E30 Andreas Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Det sies at på en så lang topp som det er på en 6 er, i aluminium. når den først er skrudd av så skal den planslipes, menn er ikke snakk om mye. bare så den blir slipt plan over hele... noen hundredeler... og ja fliid selvfølgelig bør man bytte stemplene for og senke komp, menn hvis stemplene helst ikke skal plukkes ut så er tykkere pakning helt suverent... må selvfølgelig være en mls pakning...
nimitz Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Vil ikke gi meg helt på det. Hvist toppen er plan så kan den nødvendigvis ikke bli mere "plan" ved planing. Hadde tidligere mercedes med rekke sekser som jeg byttet toppakning på. Fikk beskjed på merkeverksted at toppen ikke skulle planes hvist den ikke var målbar skjev. Med et så høyt moment som toppen blir dradd til med så skal det noe til før at ikke toppakninga holder tett.
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 E30_Andreas, at komp blir lavere ved tykkere pakning er helt rett : ) hehe, kan hende jeg kom litt uklart ut.. Men men, poenget var igrunn bare å fortelle at det er en bedre løsning og ta stemplene isteden : ) nimitz; Det er "Vanlig" praksis å plane toppen når man har tatt den av, men (!) du har og helt rett, om man måler toppen med ett rettholdt og bladsøker, så ser man om den er plan (toleranse grensene kan man få ifra BMW) Grensene er lavere på en sekser enn en firer om jeg ikke husker papirene feil. Om man måler toppen når man har tatt den av og finner ut at den er rett, så er det overhodet ingen vits i og å plane den. Man pusser den bare ren og monterer med ny pakning : ) Tilsvarende kan man og burde man gjøre på blokk (måle hvor rett den er). Jeg syntes dette er like viktig, selvom Aluminium har lettere for og vri seg.
E30 Andreas Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 enig og m20 som er så vanskelig og få til og holde tett under trykk, er dette VELDIG viktig og ja fliid er helt enig i at det er en bedre løsning og bytte stempler:) og bruke toppakning for og senke komp blir bare ca... fint for et kvikt snikbygge;) menn ikke for et seriøst turbo bygge.
Sir Hofstad Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Verkstedet det jeg jobber blir (nesten) alle topper levert til plansliping. Selv liker jeg det ikke. Og kan man beregne kompresjonsforhold ser jeg ikke noe problem med å benytte andre metoder enn å dreie stempler...
Fliid Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Fungerer, ja.. Men nå skal jeg ikke bevege meg alt for langt ut på ukjent farvann, men om man ringer blokka(pianotråd), så er vel hensikten slik jeg har forstått det at det skal skjære igjennom pakning og dermed tillate at det kan kjøres høyere trykk uten at pakning skal ryke (original). Hvis man da legger på pakningen, blir det ikke da ett potensielt problem med pianotråden? Får den skjært godt nok igjennom da? i mitt hodet så blir tynnest pakning det beste, jo tykkere den blir, jo dårligere blir resultatet til pianotråden. Rett meg om jeg tar feil Uten noen form for "foresterking" av pakning, f.eks MLS, pianotråd osv. så er vi vell inne på "snikturbo " kjafs og da holder nok tykkere pakning i bauger og kanter med tanke på at man har en holdbar løsning med tanke på ladetrykk vs at den klarer og holde seg tett.
E30 Andreas Skrevet Oktober 8, 2008 Skrevet Oktober 8, 2008 på et så billig snikturbo bygge der man ikke koster på seg en mls pakning ville jeg heller kjørt orginal pakning i orginal tykkelse... og heller standard komp orginalpakning som er tykkere (ikke stål, mls...) er elendig når det gjelder overtykk... og ja, skal man frese til pianotråd så er det så klart lurt og ha relativt tynn pakning, (er vel en tykkelse som er beregna i forhold til tråd?) for når man skal frese til pianotråd er det ikke et snikbygge lenger, og da dreier man stempler, evt nye smidde...osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå