Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har ett utrolig irriterende problem. Mine Bosch vindusviskere legger ett skikkelig stygt lag med dugg på utsiden av ruten. Går bort etter ca. 5-10 sekund. Men da har jo som regel viskerne sveipet en gang til, så da er man jo like langt. Noen som vet hvordan man kan forhindre dette? Bladene er max 2 måneder gamle, og problemet har vært siden viskerbladene var nye.

Har tidligere hatt gode erfaringer med Biltema (!) sine "dyre" vindusviskere. Men disse passer jo selvfølgelig ikke på E39. Noen som vet om en enkel modifikasjon som gjør at man kan sette på "normale" viskerblad?

Skrevet

Om du bare skiftet viskerbladene så kan det være fjæringa som dytter viskeren mot ruta som er slitt / ødelagt. Da vil du få en slags film mot ruta hver gang du visker. J

Skrevet

Har alltid liggende en sprayflaske med bremseband rens i bilen. Når det begynner og bli striper/dugg etter visker bladene så rengjør jeg dem med bremsband rens. Spray litt på en fille og tørk over pussebladene. Kjempe effektivt og pussebladene varer mye lengre.

Skrevet

Jeg har det samme problemet med mine Bosch viskere (lite slitt). Jeg har en mistanke om at det har en sammenheng med hva jeg bruker til å rense/vaske frontruten med. Har ikke kommet gang med å teste det ut ennå, desverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...