Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har vel ikke DCN noen avtale med SS angående rabatter, men er jo titt og ofte kampanjer som gjelder spesielt for de som er medlemer der..

Men er absolutt anbefalt å melde seg inn der å få med seg litt lærdom og inspirasjon til kjøp av maaange nye produkter :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som ble overasket av clay nei. jeg synes clayen overaska mer en selve poleringen hehe. greit og bo like ved SS da. jeg bor nesten rett ved svisswax :)

Hehe, som sagt har jeg bare vært hos SS en gang selv om jeg bor bare 500m unna :P (ja vet det er for dårlig :P )

Blir vel flere besøk etter hvert. SS fører jo Swissvax, og selv om det nok er billigere å bestille Swissvax produkter direkte fra webshoppen deres kan man plukke opp masse tips og spørre litt hvis man tar det gjennom SS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandicshine har samme priser og samme utvalg som Swissvax. Er vel helst det at de faktisk vil ha utvalget av det også i nettbutikken.

Trenger du ting som ikke ligger på nettbutikken til Scandicshine er det ikke noe problem å ta kontakt med Ketil som driver det, så får han tak i det for deg :) Kjempebra service fra hans side syns jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som ble overasket av clay nei. jeg synes clayen overaska mer en selve poleringen hehe. greit og bo like ved SS da. jeg bor nesten rett ved svisswax :)

Hehe, som sagt har jeg bare vært hos SS en gang selv om jeg bor bare 500m unna :P (ja vet det er for dårlig :P )

Blir vel flere besøk etter hvert. SS fører jo Swissvax, og selv om det nok er billigere å bestille Swissvax produkter direkte fra webshoppen deres kan man plukke opp masse tips og spørre litt hvis man tar det gjennom SS.

ingen ting og skamme seg over det da, jeg har ikke vert på svisswax en gang jeg :shock: grunnen til det er at jeg hadde brukt opp hele lønna mi der :lol: men skal nok ta turen dit og shoppe litt voks til bilen. har GT gått i vinterdvale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke den eneste som ble overasket av clay nei. jeg synes clayen overaska mer en selve poleringen hehe. greit og bo like ved SS da. jeg bor nesten rett ved svisswax :)

Hehe, som sagt har jeg bare vært hos SS en gang selv om jeg bor bare 500m unna :P (ja vet det er for dårlig :P )

Blir vel flere besøk etter hvert. SS fører jo Swissvax, og selv om det nok er billigere å bestille Swissvax produkter direkte fra webshoppen deres kan man plukke opp masse tips og spørre litt hvis man tar det gjennom SS.

ingen ting og skamme seg over det da, jeg har ikke vert på svisswax en gang jeg :shock: grunnen til det er at jeg hadde brukt opp hele lønna mi der :lol: men skal nok ta turen dit og shoppe litt voks til bilen. har GT gått i vinterdvale?

Hehe, bruker å bli sånn når man bor "for nært".

Jepp, GT'n har gått "i hi" for vinteren. Den var ute en tur for vask og clay da de siste bildene ble tatt men den ble kjørt inn igjen samme kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Scandicshine har samme priser og samme utvalg som Swissvax. Er vel helst det at de faktisk vil ha utvalget av det også i nettbutikken.

Trenger du ting som ikke ligger på nettbutikken til Scandicshine er det ikke noe problem å ta kontakt med Ketil som driver det, så får han tak i det for deg :) Kjempebra service fra hans side syns jeg...

Ja Ketil er super på service.

Hvis jeg skal ha noe hos SS drar jeg heller innom enn å bruke web-shopen.

Da kan jeg høre hva han annbefaler samtidig.

Hvis GT'n ikke blir hel-lakkert i vinter (noe jeg tviler på da jeg har tusen andre ting å gjøre med den inkludert skilt) så blir det en tur til SS til våren for å få den polert. Ketil ga ett tilbud på polering av hele bilen (utvendig) for ca 3k her i sommer på pusse-treffet vi hadde der, da blir den polert så mange gange som det trengs. Etter det gjør jeg ferdig jobben med voks osv selv :)

520'n tenkte jeg å prøve å polere selv da den er dårlig i lakken fra før. Må jo lære seg polering med maskin før eller senere.

Men GT'n risikerer jeg ikke å gjøre en bommert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Nærmer seg at 520'n har fått sitt vedlikehold for en stund nå (om ikke noe dukker opp har de siste delene blitt bestilt, sa da blir det atter å ta fatt på GT'n gjennom vinteren :)

Har masse planer og det blir nok bestilt litt "candy" allerede nå når jeg kommer hjem fra sjøen ;)

Lenge siden siste kjøretur med GT'n nå men nå som Jon (Jon///M) fikk futt i M5'n og jeg fikk prøvd den kom lengselen etter å kjøre GT igjen for allvor. Så til våren MÅ den stå klar med skilt :P

Samtidig som at den må være klar med skilt må jeg også få byttet alt som står på lista mi av understellsdeler, ikke bare for å få en plettfri førstegangskontroll. Men mtp at Jon sitter med samme skiltplaner for våren for sin M5'n og at han nå har foret S38'n med steroider så må jeg ha GT'n good-to-go for litt kniving på bane til våren/sommeren (hint hint Jon ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kniving skal vi nok få til ;) må bare få skaffet meg kw v2 og jeg finner da ikke noe go pris på dette. må vel sende mail til kw fabrikken og høre der tror jeg

Hehe, får vel diskret tappe ut lufta i dekkene dine før banekjøring :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Vel hjemme fra nordsjøen ventet det atter pakke fra Koed :)

Har brukt mye av høsten på bruksbilen min (skikkelig understell, m5 eksteriør og interiør osv) så nå var det på tide å komme igang med GT'n igjen :)

Ikke så stor bestilling til GT'n denne gangen heller, men en ganske spennende bestilling. Har jo hatt en liten rasling fra motor i den siste delen av sommeren. Dette er etter hva jeg har kunnet resonere med frem til kjedestrammeren. Så derfor har jeg kjøpt ny kjedestrammer av "ny" typen som sitter på 3.2l da denne ska være en mye bedre konstruksjon og derfor også holde mye lengre enn den "gamle" typen som sitter i 3.0l.

Men en enda mer spennende bestilling kom også i boks, Bensinrør i Alu fra BMW Motorsport. Tenkte uansett å bytte alle rør på GT'n i vinter og selv om disse var dyre i forhold til standard i rustfri (eller hva de er av) så måtte jeg bare ha dem :D

Bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har i dag startet og latt GT'n få gå seg varm og god. Er vel ett par måneder siden sist nå så fant ut det var på tide.

Knipset også ett par bilder av de nye bensinrørene samt den nye kjedestrammeren :)

ni7yv21omzos5uk5ifn4.jpg

ir0hkdj22fe9ky01gme6.jpg

7arnybeottk5a68rd55s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du den ut på veien også nå når det er kaldt og tørt? Drivverket kommer sikkert til å bli glad for det. Sånne ting liker ikke å stå i ro om vinteren :wink:

Nei desverre, prøver å kjøre den litt frem og tilbake i garasjen, men føret tillsier ikke noe mer kjøring enn dette samt at det er litt jobb å få den inn og ut av garasjen da det er en høy kant man må bygge seg over for hver gang man skal ha GT'n inn og ut av garasjen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...