Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Regner med du fjerner all rusten også i løpet av vinteren? Så på vaskebildene at den hadde fått noen bra angrep...

Hva tenker du på da Eirik?

Er ikke annen rust enn det lille jeg fant i fjord vinter i venstre hjulbue bak etter en dårlig oppretterjobb, og den vises ikke på bildene. Samt litt "slitasje/overflate" rust på traversen, men den skal ned for å få nye foringer og da blir det litt puss og litt lakk på den.

Eneste rusten utover det er på de nedslitte demperene (byttes i bilstein b8 i vinter så de blir det ikke gjort noe med) og på stabstagene (har ny opp-pussede liggende).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, tenkte jeg skulle stresse deg litt. Jeg siktet til rusten på bremseskivene :lol:

Phuu [-o< Trodde en stund at bildene var så dårlige at hele bilen så gjennomrusten ut.

Bremseskivene på GT'n er umulige, de får rustfarge bare man ser på dem. Aner ikke hvilket merke det er da det ikke står noe rundt om på skiva men skal av med skivene i vinter så da står det sikkert noe inni ang fabrikant.

Ellers fungerer skivene bra, ikke noe kast og de kjøler bra, men er heller dypt skuffet over greenstuff klossene, vet de ikke er for bane men hjelp så for de ble varme og mistet bremsekraft, hyler gjør de også. Blir nok Pagid klosser eller yellowstuff snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenstuff er bare tull og vas. Hyler og skriker hele tiden.

Ja det er også min erfaring, de hyler overkant mye ved vanlig kjøring. Noe som er svært plagsomt. Skal ikke ha Green stuff igjen på noen av mine biler. Hadde Red Stuff på 325'n jeg hadde, de ga ett mye bedre inntrykk, de hylte ikke og hadde bedre effekt :)

Hvis det blir EBC klosser på GT'n igjen blir det Yellow Stuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenstuff er bare tull og vas. Hyler og skriker hele tiden.

Ja det er også min erfaring, de hyler overkant mye ved vanlig kjøring. Noe som er svært plagsomt. Skal ikke ha Green stuff igjen på noen av mine biler. Hadde Red Stuff på 325'n jeg hadde, de ga ett mye bedre inntrykk, de hylte ikke og hadde bedre effekt :)

Jeg brukte opp nesten 2 sett med yellowstuff på GT'en min, å var kjempefornøyd. Har montert dette på lotusen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greenstuff er bare tull og vas. Hyler og skriker hele tiden.

Ja det er også min erfaring, de hyler overkant mye ved vanlig kjøring. Noe som er svært plagsomt. Skal ikke ha Green stuff igjen på noen av mine biler. Hadde Red Stuff på 325'n jeg hadde, de ga ett mye bedre inntrykk, de hylte ikke og hadde bedre effekt :)

Jeg brukte opp nesten 2 sett med yellowstuff på GT'en min, å var kjempefornøyd. Har montert dette på lotusen også.

Høres bra ut :)

Var Yellow stuff jeg tenkte å bytte til i vinter.

Vet BMW Motorsport brukte Pagid klosser til e36 på løpsbiler. Men om Pagid i det hele tatt lager annet enn race klosser (må ha noen som også fungerer bra til vanlig kjøring) og om de er svindyre vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min å Jon's Bergenstur (Les om den her) i helgen for å hente seter til 520'n, droppet vi også innom blandt annet BilXstra ved det store kjøpesentret mellom Bergen og Flesland. Da ble det by-gave/trøste-gave på M3'n :P

Meguiars clay kit og flere Meguiars påføringsputer.

Er spent på å prøve clay kittet :)

vws0pd8niuylb0uoogo2.jpg

xjvzzp9h9fdxhddw91bz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grise skitne felgene da :o:shock::P

har du plass og ha den stående i vinter eller?

btw så nokså grei(tøff,pen) ut den 520'n også. liker de felgene, hva heter de igjen?

Hehe, innsiden eller utsiden du sikter til :P

Ja, har egen garasje til GT'n vettu :)

Joa, begynner å bli fornøyd med 520'n også nå, mangler riktig bakfanger og skinn interiør :)

Felgene er fra RH, husker ikke hva de heter, de er ganske slitne. litt kantkjørt fra en tidligere eier og det har løsnet mye klarlakk fra kanten på bakfelgene. Hadde tenkt å prøve å pusse dem opp i vinter, men har lyst på noen andre felger på den som en forandring så får se :)

hehe, mente innsiden.

når jeg hadde de så innsiden alltid like ren ut som utsiden.. :wink:

ikke gnikket på få fanger, noe annet når lunde(slappisn) hadde de

Haha lloyd, jeg brukte vartfall felgene til annet en bare pinglekjøring:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå som du snart er så dreven på produkter, så må du vel snart gå over til mocrofiber pads 8) hehe

Hehe :P

Er slettes ikke dreven på produkter ennå, clayen blir testet ut på 520'n i dag.

Best det så jeg ikke gjør vondt verre på GT'n :lol:

Er litt nysgjerrig på bruk av maskin til polering. Den lokale ScandicShine sjappa skulle ha ca 3000 med bmwccn rabatt (vi har ordnet rabatt på både jobb og utstyr) for polering av hele bilen. De kunne fortsette jobben med voksing også men noe må jeg jo gjøre selv.

Men så må man jo før eller senere lære seg å bruke maskin uten å ødelegge noe også. Så hvorfor ikke tidligst mulig :P

Har lenge tenkt på å investere i mer utstyr fra swissvax, blandt annet voks.

Men det er jo heller lite vits i å legge på dyr voks uten å ha gjort noe forarbeid.

Hva er minimum av hva man bør gjøre før voksing? Lakkrens, clay, polering med/uten maskin...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kommer an på bilen... jeg for min del stod i 1 time med lakkrens, uten at puten fikk en antydning til møkk på seg (fikke vel vekk mest rask med clayen) så er det litt lett polering hvis man ikke har riper, så er det evt sealer, og så voks... ;-)

kan sikkert være verdt 3000 for å få jobben gjort godt og grundig, så er det lettere for deg å holde den blank og fine senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...