 Vifta har jg ikke undersøkt. men den står fritt. Den blir kun veldig varm når jeg presser anlegget.hmm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 Sånn er husforsterkeren min også. Har bare spilt videre jeg og den er like fin etter mellom to og tre år. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 5, 2008 Share Skrevet Oktober 5, 2008 Finn en måte å kjøle den ned bedre på da, eller bytt til en forsterker som takler spillinga di : p heheh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Oktober 6, 2008 Share Skrevet Oktober 6, 2008 kan jo tyde på at forsterkeren er for liten da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 6, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Jeg takker for svar=) Hadde den oppe i dag å undersøkte den, det er ikke noe vifte inni den. Den står fritt å skal ha nok med luft. så gudende vite hvorfor den blir så varm;) hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hyggmaister Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Blir den bare litt varm, eller "går den varm" - altså skrur seg av (eller svir seg - håper ikke dette har skjedd deg ennå ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 7, 2008 Share Skrevet Oktober 7, 2008 Trenger ikke være noe galt i det heletatt. Har en Audison monoblokk og den blir rimelig varm om du trør på en del. Det blir som du sier at du knapt kan ta på den. Det vil jo alltid være et tap i form av varme og i en monoblokk merker man det ofte godt. Men vær sikker på at du ikke har koblet i for lav ohm i forhold til det forsterkeren tåler da. Har forresten også en Rotel effektblokk her hjemme og den varmer som en steikovn bare du spiller litt på vanlig volum. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2008 den går varm. i går brant jeg meg om jeg tok på den! så slår den seg av når den blir for varm. Men den skal være koblet riktig=) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 Lest kjapt om elementet. Ser ut til at de kan koples i 1 eller 4 Ohm. Om de begge står i 1 Ohm og du brokopler så vil motstanden bli fryktelig lav. Står begge i 4 og er brokoplet vil det være 2 Ohm. For alt jeg vet så er det nok til at forsterkeren din blir varm. Sjekk elementene dine i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Takk for svar:) Men mener du att det er 4 spola bak på elementer. sånn at det er: 2+ og 2- ? Og hvis alle fire er koblet til så jobber den i feil ohm? Så det vil da si at den skal bare kobles på 2 av spolene. 1 + og 1 - ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard Skrevet Oktober 9, 2008 Share Skrevet Oktober 9, 2008 Nei da bruker du bare en av de to spolene på hver sub og det vil funke ganske dårlig. Ta hver sub og koble + på + og - på -. Siden spolene dine er 2 ohm vil hvert sub element nå være 1 ohm. Når du så skal koble dem på forsterkeren er det viktig at du ikke parralellkobler. Da blir alt 0,5 ohm og det klarer den garantert ikke. Du må seriekoble og får da 2 ohm. -Og det burde gå greit. Håper du skjønner. Jeg vet jeg er rævva til å forklare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 9, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2008 hehe jada;) Takk for hjelpen;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kriss11 Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Alt var koblet riktig bak elementet. forsterkeren jobber i 2ohm. Så det er det vel forsterkeren som begynner å blir sliten? Det digitale på kondensatoren går ikke under 13v når jeg presser anlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå