Gå til innhold

E30 Cab. Senking for dummies, eu, og div annet tull!

CeeKay
 Share

Anbefalte innlegg

• 4 months later...
  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Går seint det her :) Skar seg litt med økonomien i vinter, så ble ikke mye kroner til bmw.. Har fått byttet grillen, ordnet div rot med ledningsnett, nye kabler til stereo, ny spiller, byttet bremser fremme..osv.. Bilder kommer når jeg husker kameraet.

Ellers skal den på godkjenning straks. Og regner med jeg må ha nye bakdempere og bakbremser før den tid. Ser ut som lakken må vente til neste vinter pga økonomien..

Noen som har tips til felger? Har sett litt rundtom, men klarer ikke helt å bestemme meg :)

Ikke Borbet A eller Brock B1. Har hatt begge deler nå, og er en smule lei av å vaske bremsestøv ut av kanten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
  • 1 month later...

Har fått gjort endel i dag. Har byttet div slanger og klemmer i motoren, og blitt kvitt bensinlekasje! Tenkte at det kan vel kanskje være greit å prøve å få den eu-godkjent med den originale motoren før evt motorbytte :)

Har også handlet nye bremser, og nytt senkesett.. Senkesettet får jeg vel på onsdag eller noe, så da blir det mer skruing :) Håper økonomien bedrer seg litt snart så jeg kan få kastet på den litt ny lakk :)

c9v8qug0bygwgjxiqwrd.jpg

s3wbqq6k27qjkvgjh8fa.jpg

ffxb5on6h9aun5zsagi6.jpg

kl5jd86q5nni3mq7pwmc.jpg

0k1xmfp3xgbpozy90a6n.jpg

snwk8fhjk23s8tj5dvsv.jpg

vznvz3mf6tw9iwwswnen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt demontering av dempere og fjærer i dag. Pluss overhaling av den ene bremsekalipperen..

Jekket opp på kardangen for å få begge hjul opp på en gang.. Og fikk bukker under.

vsk9j6w7d4697izifezr.jpg

Totalvrakede dempere og fjærer :) (ser jo nesten hel ut, men de er alt annet enn bra!!)

p71axhiqcpfhw359hgva.jpg

Dempere og fjærer kommet av, og kalipperen skjelver av skrekk.

y3v9mvb2n929ygjz1gsy.jpg

Demontert på begge sider..

kkrkb9z0rebfn702up8b.jpg

Kalipper av, og blitt overhalt på benken mens bremseveske har rendt hele tiden :oops:

fsd3l872lwkj83x8pyrg.jpg

Under cab, der dempere er skrudd..

9s9m1jxjggzdphvosohx.jpg

Og slik står den nå :)

xbmug4co7uq3at3r9lm5.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senkesettet kom på plass i dag :D GS leverer sakene sine kjapt!

cwfxnhdlvd22a3o3dx55.jpg

Utpakket!

82ural2y54rawm9hinis.jpg

Montert på ene siden, bremser venter..

p3o9af2y5bl1ij0tnmzn.jpg

Han ene jeg deler lokale med er ute og tester Porchen som begynner å nærme seg ferdig :)

(den kjøpte han av faren til JonasD her inne)

yp7jsv6i2c3n5jcarnct.jpg

Bremser og senkesett på plass på ene siden bak :)

jqonecw2btzz5wlffqrt.jpg

Og nå lurer jeg på.. Er senkesettet fremme stress? Ser jeg må bruke innsats fra originaldempere.. Og får veldig delte meninger ang hvor vanskelig det er å få dette til.. Noen her som har prøvd før som kan komme med noen tips?

I morgen blir det å plukke fra hverandre bremsene på venstre siden igjenn :( Når jeg tok ut bremseskive på høyre siden gikk sko til håndbrekk i oppløsning.. Så må bytte det og på begge sider. Teit at jeg ikke tenkte på det med en gang! Får håpe de har det inne på GS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Porsche! Hva er gjort med den? Savner den bilen.. :)

Spent på å se bilder etter senk :)

Han har byttet alt av foringer og dingser i forstilling og styring, pakninger på girkassen, lakket opp forskjermer og div småplukk+++ Tight og fin nå :) La fra meg noen gode sirkler med dekk på plassen der i kveld! Måtte jo teste om han hadde gjort en god nok jobb :P

Den bilen er nok straks mer strøken enn den noensinne har vært :) Du kan hilse far og si at den har det helt fint, og får mye pleie og kjærlighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferdig med alt bak.. Byttet dempere, fjærer, klosser, sko til håndbrekk, og bremseskiver. Kun lufting av bremser igjennstår.

Høyre side montert.

xd52fgpv3yvl9vtqbqbx.jpg

Ove hjelper til med håndbrekk på venstre side :)

sld9jifh6kv9cia07c5f.jpg

Senket bak..

kwgw72mvq37ezowjj3n8.jpg

Ekle demperne fremme... Hvordan i H****** gjør jeg dette?? Må jo bruke innsats fra originale. Men skrur jeg ut hele greiene, eller løsner jeg og trekker ut innmat? Både stabstag, kuler, og alt er jo festet i det der.. :/

0ul1wbraojeef78h98d9.jpg

..og slik står den nå og venter på morgendagen :)

oldck5qikhyux47bv975.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...