Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
M50 med eller uten Vanos er akkurat det samme ombyggingsmessig. Men de har jo forskjellig ledningsnett og hjerne.

så jeg kan da ta toppen fra en motor med vanos å sette på en uten vanos?

er ikke vanos noe ventilstyringsgreier?

sorry off topic mn har lurt på dette.

driver å leter deler å er litt usikker :oops: .

Skrevet

Trodde du siktet til ombygg i en E30. Da er jo M50 med eller uten Vanos helt like.

Vanostoppen fra M50 kan brukes pä M50 motorene uten Vanos. Men da mä jo Vanosenheten fjernes og dekselet framme fra topp uten Vanos benyttes. Vet ikke om det er videre deler som mä fjernes. Men kjenner til at mange som bygger turbo/kompressor fjerner Vanosen. Dette vet sikkert andre mer om enn meg.

Skrevet

Henter denne fram igjen. Og kan si at den kan eventuelt leveres med E36 bunnpanne og oljepickup uten tillegg i prisen.

Det er også mulig å kjøpe motoren billigere uten innsug, ledningsnett og hjerne.

Men dette er en kjempemotor som er påkostet mye. Og den er komplett med luftmengdemåler.

Spesielt for E30 ombygg. Har fått personlig kontakt med en som har satt inn M50 motor i E30. Så da kan jeg hjelpe til enda bedre for dere som planlegger en slik ombygging.

Skrevet

Henter opp igjen denne meget bra motoren som er påkostet så mye. Den er jo spesielt aktuell som E30 ombygg. Har bunnpanne og oljepickup fra e36 som også kan settes på motoren uten tillegg.

Den kan selges enten som komplett motor for 12.000 kr

Motor uten innsug, ledningsnett og hjerne for 9.500 kr.

Råmotor med bunnpanne, blokk og komplett topp med deksler og eksosmanifoil koster 7.500 kr.

Da har dere alternativer som kanskje passer flere.

Skrevet

Har akkurat gjort dette selv i min cab 8)

Var ikke så veeeldig mye som måtte ommbygges.

De gummifestene til motorfestene var for lave i forholdt til eksosmanifoilen gikk nesten nedi traversen.

Brukte 3stk hockey pukker på vær side

(fikk vite i ettertid at man kan bruke E-34 M5 fester også)

Brukte en E-30 vifte som jeg snudde så det går AKKURAT klart med radiatoren.

På min passa ikke kontaktene om hverandre så fikk tak i en xtra stykke kontakt fra motoren å lodda sammen alle ledningene.

(De har samme farve på begge motorene)

Brukte E-36 Mellomaksel også :lol:

Skrevet

Takk for svaret og info Zeeks-Racing.

Fikk du en mye sprekere bil etterpå? Var det verdt arbeidet?

Godt å vite at jo mer deler en kan bruke fra sin egen E30 eller standard E36 deler, jo billigere bli ombyggingen.

Har for tiden stort stress med denne motoren. Har betalt for den, men ingen motor har dukket opp. Så denne motoren er for tiden ikke tilgjengelig som jeg trodde. Håper i alle fall å få pengene tilbake.

Men har jo andre motorer på gang, som f.eks større innsug på 328 M52B28 motor. Spesial chip. 230-240 hk .Den er jo super til E30 ombygg.

Eirik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...