Rogern Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 På en senator 3,0 automat €jeg hadde sa det bare klunk så lå mellomakslinga på bakken
Sir Hofstad Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Jommen ikke mye bedre på bimmer. I stedet for å kræsje aksel tar du hele kassa Men liker OPEL jeg da
Joatle Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Det du kanskje vil merke ved kjøring med kald motor er at den kan trenge litt mer turtall før kassen girer. Men det er normalt. Da slapp jeg å bekymre meg for det noe mer
LHrightye39 Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2008 Hvordan er det med nedgiring i bakker etc, hvis jeg ligger i 2gir og girer ned i 1gir...da merker jeg et kraftig bremserykk...er dette skadelig? Å gire såpass lavt ned i manuellmodus?
nimitz Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hvordan er det med nedgiring i bakker etc, hvis jeg ligger i 2gir og girer ned i 1gir...da merker jeg et kraftig bremserykk...er dette skadelig? Å gire såpass lavt ned i manuellmodus? Mener du da at du flytter girvelgeren ned i 1 gear? Er vel ikke nødvendig det. Trenger den å gire så ordner kassa dette selv.
Mr_///M Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Jommen ikke mye bedre på bimmer.I stedet for å kræsje aksel tar du hele kassa Men liker OPEL jeg da
///MoePower Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Hvordan er det med nedgiring i bakker etc, hvis jeg ligger i 2gir og girer ned i 1gir...da merker jeg et kraftig bremserykk...er dette skadelig? Å gire såpass lavt ned i manuellmodus? Det må du jo se litt ann i forhold til turtallet du får etter nedgiring. Det er ikke skadelig å ha høyt turtall når du bremser på girene, men jeg vil tro at ikke mer enn 3000rpm er en fornuftig grense å holde seg til når man skal bremse på girene. Rykkingen du beskriver skal de i utgangspunktet også tåle, men det er jo selvfølgelig ubehagelig å sitte på/kjøre bilen. Er ganske normalt med et lite rykk i bilen med det samme man girer ned for å bremse på girene med automat. Men for å unngå rykkingen kan du jo f.eks gi litt forsiktig gass samtidig som du girer ned, på den måten glir den pent og forsiktig inn i det lavere giret, og så kan du slippe gassen igjen etterpå slik at den begynner å bremse på girene uten å få det rykket.
Olelink Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 angående tauing så er dette veldig forskjellig fra kasse til kasse, automatkassa i 325'n jeg hadde kunne taues både langt og i god fart den mens de mindre modellene kunne verken taues i lik stor hastighet eller særlig langt uten X antall minutter pause så oljen kjøler ned. Mange nye biler med automat som ikke bør taues i det heletatt, hvis man gjør det fraskriver produsent seg alt ansvar for kassen (det siste med ansvarsfraskrivelse tror jeg ikke gjelder bmw )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå