Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Det er jo en entusiast bil også. de skal bli behandla slik :wink: synes det skulle vert flere som behandla bila sine slik :wink:

Heldivis er vel bmw ett av de bilmerkene med desidert mest entusiastiske eiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en entusiast bil også. de skal bli behandla slik :wink: synes det skulle vert flere som behandla bila sine slik :wink:

Heldivis er vel bmw ett av de bilmerkene med desidert mest entusiastiske eiere :)

ja er nok det. bruker jo selv nesten mer tid på vasking osv en kjøring hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en entusiast bil også. de skal bli behandla slik :wink: synes det skulle vert flere som behandla bila sine slik :wink:

Heldivis er vel bmw ett av de bilmerkene med desidert mest entusiastiske eiere :)

ja er nok det. bruker jo selv nesten mer tid på vasking osv en kjøring hehe.

lider av samme skjebne jeg og :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er banetreffet på Frøya Motorsportsenter vel overstått og her er bilder og litt skriblerier fra turen :)

De fleste bildene er tatt av Jon///M og dette er bare ett lite uttdrag av bildene.

Turen begynte her (hjemme hos Jon) i fem tiden i morges.

wniwq6px2dik3pa08up3.jpg

Turen gikk videre hit (Esso Gråmyra) for å fylle opp tanken.

iiql597wrb1fe7g3g3tw.jpg

Turen videre til Frøya har Jon masse bilder fra og han kommer vel til og skrive om det i en av sine tråder, evt smette inn noen bilder i denne tråden også.

Men nevnes kan at turen gikk videre fra Gråmyra til Trondheim, der møtte vi ca 10 andre bimmere til felleskjøring videre. Med alle stopp og en del venting tok turen ca 5,5t noe som er i meste laget men turen kan lett gjennomføres på mye kortere tid.

Vel fremme var det tid for teknisk kontroll og førermøte.

9zm2drw67bm40coxdk23.jpg

Så var det tid for kjøring :D

De første heat'ene kjørte jeg med Jon som passasjer hele tiden, litt ekstra tyngde gir det nok bilen men det var veldig morro å ha co-pilot. Tror også Jon satte stor pris på å sitte på så mye. Har forløbig bare to bilde av meg og Jon.

DSC_0136.jpg

DSC_0165.jpg

Etter ett par heat tok vi en lengre pause og benyttet anledningen til å se på både mye breisladd og de andre bilene i aksjon.

Etter den lengre pausen kjørte jeg noen nye heat, først med Jon som passasjer, videre spurte Ebørøsund pent om å få være med og det fikk han selfølgelig, dette ga også sjansen til at Jon kunne ta noen bilder av meg/oss på banen. De følgende bildene er vel alle av meg og Espen (Ebørøsund).

nhjxhebnc0s9kdnlsaew.jpg

gjfb7h6byvm6x9rjbeh9.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen flere:

Litt sidelengs gikk det til tider men prøvde stort sett etter beste evne å kjøre teknisk :)

tkalmdjo7g5cixq2gduq.jpg

706o3nfyn2btvg0h3cc0.jpg

r5qpv2axcuadsycofonf.jpg

j7csbdkp1207hlweuc3q.jpg

Etter at Espen hadde sittet på x-antall runder ville også fruen hans sitte på, så plutselig var GT'n blitt bane taxi ;) Noen som var gøy :)

Etter henne ble også Torbjørn E39 med noen runder.

Til sist fikk jeg bilen for meg selv og fikk kjørt litt alene.

01x5j6zprh0ov67a3k6b.jpg

Etter noen runder begynte bensin nåla å indikere slutten for denne gang noe som passet bra da jeg begynte å bli sliten.

Etter hvert satte jeg og Jon nesa hjemover med pit-stop i Trondheim for middag. Jon hadde tydelig vis satt pris på turen å hadde for anledningen tatt på spanderbuksa, middagen ble på Big Horn Steakhouse. Var vel hjemme i halv ni tia.

- Oppsummering av treffet:

Vel gjennomført treff på en (til størelsen å være) veldig morro og samtidig utfordrende bane.

Eneste minus, den skulle ikke ligget så langt unna :P

Ble totalt kjørt ca 63 mil i går fra bilen forlot huset hjemme til vi var tilbake igjen.

- Oppsumering av bilen:

Meget godt fornøyd med bilen, den holder en fin temperatur både på vann og olje selv under langvarig hardkjøring, svært lite fading på bremsene selv om klossene kunne bitt fra seg bedre. Den understyrer en del og dekkene er nok ikke de mest gunstige banedekkene (helt nye Toyo T1-R).

Den krenger også litt mye, må nok gå over litt understells deler.

Fjærene fungerer helt fint :)

Siden jeg har ytterst lite erfaring med banekjøring imponerte jeg nok ingen med kjøringen men hadde det helt toppers selv :P

Ligger også noen bilder tatt av andre treff deltagere her:

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=123427

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=123399

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey :) rekner med jeg kommer på lånke treffe nå i august. blir topp :D

Da må du prøve deg på banen ;)

Selv tror jeg ikke jeg får med meg høst treffet på Lånke, er nok på nordsjøen. Men tar det som det kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...