Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

blitt kjempe strøkent detta!! :)

førstegangkontroll hos BT? snart blir det skilter da :)

som jeg sier over er jeg ikke riktig fornøyd ennå selv men morro å høre at flere syns den begynner å se ut som den skal gjøre :)

Vi får se, først nå er det visningen som står for tur, det samt papirer, har sittet mye i telefonen i dag for å finne riktig mann hos BMW Norge til å skaffe papirene jeg trenger.

Nå er ikke jeg noen mekaniker som kan bedømme om f.eks. foringer er ok, men bilen føles bra med unntak slappe fjærer (men nye er jo på vei) og en liten lyd fra en eller annen foring i bakstillingen. Nå skal det sies at ingen annen så langt har hørt den uten at jeg har gjort dem oppmerksome på den, men byttes må det uansett når jeg finner ut hvilken det er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra felgene ja Ole. Høres ut som du har grei skruring og full kontroll til førstegangskontrollen. Får håpe du får en fin nr serie på skiltene også.

Blir vel flere turer innom Scandicshine etterhvert på meg også, må fylle på produkt hylla med mere go-saker ;-) de hadde jo nok å velge i. Må bare finne en kurant poleringsmaskin nå så blir det pads, lakkforsegling og poleringsmiddel neste. Får begynne smått å se om noen gamle vaskeriper forsvinner. Fikk forresten fresa opp motoren litt her om dan, har nå ca 190hk/410nm og sparker godt det. Skyver deg bakover i setet selv om bilen veier bortimot 1800kg.

Full kontroll har jeg ikke :P

Er litt usikker ennå angående hvilke papirer BT vil ha men det virket som han jeg snakket med hos BMW Norge visste hva han snakket om så det går nok greit.

Ang skilt så gjenstår det også der enda en barriere når kontrollen er gjennomført, Engangs avg.

Ja, blir nok flere turer til Scandic Shine på meg også :)

Har du fått med i treff tråden vår at vi nå har 10% rabatt på så og si alt, til og med utført arbeid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er orginalratt satt inn:

1mc8ue27og39801vluel.jpg

Har også skiftet filterskruen på Vanos enheten, vet ikke om det har noe å si, den gamle så ikke direkte fæl ut den heller, selv om den faktisk hadde fanget opp en del skitt. Uansett, "bedre føre var" samt at den kostet jo så å si ingenting heller .

Her er gammel og ny:

hk2c28wblpcqimhojdca.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å skifte den, bare å blåse den ren med trykkluft

Ok :)

Trodde på forhånd at den ville være mye mer skitten enn den var, så siden den ikke kostet mer enn ca.50kr tok jeg sjansen.

men det er jo alltid gøy med nye ting :wink:

Jepp :wink:

Sitter å gleder meg som en unge til helgen, da kommer det storpakke fra Koed. M5 framfanger (brukt og i riktig farge så den er plug'n play) og Hella sorte DE lykter til 520'n og alt jeg trenger for å skifte fjærene på GT'n, kanksje kommer også fjærene :D

Over helgen blir det endelig orginale hovedlykter også.

Når alt dette er montert på bilene tror jeg det blir photoshoot med begge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjør seg med det rattet der ja, litt av noen matter du har der hehe :wink:

Hehe, ble en aldri så liten farge-bom der gitt, men de er bedre enn gummi mattene/ingen matter sånn som det var da jeg kjøpte den ;)

Skal orginalt være velour matter i mørk-grå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag kom denne pakken med hovedsakelig deler til 520'n ( se tråden om 520'n) men også masse deler til GT'n.

kbdw9ryyjcytyfqe9m6d.jpg

I dag kom denne:

kjcox2whfvu6u12qeoct.jpg

Tilsammen ble det dette:

fyu7ooj2533zqqlkw2s9.jpg

Bestående av

- Øvre og nedre fjærgummi, forran og bak

- bremsbelegg slitasjevarslere, forran og bak

- pakning mellom tårnlager og dempertårn, forran

- støvdeksel for undersiden av tårnlager, forran

- låsemutter til topp på demper, forran

- fjærskåler, forran

- plastikk beskyttelse på dempere, bak

. - hadde demper stopperne fra før

- fjærer

Om det slutter å regne blir det å montere dette i dag.

Jeg og Jon begynte forøvrig i går med å skifte viftereim og AC reim, AC gass og olje samt noen o-ringer. Men fant ut at vannpumpa var gåen så det er satt på hold og ny pumpe er bestilt.

Vi hjalp samtidig "Ivanrogov" med å ettermontere AE ringer på sin e46 og det hele endte med en liten photoshoot av min 520, Jon's e46 touring og Ivanrogov's e46 touring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...