Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Bestilling hos koed lagt inn :)

Mest deler ble det til 520'n men det ble rom for en viktig investering til GT'n også siden den ene fjæra er knekt helt i top noe som ikke er helt bra :P

Det ble Eibach sportsfjærer (25/15) med tillhørende slitedeler og div som f.eks. fjærgummi forran og bak.

Er spent på resultatet når det kommer og jeg får det montert :)

Det er samme type fjærer som jeg hadde på min GT' å de gir en høyde som er tilnærmet lik original.

Ok, da er det jo ikke noe problem, var litt bekymret for høyden fram da GT-spoilern bygger mye framover noe som igjen gjør at bilen er lav nok som den er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde vi treff hos Scandic-shine's "hovedbase" her i Verdal.

Scandic shine står det mer om her: http://www.scandicshine.no

Og her står det mer om treffet:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=89047&start=195

På treffet ble det mulighet for å handle produkter til godt redusert pris så da slo jeg til med dette:

- SwissVax Autobahn felgvoks

- OPT Optimum car wash bilshampo 1liter

- 2 store "etter vask" tørke håndklær i microfiber

- 1 polerklut i microfiber

5ow5g1e7dhb3ldrwvlkd.jpg

Har allerede lagt på 2 lag med felgvoks på GT felgene og er storfornøyd, den er enkel å bruke og gir ett meget tillfredstillende resultat :D

Har bilder fra dette men de ble ikke tatt med mitt kamera så bilder kommer senere.

Vasket også bilen nå i kveld og det har aldri vært enklere å vaske bil, shampoen er mild, lager mye effektivt skum og fungerer godt med wash mit samt gir ett flott resultat.

Felgene hadde nå en tydelig behandlet overflate som det gikk overaskende lett og raskt å vaske, vannet samlet seg til perler og prellet av med en gang samt at de forble like skinnende etter vask.

Her er to bilder fra da jeg og Jon///M vasket bilene før dagens treff:

6nb8v14942qld7m11ouk.jpg

gupvg6m3aly3p9az7waz.jpg

Og her er noen fra treffet(ligger også i treff tråden):

ajffxg76s0nbaemfntac.jpg

d8os2eqpmlep2x3juqed.jpg

Og her er sannelig jeg også (bakerst):

t1xlez6mi54m5l7uk192.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjøpte bilen virket ikke AC, så i går fikk jeg med meg Jon///M, som jobber som kuldemontør, på å gjøre ett forsøk på å finne feilen.

Vi fant med en gang ut at bilen var tom for AC gass som var det vi trodde på forhånd også.

Vi fant videre ut at det var en nokså stor lekasje i systemet da gassen forsvant fort, den var såpass stor at den var hørbar. Plukket av framfangeren og lekkasjen ble funnet med en gang. I koblingen mellom kondenseren og rørene ut var det synelig glippe så etter å ha åpnet koblingen, rengjort og satt det sammen ble det tett. Kjørte igang anlegget og fikk bygget opp trykk, reima slurte en del så ny reim er bestilt, og jammen kom det ikke kaldluft i bilen :D

Jon måtte (kuldemontør som han er) kjøle seg ned flere ganger mens vi holdt på med en kald øl som kuldemedium 8)

7pwvyw0pzds89gpousvz.jpg

Bilen skal nå stå med trykk i anlegget ett par dager så vi får sjekket etter langtids lekasjer.

Vi skal også ta ut kompressoren og få skiftet olje på den.

Derfor er en del nye O-ringer bestilt i tilleg til ny viftereim og AC reim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker den svissvax polisen bra eller? tenkte og bestille meg slik snart selv :)

Kjempe fornøyd jeg iallefall, nå hadde ikke jeg utstyr for ett grundigere forarbeid før voksingen da, så det kunne sikkert blitt enda bedre.

Var direkte morro å vaske bil etterpå, bremsestøvet får ikke feste så det forsvinner med en gang uten å gni med wash mit/svamp og vannet samler seg i store perler og renner av med en gang, felgene var tørre på få minutter etter vask (i godt og varmt vær da vel og merke). :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update:

Masse deler jeg venter på for tiden.

- Pakke med fjærer m/div.

- Pakke med vifte-reim + AC-reim m/div

- Pakke med bremseslitasjefølere m/div

- Ble i dag bestilt brukt orginalratt m/airbag.

- TUV papir på Hella lyktene er etterspurt sånn at jeg får byttet de i orginale.

Med alt dette skal bilen med firehjulskontroll, resett av airbag lampe og muligens noen foringer (slik det ofte er på bmw) være klar for førstegangskontroll hos BT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra felgene ja Ole. Høres ut som du har grei skruring og full kontroll til førstegangskontrollen. Får håpe du får en fin nr serie på skiltene også.

Blir vel flere turer innom Scandicshine etterhvert på meg også, må fylle på produkt hylla med mere go-saker ;-) de hadde jo nok å velge i. Må bare finne en kurant poleringsmaskin nå så blir det pads, lakkforsegling og poleringsmiddel neste. Får begynne smått å se om noen gamle vaskeriper forsvinner. Fikk forresten fresa opp motoren litt her om dan, har nå ca 190hk/410nm og sparker godt det. Skyver deg bakover i setet selv om bilen veier bortimot 1800kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...