bmwkizn Skrevet November 15, 2009 Share Skrevet November 15, 2009 Greit med lokale å stå i da. Skal bli spennende å se Legg ut masse bilder ettehvert som du holder på da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Mars 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2010 Går seint det her Skar seg litt med økonomien i vinter, så ble ikke mye kroner til bmw.. Har fått byttet grillen, ordnet div rot med ledningsnett, nye kabler til stereo, ny spiller, byttet bremser fremme..osv.. Bilder kommer når jeg husker kameraet. Ellers skal den på godkjenning straks. Og regner med jeg må ha nye bakdempere og bakbremser før den tid. Ser ut som lakken må vente til neste vinter pga økonomien.. Noen som har tips til felger? Har sett litt rundtom, men klarer ikke helt å bestemme meg Ikke Borbet A eller Brock B1. Har hatt begge deler nå, og er en smule lei av å vaske bremsestøv ut av kanten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 Da stoppet bilen pent av seg selv. dvs, den går.. Men bruker ca 238,4 liter på milen siden det spruter bensin i alle retninger Så blir motorbytte! Og noe tidlig slutt på denne sesongen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 20, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2010 Her står den forresten nå Pent parkert i lokalet i vente på ny maskin! (crappy mobilcam) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2010 Noen som har litt peiling på hva som skal til for å godkjenne med S14 motor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 26, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2010 Har fått gjort endel i dag. Har byttet div slanger og klemmer i motoren, og blitt kvitt bensinlekasje! Tenkte at det kan vel kanskje være greit å prøve å få den eu-godkjent med den originale motoren før evt motorbytte Har også handlet nye bremser, og nytt senkesett.. Senkesettet får jeg vel på onsdag eller noe, så da blir det mer skruing Håper økonomien bedrer seg litt snart så jeg kan få kastet på den litt ny lakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 27, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2010 Litt demontering av dempere og fjærer i dag. Pluss overhaling av den ene bremsekalipperen.. Jekket opp på kardangen for å få begge hjul opp på en gang.. Og fikk bukker under. Totalvrakede dempere og fjærer (ser jo nesten hel ut, men de er alt annet enn bra!!) Dempere og fjærer kommet av, og kalipperen skjelver av skrekk. Demontert på begge sider.. Kalipper av, og blitt overhalt på benken mens bremseveske har rendt hele tiden Under cab, der dempere er skrudd.. Og slik står den nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2010 Senkesettet kom på plass i dag GS leverer sakene sine kjapt! Utpakket! Montert på ene siden, bremser venter.. Han ene jeg deler lokale med er ute og tester Porchen som begynner å nærme seg ferdig (den kjøpte han av faren til JonasD her inne) Bremser og senkesett på plass på ene siden bak Og nå lurer jeg på.. Er senkesettet fremme stress? Ser jeg må bruke innsats fra originaldempere.. Og får veldig delte meninger ang hvor vanskelig det er å få dette til.. Noen her som har prøvd før som kan komme med noen tips? I morgen blir det å plukke fra hverandre bremsene på venstre siden igjenn Når jeg tok ut bremseskive på høyre siden gikk sko til håndbrekk i oppløsning.. Så må bytte det og på begge sider. Teit at jeg ikke tenkte på det med en gang! Får håpe de har det inne på GS! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Porsche! Hva er gjort med den? Savner den bilen.. Spent på å se bilder etter senk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2010 Porsche! Hva er gjort med den? Savner den bilen.. Spent på å se bilder etter senk Han har byttet alt av foringer og dingser i forstilling og styring, pakninger på girkassen, lakket opp forskjermer og div småplukk+++ Tight og fin nå La fra meg noen gode sirkler med dekk på plassen der i kveld! Måtte jo teste om han hadde gjort en god nok jobb Den bilen er nok straks mer strøken enn den noensinne har vært Du kan hilse far og si at den har det helt fint, og får mye pleie og kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JonasD Skrevet Juli 28, 2010 Share Skrevet Juli 28, 2010 Hehe, høres bra ut! Will do Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 28, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2010 Skal ordne noen bilder av den når alt er montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flandy Skrevet Juli 29, 2010 Share Skrevet Juli 29, 2010 Dette ser veldig bra ut! På tide du får den på veien igjen! Lakk/mal skiven med sølv farget maling der klossene ikke tar anig så slipper du at de ruster å ser stygg ut! Jeg pleier å male med grå hammerlakk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Det kunne vel kanskje vært noe ja Har du forresten peiling på hvordan jeg monterer innsatsdemperne fremme? Begynte å plukke litt i dag. Men skjønner VELDIG lite Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CeeKay Skrevet Juli 29, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 29, 2010 Ferdig med alt bak.. Byttet dempere, fjærer, klosser, sko til håndbrekk, og bremseskiver. Kun lufting av bremser igjennstår. Høyre side montert. Ove hjelper til med håndbrekk på venstre side Senket bak.. Ekle demperne fremme... Hvordan i H****** gjør jeg dette?? Må jo bruke innsats fra originale. Men skrur jeg ut hele greiene, eller løsner jeg og trekker ut innmat? Både stabstag, kuler, og alt er jo festet i det der.. :/ ..og slik står den nå og venter på morgendagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå