fredriko Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Dette gjelder en m20b20 motor, der temperaturen synker når bilen er i fart, og når en står i ro på tomgang så øker den til driftstemperatur igjenn. Noen som vet hva problemet er ? :S
jolly Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Luft i kjølesystemet . Årsakene kan være mange. Begynn med lufting.....
fredriko Skrevet Oktober 5, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 5, 2008 ok, sjekker termostaten, men jeg ser viskosevifta går rundt selv når motoren er kald, skal ikke den bare slure når motoren er kald?
Ballder Skrevet Oktober 5, 2008 Skrevet Oktober 5, 2008 Skal kunne sakke den ned og holde den igjen når motoren har gått noen sekunder med litt turtall ja. Men uansett så skal motoren oppnå driftstemp fordi om den vifta skulle henge med hele tiden, dersom alt annet er ok. Når bilen din er kald nå, og du starter den opp, så tipper jeg du kan kjenne at radiatoren blir gradvis varmere mye før motoren er i nærheten av normal driftstemp. på tomgang. Utgående slange/retur til motor skal normalt forholde seg temmelig iskald helt til motor har driftstemp på vannet ved denne lille sjekken.
fredriko Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Skal kunne sakke den ned og holde den igjen når motoren har gått noen sekunder med litt turtall ja.Men uansett så skal motoren oppnå driftstemp fordi om den vifta skulle henge med hele tiden, dersom alt annet er ok. Når bilen din er kald nå, og du starter den opp, så tipper jeg du kan kjenne at radiatoren blir gradvis varmere mye før motoren er i nærheten av normal driftstemp. på tomgang. Utgående slange/retur til motor skal normalt forholde seg temmelig iskald helt til motor har driftstemp på vannet ved denne lille sjekken. Men motoren oppnår driftstemp viss den står på tomgang, men med en gang bilen får litt fart på seg og litt luft i grillen, da synker den nesten ned til det blå feltet på målern :S
Wolfeh Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Dårlig temp måler? Det at motoren blir varm ved tomgang er vel egentlig ikke så rart. Det som skjer da er at du ikke har noen spesiell luft strømning på radiatoren din. Men med en gang du får fart på bilen vil "kald" luft bli blåst på radiatoren og kjølevannet vil bli kaldere. Hva som skjer da sier jo nesten seg selv.
budda1 Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 Skal kunne sakke den ned og holde den igjen når motoren har gått noen sekunder med litt turtall ja.Men uansett så skal motoren oppnå driftstemp fordi om den vifta skulle henge med hele tiden, dersom alt annet er ok. Når bilen din er kald nå, og du starter den opp, så tipper jeg du kan kjenne at radiatoren blir gradvis varmere mye før motoren er i nærheten av normal driftstemp. på tomgang. Utgående slange/retur til motor skal normalt forholde seg temmelig iskald helt til motor har driftstemp på vannet ved denne lille sjekken. Men motoren oppnår driftstemp viss den står på tomgang, men med en gang bilen får litt fart på seg og litt luft i grillen, da synker den nesten ned til det blå feltet på målern :S Termostaten lukker ikke bytt den og termostat huset vanlig feil på 24 vetileren hvist det er den du har.
fredriko Skrevet Oktober 8, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2008 Ok, da ser jeg om jeg får tak i ny termostat. har m60b40 maskinen, noen som er kjent med hvor termostaten sitter på de maskinene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå