mY6 Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Hei! Har ett utrolig irriterende problem. Mine Bosch vindusviskere legger ett skikkelig stygt lag med dugg på utsiden av ruten. Går bort etter ca. 5-10 sekund. Men da har jo som regel viskerne sveipet en gang til, så da er man jo like langt. Noen som vet hvordan man kan forhindre dette? Bladene er max 2 måneder gamle, og problemet har vært siden viskerbladene var nye. Har tidligere hatt gode erfaringer med Biltema (!) sine "dyre" vindusviskere. Men disse passer jo selvfølgelig ikke på E39. Noen som vet om en enkel modifikasjon som gjør at man kan sette på "normale" viskerblad?
MariusW Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Om du bare skiftet viskerbladene så kan det være fjæringa som dytter viskeren mot ruta som er slitt / ødelagt. Da vil du få en slags film mot ruta hver gang du visker. J
nimitz Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 Har alltid liggende en sprayflaske med bremseband rens i bilen. Når det begynner og bli striper/dugg etter visker bladene så rengjør jeg dem med bremsband rens. Spray litt på en fille og tørk over pussebladene. Kjempe effektivt og pussebladene varer mye lengre.
bmwhans Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 et lag med dugg fra viskerne? vask de ordentlig. eller kast hele driten hehe
nimitz Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 "Dugg" er et uttrykk, men det forstod du kanskje ikke...
bmwhans Skrevet Oktober 6, 2008 Skrevet Oktober 6, 2008 jeg vet hva det er jo. derfor jeg sier at det kanskje hjelper med å vaske viskerne eller bytte de...
pbk Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Jeg har det samme problemet med mine Bosch viskere (lite slitt). Jeg har en mistanke om at det har en sammenheng med hva jeg bruker til å rense/vaske frontruten med. Har ikke kommet gang med å teste det ut ennå, desverre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå