Gå til innhold

BMW M3GT #109

Olelink
 Share

Anbefalte innlegg

Ja har vært inne der og lest litt og laget meg profil.

Kjøpte inn produkter for lit over 3høvdinger fra scandishine sist jeg var hjemme så nå er det høytrykkspyler som mangler så får vi prøve å se om interessen øker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vært inne der og lest litt og laget meg profil.

Kjøpte inn produkter for lit over 3høvdinger fra scandishine sist jeg var hjemme så nå er det høytrykkspyler som mangler så får vi prøve å se om interessen øker;)

Har stor tro på at du blir bitt av bassillen du også når du ser hvor mye enklere det er og hvor mye bedre resultatet blir med skikkelige produkter :)

Av HT spylere kan jeg varmt annbefale både Foma 737 og Foma 747. Har selv 747 og en kammerat har 737 og vi er begge kjempe fornøyde med disse og vi driver begge på samme nivå som detailing-rookies ;)

747 leverer litt mer vann enn 737. 747 har også en litt lengre slange samt at det følger med en såkalt variolanse for bruk i hjulbuer og under bilen (vridbart endestykke).

Men 737 leverer mer enn nok vann til både spyling og foam cannon.

Foma er i mine øyne "mer for pengene" enn kärcher, nilfisk o.l.

Det følger ikke med masse duppedingser du må betale for men som du ikek trenger til bilvask. Foma snakkes det varmt om på dcn også. De har også en bedre løsning på en del deler ifbm vannhuset enn f.eks kärcher som har en del plast deler der. Ikke noe problem om det går istykker, man har jo garantier osv. Men du risikerer jo å stå med foamet bil en helg etter stengetid uten HT da :x Noe som kan ødelegge helgestemningen.

Men for all del, skal ikke påstå at Foma er udødelig. De virker bare som de har ett bedre holdbarhets rykte i forhold til pris, om jeg skal annbefale en HT :)

737 ligger vel under 2000,- og 747 betalte jeg 2990,- for hos Byggmaker.

Uansett hva du velger blir du nok fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da endelig fått gjort noe fornuftig i dag/natt :)

Her blir de gamle svingarmsforingene borret og saget ut og de nye sorte powerflex foringene satt inn sammen med de nye holderene:

p5b6r06v2xmdvkw20vif.jpg

7b59soy5dw6oh0ljtf9v.jpg

q1uad6n7t5fx6uizwyew.jpg

Her har de nye diff foringene kommet inn også:

(De nye delene til speedogiveren ble montert for lenge siden men har vel ikke fått ut bilde av det før nå. holdeblikket var omtrent rustet bort og beskyttelses blikket ytterst var ikke der)

8oua5qijky2pxkycfwdo.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update:

I går kveld (onsdag) ble traversen pusset ren for det værste rusten og påført Würth "rustmelk". I dag har jeg lagt 2-3 lag med Würth spray grunning (lys grå) og 2-3 lag med Würth spary lakk (sort matt).

Dette ser ut til å bli bra og skal nå få noen timer på seg før jeg begynner å skru traversen sammen med resten igjen. (Firkanten som er maskert bort på traversen er det orginale hvite stemplet med "M3" som man også finner på oversiden av traversen. Disse valgte jeg å ikke lakke over for sikkerhets skyld mtp førstegangskontrollen, selv om de sannsynelig vis ikke hadde sett etter det).

7qsi4p9yvrh5gpb21sld.jpg

xs96jq9wnml7rnpuc5hz.jpg

aoxzp2nh2dffqnwsi06e.jpg

7d0svcc91sf5gwlladyk.jpg

Har også gjort det samme med stab.staget bak som også er ferdig og henger til tørk etter siste strøk. Dette stabstaget er vel å merke ikke det som sto på GT'n før men er fra min forrige e36 (325i med m-tech understell) da dimensjonen er den samme men den fra 325'n var i bedre stand:

h4lclpgwjiva3npokpld.jpg

Stabstaget forran var ganske stygt (overflaterust overalt), så det er nå påført rustmelk på hele staget samt grunning på litt over halve staget. Venter nå på at denne halvdelen med rustmelk skal tørke.

cihhfjx5nxxtrsn8krww.jpg

Har også begynnt å sette sammen noe igjen:

1athc99fzb3or3jojodq.jpg

Kommer til å bestille meg oppgraderings kit fra Koed med tykkere stabstag forran og bak, så disse er egentlig bare ment som midlertidige og aller mest for at jeg skal få prøvd bilen en liten tur før jeg drar offshore igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg delvis har vært med på detailersclub sitt treff i helgen hos Scandicshine her i Verdal har det blitt fryktelig travelt siden jeg jo også drar offshore over helgen og ville få ferdig M3'n.

Her er flere bilder av sammenskruingen fredag før jeg dro på dcn-treffet:

mldm887twyor41dlqprr.jpg

oifxe0eq5wws684xmbl9.jpg

0nbuu4b8o3afkfl1gaxl.jpg

2n0l0cmw4aetdwsffbmr.jpg

4dqngz5wnrstwb517zir.jpg

rskjxercy91iq2h6cmch.jpg

cszhw06ry7o2vu63tpzl.jpg

Det som gjendsto til i dag fra fredag var å få på eksospotta, bakfanger, bakhjula samt jekke opp framparten igjen å få på stabstaget der.

Etter disse bildene ble tatt ble også demperene montert, bremsene luftet og annet div.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble bilen ferdig ;)

Ble en sen kveld i går med både grilling og sosialt samvær hos scandic shine og annen festkjøring utover natta. Derfor ble det litt uttpå dagen i dag før jeg kom igang.

Gjorde ferdig det siste småplukket i bakstilling, monterte eksos, bakfanger osv.

Ladet batteriet, bakluka hadde ikke vært i lås og dermed hadde lyset der stått på leeeenge :P

Videre jekket jeg den opp forran og satte på stabstaget igjen (midlertidig siden jeg skal kjøpe nye tykkere stag fra koed mens jeg er offshore og montere før 4-hjulskontrollen).

Byttet også olje + filter og sjekket nivået på servo olje som ligger meget knotete til på m3.

Har desverre ikke noe bilder av det ferdig resultatet bak siden det ble så travelt i dag.

Men det blir flere bilder uansett når stabstagene skal byttes ut ;)

Så var det tid for en vask :shock:

ett halvt år i gård's garasje gir støvete resultater...

Følgende ble brukt:

- En runde med foam cannon (med CG glossworkz såpe)

- Spyling

- Billberry felgrens med SV felgkost

- Håndvask med SV waschpudel og en blanding av CG glossworkz + optimum såpe

- Spyling

- Tørk med SS tørkehåndkle

- Scholl sw20 Quick detailer med microfiber

(Bilen skal få full shine om 14-dager når jeg kommer fra nordsjøen igjen).

Før:

m0fjsu1eb9zvcnevry53.jpg

98g3pd0cg4huaypchoe5.jpg

Etter:

ewq7tny76shuuln1dcbd.jpg

l8lt4cxqfhwmfdc0pb96.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var sikkert en hærlig følelse å vaske bilen igjenn når du var ferdig;)

Litt pirk men skal ikke kjøpe deg crompærer til blinklysene? Det har jeg gjort å ser mye bedre ut.

Bilvasken var en herlig følelse ja, selv om været ikke er på vår side her oppe i Verdal denne helgen (tenker da også på dcn treffet som fortsatt pågår).

Bilvasken ble derfor kortet ned til bare det "nødvendigste".

Men en mye herligere følelse var det med årets første prøvetur 8)

Ikek bare var det årets første men den første siden overgangen fra utslitt understell til spitter nytt og oppgradert understell !

Bilen har blitt en helt ny bil mtp veigrep og kjøreegenskaper, det eneste som ødla litt var været (våt vei og kaldt vær) og en ganske nervøs forstilling. Skal bli über digg å få gjort unna 4-hjulskontrollen så den blir mindre nervøs og ikke sporer/trekker. Dette er jo helt naturlig siden jeg byttet alt fra tannstanga og ut til spindlene på begge sider, så alle innstillinger er jo totalt ute på tur både på styringa og ellers i understellet :lol:

Men dette var ikke i nærheten nok til å ta bort smilet mitt som nok gikk rundt hele hodet under hele den korte lille prøve turen :D

Ang chrome pærer i blinklys, joda skal ikke se bort fra det nei ;)

Nå skal jeg prøve å finne igjen DCN gjengen å se om det blir like mye liv i kveld som det ble i går kveld :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "job well done", Ole! Det har vært skikkelig morsomt å følge oppgraderingen din i vinter. Jeg har en liten følelse av at den turen offshore blir litt lengre enn vanlig :wink: Trangen etter å komme seg hjem å kjøre ny bil vil vel være rimelig tilstedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man blir bitt av bilpleiebasillen lett, kan jeg skrive under på...har masse godsaker hjemme jeg glder meg til å teste ;)

Ser jo ut som du har en grei samling også nå ;)

Men hvorfor byttet du svingarmsforingene? De så jo helt greie ut..

p5b6r06v2xmdvkw20vif.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for all hyggelig tilbakemelding :)

At man blir bitt av bilpleiebasillen lett, kan jeg skrive under på...har masse godsaker hjemme jeg glder meg til å teste ;)

Ser jo ut som du har en grei samling også nå ;)

Men hvorfor byttet du svingarmsforingene? De så jo helt greie ut..

http://images.bimmers.no/files/p5b6r06v2xmdvkw20vif.jpg

Etter dagens handletur begynner jeg å ha det meste av basic ting man trenger hvertfall :)

Men du skulle da vært med på Tour'en du også, aktiv på DCN som du er :)

Ang svingarmsforingene, de ser kanskje ikke så værst ut, men de begynte å bli løse i fisken så bildet lyver nok en del om tilstanden, samtidig var en side litt bedre enn den andre så kanskje er det byttet en foring en gang. Dette kan være den siden ;)

Anyway, detailerclub's/scandicshine's Tour De Shine er nå over for oss her oppe i Verdal, selv om det nok gjenstår mange mil i bil for de fleste deltagerne.

Har vært en topp helg sett bort fra at jeg ikke fikk med meg så mye som jeg hadde ønsket da jeg prioriterte å få ferdig M3'n.

Ble litt handling i dag til Ketil's Tour De Shine priser (les: meget hyggelige priser).

- Scholl S40

- Scholl S03+ gold

- Scholl purple 9000 interiør finish

- Scholl ICE glassrens

- Scholl gul og oransje pad medium-size

- Scholl bakplate medium-size

- Nano lotus ruteforseglings kit

- CG microfiber 2stk

ey6luyy68pcmif3b7lo0.jpg

Kjøpte også den Makita 9227 roterende maskina jeg lånte tidligere, så nå er det bare å sette igang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...