Gå til innhold

m52b28 prøvestart, (e36 coupe 320i motorbytte) ***LØST***

Anbefalte innlegg

• Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hm, kansje, men det høres ikke ut som på alle youtube klippene som har "vanos failure" eller lignende, de har en litt mer kaklende skrape lyd.

Skrevet

hmm.. jeg kobla opp m52b28 motor i e30n min.. den er helt fin lyd i.. ikke noe skraping eller noe.. men du skulle hatt ledningsnettet til motoren..

Skrevet

skrapelyd skal det iallefall ikkevære min 328 er det ikke skrapelyd, og forresten er b28 m52 ikke m50.

sjekket om det kan være dynamo osv ?

Skrevet

Jo motoren har to motorstikker, mens 320 motoren har en, derfor blir det da en til overs med 328 motoren, men det har ingenting å si, den fungerer som den skal, den andre er sikkert til antispinn, aircondition eller noe sånt. Har sett to slike stikker på flere m52 motorer før så det er ikke noe unormalt..

Var det kun en på din da?

Er nok ikke dynamo nei, kan være oljepumpa i tilfellet. Den så faktisk ut til å leke litt da vi starta den..

Skrevet

Her foriksempel, denne ser ut til å ha 3 stikk også, ved sikringsboks.

328motortu3.jpg

Blir vel å se på motoren i mårra, åpne topplokket å se om det er noe å bli klok på..

Skrevet

ke i sørn.. min hadde bære et hovedstikk.. og et mindre som skulle kobles med en kontakt, men det var på selve motoren..

Skrevet

Starta opp motoren igjen i dag også, og den var helt fin helt til temperaturviseren sto rett opp, atlså driftstemperatur, da kom den litt skjærende lyden frem igjen :S

Åpnet toppdekslet for å se og men alt ser ut til å være i orden. Skal bytte olje og filter i mårra og se, men fremdeles ingen som har noe pekepinner på hva det kan være?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...