Gå til innhold

BMW M3GT #109


Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Svingarmene ble i går levert hos Steinkjer Bil (bmw verksted).

Så håper å få de tilbake i ettermiddag evt i morgen avhengig av hvor travelt de har det :)

Fikk pakke fra swissvax i dag :)

svcie8odi6mhz0zpijgt.jpg

- Protecton glossy (utvendig listverk)

- Pneu matt sort (dekk fornyer)

- Cleaner fluid regular (ren pre-voks olje uten slipemiddler)

- Mixing bottle

- Clay (blå/mild)

- Påførings pad for voks (sort)

- Påførings pute CF (hvit)

+ Gratis microfiber fra swissvax :)

Nå mangler det bare maskin så begynner jeg å ha d meste jeg trenger.

Funderer derimot på om Ketil hos ScandicShine skal få bryne seg med maskin på GT'n.

5'ern skal jeg prøve meg på selv. Ketil skulle ikke ha så mye for å ta ett par runder med lakk korigering. Resten gjør jeg selv mtp voks osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær i dag så siden bakhjulene på GT'n uansett var av bilen kunne jeg ikke dy meg for en shine av dem. Tok en og en felg så har "50/50" bilde av resultat men de kommer lengre ned.

De var ikke så alvorlig skittne annet enn masse støv og litt spindelvev siden de ble vasket i høst før bilen ble satt i garasjen. Nedenfor er det felg nr 2 som blir tatt.

* Utstyr:

- Billberry felgrens

- Optimum bil såpe

- Swissvax felg kost

- wash-mit

- SS tørkehåndkle

- meguiars mild clay kit

- Pads

- Lusso lakkrens

- Swissvax cleaner fluid

- microfiberhåndkle

- Swissvax autobahn felgvoks

- Swissvax pneu dekk fornyer

Først en lett avspyling for å få bort det verste, påfulgt av påføring av felgrens som ble jobbet inn med felg kost på begge sider:

6qymtphxtorfai5l3ra3.jpg

8xuw3o803i7hkrqezfme.jpg

kh10zwzrppb7eay4fe69.jpg

8d8e7yjkk3j5xydvsgwp.jpg

Så en håndvask med wash-mit og såpe:

wyb8b0r8xtp1xsu20sej.jpg

Tørket og klar for neste steg:

3ttn5iaessu5ve04igub.jpg

Så en runde med clay. Clay'en fanger virkelig opp mye skitt man ikke skulle tro var der, dette var en side av clay'en. Den andre siden hadde masse spor eter asfalt prikker:

foszu1j5tmmtn8teo7ve.jpg

Lakkrens påført og skal nå tørkes av igjen umidelbart med microfiber:

f2c7o73n0srgieozrd31.jpg

Cleaner fluid påført og skal nå tørkes av igjen umidelbart med MF:

iln1mw1ck26pvgoh1rjl.jpg

Voks påført, lukter herlig [-o<

ymerqerygekpaec27e0n.jpg

Etter ca 10min ble voksen buffet av igjen med MF:

wi1fzv318cqthfl8682e.jpg

Senterkopp vasket og klar:

wzgv85gmjlp1qzfaasqi.jpg

Som avsluttning ble Pneu påført dekksiden:

zhopz96f9a3shehfo1g7.jpg

Så ett 50/50 bilde og ett "før" bilde. Som tidligere nevnt vises ikke forskjellen så godt her siden de ikke var direkte skittne, bare støvete. Men det ble en laaangt bedre glans i felgen og den ble betydelig glattere enn før, selv om det også lå autobahn på fra før bare uten alt forarbeidet:

eabg8ibw1a6651co9ucl.jpg

0tvb0uh090y8qix3ajzv.jpg

Så to resultat bilder:

xx2apvs1lqmsc2p7kawl.jpg

a1eqghk7cmozqurrr7sl.jpg

Kunne ikke dy meg fra å sprute litt vann på den første felgen jeg tok, den hadde voksen fått hvile/herde litt over 3 timer på (så det gjør ikke noe da, tørket den tørr etterpå igjen):

2ker0y2uk4f4e5nyx730.jpg

Gleder meg til å ta fatt på framfelgene som er i enda bedre stand enn bakfelgene da sistnevnte har noen kantskader fra tidligere eiere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny tur til Ketil hos ScandicShine i dag.

Ble en flaske CG Micro Fiber Wash og en SS Foam Cannon :D

Måtte også investere i ny HT spyler. Valget falt på Foma 747.

Blir å leke seg mye med blipleie resten av helgen tror jeg :twisted:

vl7nufqdb02l3h69kr3x.jpg

Har også lånt meg poleringsmaskin så i dag blir det å teste den på 5'ern :)

Maskinen er en Makita roterende maskin med bakplate og pad's fra ScandicShine og med Scholl S03 og S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE!

Vask for spesielt intereserte =) Får vondt bare jeg tenker på vasking av felgene så all respekt for at du tar jobben som felgene absolut fortjener! Utrolig bra resultat (tatt i betraktning at det er biler og ikke live:P)

Nydelig med vanndråpene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NICE!

