Gå til innhold

skifte av motor, hvordan blir eu kontroll?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange av motorene til bmw er jo like, hva om man bytter fra 520 til 528 motor uten å gjøre noe mer med det. Hva kan jeg støte på da?

Sjekker de motornummer ved eu kontroll?

Skrevet

Tror no en eu kontroll skal gå ganske bra. De skjekker ikke motornr på eu kontroll med mindre de skulle bli mistenksom. Jeg har Eu godkjent 316 med 318is motor på Bmw verksted uten problem. Men det beste er jo å godkjenne ombyggingen slik som jeg holder på med ;)

Skrevet

ja er klar over dette er det beste, men det kan bli vanskelig i denne sammenheng. Har godkjent ombygg før så vet godt hva det dreier seg om.

Jeg har også opplevd at de tester bilen på veien... er dette vanlig?

Skrevet
Er helt vanlig og absolut nødvendig og prøve kjøre bilene spør du meg

Er helt vanlig og er jo forsåvidt nødvendig også, men bare en kort tur. Ikke søndagsturer og å prøve bilen opp i 200++ slik som det har blitt gjort enkelte steder :wink:

Skrevet

Å prøve bilen etter en eu-kontroll er vell ikke særlig nødvendig, men det blir noe annet dersom det har vert skifta diverse på bilen..

Skrevet

Har opprinnelig en 88 520 M20B20

med en M50B25 motor og snurre.

Eu ok for andre gang etter ombyggingen nå, så skulle det dukke opp problemer i forbindelse med en eu kontroll grunnet bytte av motor som vel og merke veier omtrent det samme, ja da har du funnet assholes som rapporterer inn bilen til tilsynet....

Et verksted kan i grunn ikke nekte å eu godkjenne bilen din for det om den har 300 hk mer enn den skal ha, så lenge den veier tilnærmet det den gjør i orginal stand, og alt annet er i orden.

De kan selvsagt velge og ikke eu godkjenne bilen, men da igjen basert på feil grunnlag, da det helt seriøst ikke har med trafikksikkerhet og gjøre såfremt det ikke veier for mye, og ikke er konstruert/sammensatt slik at det oppstår komplikasjoner som igjen kan føre til trafikkfarlige situasjoner, slik som brann for eksempel.

Slenge på at det og trimme opp en 77 fiesta 1,2 til ca 500 hk. uten og gjøre noe som helst annet med bilen, ikke akkurat er i tråd med trafikksikkerhet.

Dere fatter hvor jeg vil, og hva jeg mener vil jeg tro.?.

Men rapportere til biltilsynet kan dem gjøre, og dem finnes garantert!

Mange måter og slæike ræv på, og noen vil alltid gjøre det...

Skrevet

Eu ok for andre gang etter ombyggingen nå, så skulle det dukke opp problemer i forbindelse med en eu kontroll grunnet bytte av motor som vel og merke veier omtrent det samme, ja da har du funnet assholes som rapporterer inn bilen til tilsynet....

Et verksted kan i grunn ikke nekte å eu godkjenne bilen din for det om den har 300 hk mer enn den skal ha, så lenge den veier tilnærmet det den gjør i orginal stand, og alt annet er i orden.

De kan selvsagt velge og ikke eu godkjenne bilen, men da igjen basert på feil grunnlag, da det helt seriøst ikke har med trafikksikkerhet og gjøre såfremt det ikke veier for mye, og ikke er konstruert/sammensatt slik at det oppstår komplikasjoner som igjen kan føre til trafikkfarlige situasjoner, slik som brann for eksempel.

Slenge på at det og trimme opp en 77 fiesta 1,2 til ca 500 hk. uten og gjøre noe som helst annet med bilen, ikke akkurat er i tråd med trafikksikkerhet.

Teitaste jeg har hørt på lange tider!! Samsvarer ikke bilen med vognkortet SKAL bilen forevisest en kontrollstasjon!

Skrevet

Teitaste jeg har hørt på lange tider!! Samsvarer ikke bilen med vognkortet SKAL bilen forevisest en kontrollstasjon!

Og her er en av dem.?.

Skrevet

De rapporterer ikke, de skriver mangel lapp om forevisning for trafikkstasjon. Fikk dette er ombygging på min M3. Den ble godkjent etterpå så den er ikke et problem.

en alpina b10 3.2 er en oppbåret m52b28 motor, så den er helt lik utseendemessig. Eneste forskjell i motor rom er innsuget som det står alpina på. Men bilen er jo 110hk mer og 120kg tygre enn den skulle vært

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...