Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Angående mattene så les før du hiver deg på ett innlegg, jeg skrev flere linjer om hvorfor jeg har disse mattene, og om hvilke matter som hører hjemme i bilen i det samme innlegget som du har sakset fra.

GT'n skal heller ikke ha den fargen du har. Men en forholdsvis lik, samtidig skal den ha "Velour deep pile" matter som er de dyreste orginal mattene du får kjøpt, som igjen er grunnen til disse midletidige mattene.

Beklager, jeg leste ikke godt nok, du har helt rett.. Tror faktisk også at velourmattene i E36 var ekstrautstyr. :oops:

De ///M3 mattene du viser til er forøvrig heller ikke orginale og blir overkill i mine øyne.

De er faktisk originale, se nederst på denne siden så får du opp delenr:

http://www.koperformance.com/BMW/oe_mai ... 39_e46.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående mattene så les før du hiver deg på ett innlegg, jeg skrev flere linjer om hvorfor jeg har disse mattene, og om hvilke matter som hører hjemme i bilen i det samme innlegget som du har sakset fra.

GT'n skal heller ikke ha den fargen du har. Men en forholdsvis lik, samtidig skal den ha "Velour deep pile" matter som er de dyreste orginal mattene du får kjøpt, som igjen er grunnen til disse midletidige mattene.

Beklager, jeg leste ikke godt nok, du har helt rett.. Tror faktisk også at velourmattene i E36 var ekstrautstyr. :oops:

De ///M3 mattene du viser til er forøvrig heller ikke orginale og blir overkill i mine øyne.

De er faktisk originale, se nederst på denne siden så får du opp delenr:

http://www.koperformance.com/BMW/oe_mai ... 39_e46.htm

Greit det :)

Disse er det jeg egentlig skal ha: 51479401952

At Velourmatter var ekstrautstyr i e36 stemmer nok bra, det gjelder også GT, men fikk tilsendt ekstrautstyrslisten på min bil når jeg kjøpte den og min ble levert med option: 423 FLOOR MATS, VELOUR.

Ja de er vist orginale gitt, men ble ikke levert til min ;)

Altså de passer selvfølgelig men ble aldri levert på GT, sikkert derfor jeg ikke har sett dem før også, bruker alltid understellsnr når jeg ser etter deler på realoem.com og lignende steder og da kommer det jo bare opp deler som ble levert til den aktuelle bilen.

Men nå ser det ut til at koed skaffer velour mattene jeg skal ha til en grei pris så kanskje det blir neste ivestering :) (Betalte bare 300kr for de grå skjøner du, og de var bedre enn de uorginale gummi mattene som fulgte med bilen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du forresten om banen ute på Frøya? Den har fått mye skryt fra ESveen og EBørøsund. Lurer på å prøve ix'en på det neste banetreffet der ute...

Likte banen kjempe godt jeg iallefall og skal dit igjen ved første annledning :)

Kanskje litt liten for min bil, får ikke utnyttet farten i den men absolutt en fantastisk bane å trene litt teknisk kjøring på.

Tror nok din e30 hadde likt seg bedre enn min e36 grunnet mindre vekt ;)

Eneste minus i mine øyne er at banen ligger på Frøya, fin tur dit for all del, men i lengste laget når man skal dit og tilbake på samme dag. Nå blir det en time mindre på dere fra tr.heim å kjøre da, og litt mindre bompenger.

En tur til frøya (tur/retur) for meg koster 350kr i bompenger(da 50 kr ekstra for en passasjer i hitra tunellen), ca 7 timer kjøring (etter fart), 7-800kr i bensin (da er ikke forbruk på banen medregnet) og mat/drikke for dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk ikke vektforskjellen er så stor i og med at min veier over 1400kg inkl fører. Men skjønner hva du mener når det gjelder avstanden til banen. Det er langt å kjøre for noen runder på en bane. Men hvis det er i regi av en klubb eller det er snakk om en privat felleskjøring, så er det nesten like mye "turan som tælle" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er bilen sammenskrudd igjen og kan konstatere at den nye vann-pumpa fungerer som den skal :)

Ble ingen bilder fra den siste delen av sammenskruingen men så var det egentlig ikke noe mer intresangt å ta bilde av heller siden det bare gjennsto radiator, slanger, beskyttelser og div plast samt framfanger og til slutt påfylling av vann/kjølevæske :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir du å se på Frøya til helga da?

Tror ikke det desverre. En ting er at en slik tur koster sitt, koster fort over 2000 (bensin, bompenger, inngang på banen, mat osv). Har nok ikke råd til det akkurat nå.

En annen ting er at etter dagens lille prøvetur (etter bytte av vannpumpa som vel å merke fungerte utmerket) la jeg merke til en ørliten lyd fra vanosen, inntil jeg vet hva det er skal ikke bilen noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi tatt komptest på motor, resultatet var stabilt og bra.

Brukte en komptester fra Biltema, skrudde ut alle pluggene (plugget selvfølgelig ut coilene), dreide 3 turninger på hver sylinder og tok alle sylindrene to ganger hver. Kald motor.

Resultatet av runde 1 var 13,0 bar i snitt hvor den laveste målingen var 12,5 bar (syl 2) og den høyeste var 13,6 bar (syl 6).

Resultatet av runde 2 var 13,2 bar i snitt hvor den laveste verdien var 12,8 bar (syl 2) og den høyeste var 13,7 bar (syl 3).

Dette var jo ingen 100% nøyaktig test men den gav en pekepinne og resultatet var jo veldi jevnt :)

Har også uthørt om full overhaling av motor hos Autotrim i Trondheim.

Ser nok ut til at det blir overhaling ja :)

Takk til Jon///M som stilte med komptester og hjalp til med testen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...