Vask for spesielt intereserte =) Får vondt bare jeg tenker på vasking av felgene så all respekt for at du tar jobben som felgene absolut fortjener! Utrolig bra resultat (tatt i betraktning at det er biler og ikke live:P)

Nydelig med vanndråpene ;)

Hyggelig å høre :)

Er ikke så mye jobb som enn skulle tro, samtidig fører det grundige arbeidet jeg gjorde nå til ett lettere stell resten av sommeren siden bremsestøv og dritt knapt klarer å feste seg på felgene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye jobb som enn skulle tro, samtidig fører det grundige arbeidet jeg gjorde nå til ett lettere stell resten av sommeren siden bremsestøv og dritt knapt klarer å feste seg på felgene :)

Blir gode greier det der :applause:

Har handlett samme felgvoksen jeg og som skal smøres på nyfelgene, er vert et forsøk viss det gjør renholdet så mye lettere som enkelte sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye jobb som enn skulle tro, samtidig fører det grundige arbeidet jeg gjorde nå til ett lettere stell resten av sommeren siden bremsestøv og dritt knapt klarer å feste seg på felgene :)

Blir gode greier det der :applause:

Har handlett samme felgvoksen jeg og som skal smøres på nyfelgene, er vert et forsøk viss det gjør renholdet så mye lettere som enkelte sier :)

Autobahn gjør underverker ja, på flere måter. Den beskytter gjør renholdet lettere og gir en ennå bedre finish på felgen.

Bruk gjerne en cleaner fluid (pre-voks olje) eller en lakkrens først så voksen får best mulig heft til underlaget og dermed holder lengst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom ScandicShine i dag også :wink:

Prøvde meg jo som nevnt på å polere litt på 5'ern før helgen så ville innom for noen tips.

Samtidig måtte jeg ha noe småtteri, blandt annet noe å bruke som whipedown etter polering.

Endte med dette:

qyj6wuyv3euyvazitdw8.jpg

Scholl CF02 (final inspection) og CG Glossworkz.

Glossworkz mest for å teste den av nysgjerrighet.

Skal mest sannsynelig å hente den andre svingarmen med ferdig innpressede kuleledd senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, kjenner jeg blir litt rastløs når jeg ser det du driver med her, kjøper inn produkter, og viser det fram her, for såå lyst til og gjøre akkurat det samme, bare venter på neste lønning, skal jeg slå til med noen produkter selv, hehe ;) Ble utrolig bra Ole! Du kan dette med og drive med bil :) Hvor mye koster den foam canon ss'n? Er ikke dette bare og montere rett på høytrykkspylern?

Stå på Ole, dette kan du! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte med dette:

Scholl CF02 (final inspection) og CG Glossworkz.

Glossworkz mest for å teste den av nysgjerrighet.

Hva er "vitsen" med disse produktene da? Er det samme som sånn hurtigvoks du sprayer på nyvasket bil?

Den foam cannon koster ca 800 mener jeg,skal ha en sånn selv;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, kjenner jeg blir litt rastløs når jeg ser det du driver med her, kjøper inn produkter, og viser det fram her, for såå lyst til og gjøre akkurat det samme, bare venter på neste lønning, skal jeg slå til med noen produkter selv, hehe ;) Ble utrolig bra Ole! Du kan dette med og drive med bil :) Hvor mye koster den foam canon ss'n? Er ikke dette bare og montere rett på høytrykkspylern?

Stå på Ole, dette kan du! ;)

Kjempe hyggelig med så trivelig tilbakemelding :)

Foam Cannon ligger på 850,- før evt rabatter (f.eks BMWCCN medlemmer og VIP medlemmer på DCN har div rabatter)

http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... cts_id=109

Den monteres rett på HT spyleren ja. Ketil har kobling for de fleste kjente merker som Foma, Kärcher osv, dette spesifiserer du ved bestilling.

Endte med dette:

Scholl CF02 (final inspection) og CG Glossworkz.

Glossworkz mest for å teste den av nysgjerrighet.

Hva er "vitsen" med disse produktene da? Er det samme som sånn hurtigvoks du sprayer på nyvasket bil?

Den foam cannon koster ca 800 mener jeg,skal ha en sånn selv;)

CF02 (og lignende produkter) brukes etter maskin polering for å fjerne rester av blandt annet poleringsmiddel og oljerester fra dette. Det er for å avdekke evt gjennværende skavanker som f.eks hologram som kan ligge skjult under restene og som man derfor ellers kanskje ikke ser før man har kommet sålangt at voksen skal på, evt har kommet på og bilen er "ferdig".

Det du tenker på er Quick Detailer og Quick Wax ;)

Det brukes for å oppretholde glans og beskyttelse etter vask eller fpr en ekstra show boost på ett treff så bilen ser ny vokset ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF02 (og lignende produkter) brukes etter maskin polering for å fjerne rester av blandt annet poleringsmiddel og oljerester fra dette. Det er for å avdekke evt gjennværende skavanker som f.eks hologram som kan ligge skjult under restene og som man derfor ellers kanskje ikke ser før man har kommet sålangt at voksen skal på, evt har kommet på og bilen er "ferdig".

Det du tenker på er Quick Detailer og Quick Wax ;)

Det brukes for å oppretholde glans og beskyttelse etter vask eller fpr en ekstra show boost på ett treff så bilen ser ny vokset ut :)

Ok blir litt over min kunskap om shining dette, men lærer stadig noe nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CF02 (og lignende produkter) brukes etter maskin polering for å fjerne rester av blandt annet poleringsmiddel og oljerester fra dette. Det er for å avdekke evt gjennværende skavanker som f.eks hologram som kan ligge skjult under restene og som man derfor ellers kanskje ikke ser før man har kommet sålangt at voksen skal på, evt har kommet på og bilen er "ferdig".

Det du tenker på er Quick Detailer og Quick Wax ;)

Det brukes for å oppretholde glans og beskyttelse etter vask eller fpr en ekstra show boost på ett treff så bilen ser ny vokset ut :)

Ok blir litt over min kunskap om shining dette, men lærer stadig noe nytt :)

Om du er intresert i dette annbefaler jeg deg å titte innom dcn forumet (detailersclub.no).

Der står egentlig alt du trenger å vite fra A-Å i alle "vanskelighetsgrader" fra bilpleie til detailing ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...