MPowered Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Mange av motorene til bmw er jo like, hva om man bytter fra 520 til 528 motor uten å gjøre noe mer med det. Hva kan jeg støte på da? Sjekker de motornummer ved eu kontroll?
Mexos Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Tror no en eu kontroll skal gå ganske bra. De skjekker ikke motornr på eu kontroll med mindre de skulle bli mistenksom. Jeg har Eu godkjent 316 med 318is motor på Bmw verksted uten problem. Men det beste er jo å godkjenne ombyggingen slik som jeg holder på med
MPowered Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 ja er klar over dette er det beste, men det kan bli vanskelig i denne sammenheng. Har godkjent ombygg før så vet godt hva det dreier seg om. Jeg har også opplevd at de tester bilen på veien... er dette vanlig?
Larsinnj Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Trodde ikke de hadde lov til å teste noen biler jeg. Altså å kjøre de. Enest å starte den for å måle støy og utslipp.
Kimmen Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Er helt vanlig og absolut nødvendig og prøve kjøre bilene spør du meg
Turbo-Tommy Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Er helt vanlig og absolut nødvendig og prøve kjøre bilene spør du meg Er helt vanlig og er jo forsåvidt nødvendig også, men bare en kort tur. Ikke søndagsturer og å prøve bilen opp i 200++ slik som det har blitt gjort enkelte steder
Eksos Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Å prøve bilen etter en eu-kontroll er vell ikke særlig nødvendig, men det blir noe annet dersom det har vert skifta diverse på bilen..
Larsinnj Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Sorry, jeg tenkte på visning på biltilsynet jeg.
Bimmerlars Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Bilen skal prøvekjøres på eu kontroll, om det var det dere mente. Litt uklart her.
Ballder Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har opprinnelig en 88 520 M20B20 med en M50B25 motor og snurre. Eu ok for andre gang etter ombyggingen nå, så skulle det dukke opp problemer i forbindelse med en eu kontroll grunnet bytte av motor som vel og merke veier omtrent det samme, ja da har du funnet assholes som rapporterer inn bilen til tilsynet.... Et verksted kan i grunn ikke nekte å eu godkjenne bilen din for det om den har 300 hk mer enn den skal ha, så lenge den veier tilnærmet det den gjør i orginal stand, og alt annet er i orden. De kan selvsagt velge og ikke eu godkjenne bilen, men da igjen basert på feil grunnlag, da det helt seriøst ikke har med trafikksikkerhet og gjøre såfremt det ikke veier for mye, og ikke er konstruert/sammensatt slik at det oppstår komplikasjoner som igjen kan føre til trafikkfarlige situasjoner, slik som brann for eksempel. Slenge på at det og trimme opp en 77 fiesta 1,2 til ca 500 hk. uten og gjøre noe som helst annet med bilen, ikke akkurat er i tråd med trafikksikkerhet. Dere fatter hvor jeg vil, og hva jeg mener vil jeg tro.?. Men rapportere til biltilsynet kan dem gjøre, og dem finnes garantert! Mange måter og slæike ræv på, og noen vil alltid gjøre det...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har opprinnelig en 88 520 M20B20med en M50B25 motor og snurre. Eu ok for andre gang etter ombyggingen nå, så skulle det dukke opp problemer i forbindelse med en eu kontroll grunnet bytte av motor som vel og merke veier omtrent det samme, ja da har du funnet assholes som rapporterer inn bilen til tilsynet.... Et verksted kan i grunn ikke nekte å eu godkjenne bilen din for det om den har 300 hk mer enn den skal ha, så lenge den veier tilnærmet det den gjør i orginal stand, og alt annet er i orden. De kan selvsagt velge og ikke eu godkjenne bilen, men da igjen basert på feil grunnlag, da det helt seriøst ikke har med trafikksikkerhet og gjøre såfremt det ikke veier for mye, og ikke er konstruert/sammensatt slik at det oppstår komplikasjoner som igjen kan føre til trafikkfarlige situasjoner, slik som brann for eksempel. Slenge på at det og trimme opp en 77 fiesta 1,2 til ca 500 hk. uten og gjøre noe som helst annet med bilen, ikke akkurat er i tråd med trafikksikkerhet. Dere fatter hvor jeg vil, og hva jeg mener vil jeg tro.?. Men rapportere til biltilsynet kan dem gjøre, og dem finnes garantert! Mange måter og slæike ræv på, og noen vil alltid gjøre det... Teitaste jeg har hørt på lange tider!! Samsvarer ikke bilen med vognkortet SKAL bilen forevisest en kontrollstasjon!
Ballder Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 Har opprinnelig en 88 520 M20B20med en M50B25 motor og snurre. Eu ok for andre gang etter ombyggingen nå, så skulle det dukke opp problemer i forbindelse med en eu kontroll grunnet bytte av motor som vel og merke veier omtrent det samme, ja da har du funnet assholes som rapporterer inn bilen til tilsynet.... Et verksted kan i grunn ikke nekte å eu godkjenne bilen din for det om den har 300 hk mer enn den skal ha, så lenge den veier tilnærmet det den gjør i orginal stand, og alt annet er i orden. De kan selvsagt velge og ikke eu godkjenne bilen, men da igjen basert på feil grunnlag, da det helt seriøst ikke har med trafikksikkerhet og gjøre såfremt det ikke veier for mye, og ikke er konstruert/sammensatt slik at det oppstår komplikasjoner som igjen kan føre til trafikkfarlige situasjoner, slik som brann for eksempel. Slenge på at det og trimme opp en 77 fiesta 1,2 til ca 500 hk. uten og gjøre noe som helst annet med bilen, ikke akkurat er i tråd med trafikksikkerhet. Dere fatter hvor jeg vil, og hva jeg mener vil jeg tro.?. Men rapportere til biltilsynet kan dem gjøre, og dem finnes garantert! Mange måter og slæike ræv på, og noen vil alltid gjøre det... Teitaste jeg har hørt på lange tider!! Samsvarer ikke bilen med vognkortet SKAL bilen forevisest en kontrollstasjon! Og her er en av dem.?.
Muren Motorsport Skrevet Oktober 7, 2008 Skrevet Oktober 7, 2008 På ingen måte! Men sånn er nå engang reglene...
MPowered Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 7, 2008 De rapporterer ikke, de skriver mangel lapp om forevisning for trafikkstasjon. Fikk dette er ombygging på min M3. Den ble godkjent etterpå så den er ikke et problem. en alpina b10 3.2 er en oppbåret m52b28 motor, så den er helt lik utseendemessig. Eneste forskjell i motor rom er innsuget som det står alpina på. Men bilen er jo 110hk mer og 120kg tygre enn den skulle vært
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå