CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Klarer ikke helt å bestemme meg.. Har litt lyst til å gå for M50B25.. Ser jo at den lar seg godkjenne i bilen og.. Pluss at den er litt nyere enn mye annet, og sikkert mer driftsikker Men på den andre side er jo heller ikke S14 å forakte! Elsker den maskinen M5 motor har jeg funnet ut at blir for dyrt, og mer arbeid enn hva jeg er klar for! Ender vel bare opp med en sur gammel 318is motor eller noe
sv90 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Klarer ikke helt å bestemme meg.. Har litt lyst til å gå for M50B25.. Ser jo at den lar seg godkjenne i bilen og.. Pluss at den er litt nyere enn mye annet, og sikkert mer driftsikker Men på den andre side er jo heller ikke S14 å forakte! Elsker den maskinen M5 motor har jeg funnet ut at blir for dyrt, og mer arbeid enn hva jeg er klar for! Ender vel bare opp med en sur gammel 318is motor eller noe det er jo et billig alternativ med en m42 ikke verdens råeste maskin men
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Putt nedi S50B30, så og si like enkelt som M50, men går betraktelig bedre.
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Ja, den har jo "bare" 94hk mer ser jeg Lar denne seg godkjenne uten alt for mye surr?
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Blir litt verre med godkjenningen med denne, men om du gjør alt etter "boka" så lar det seg godkjenne såvidt jeg vet. Har lest noe om at de krevde 325 som utgangspunkt, men siden det er null forskjell på karosseriene skal det i teorien la seg gjøre. Er jo bare å sende inn en søknad til din lokale trafikkstasjon og se hva du får som svar.
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Ja, kan jo egentlig gjøre ett forsøk De på GS sier at min er bygget på samme understell og bremser som 325i siden jeg har M-sportchassi, og 51mm fjørbein.. Stemmer dette? Kan jo kanskje øke sjangsene for godkjenning hvis det er tilfelle M50 motoren skal vel være ganske plankekjøring å godkjenne? Hadde jo egentlig vært greit med en slik i cabben.. Siden den er "kosebilen".. S50 kunne jo kanskje funnet veien nedi prosjekt banebil Ser det er endel av begge motorene til salgs rundtom..
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Om det er kosebil så hadde en driftssikker M50 vært tingen ja. Gå for en M50B25 du, så har du motor i lange baner. Om det er samme understell som 325 så skal det ikke være noe problem nei. Er bare å lese M50 i E30 tråden som ligger øverst i Teknisk-forumet det, så finner du alt du trenger til ombygging - ikke store greiene, hehe
sv90 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Ja, kan jo egentlig gjøre ett forsøk De på GS sier at min er bygget på samme understell og bremser som 325i siden jeg har M-sportchassi, og 51mm fjørbein.. Stemmer dette? Kan jo kanskje øke sjangsene for godkjenning hvis det er tilfelle . dette stemmer lar seg godkjenne med m50.. kjenner en som nettop har fått godkjent søknad om m52b28 i akuratt samme bil som du har men vær ops på at selvom de godkjenner søknaden betyr ikke at du får bilen godkjent ! vis det er bare kose bil ville jeg kjørt m42 også hatt en råtass bil utenom
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 M42 er jo også ett alternativ.. For det som er det viktige her er jo egentlig driftsikkerhet, og at den motoren som står i nå (M40) synger på siste verset tror jeg..! M42 har 148hk? Vet noen om det originale ledningsnettet, kjøling, gir...osv... er likt på den? Eller er det mye som må byttes da og? Den er vel mye lik M40 utenom at den er 16v?
sv90 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 er bare 140 i m42... men den passer inn i bilen din ja og er ganske så drift sikker har hatt mangen 318is'er og de har funket meget bra.. det kommer jo selvsakt ann på hvordan de blir behandlet.. men hadde en som var kjørt pent men samtidig ikke damekjørt. var en ungdom som hadde hatt den. den holdt til nesten 270.000 før den ble byttet til fordel for større maskin.. men har en hel m42 motor i deler så om du kjøper en slik har jeg det meste av deler som kan ryke til en billig penge
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Fortsatt mer enn 113hk. Poenget må jo være å i alle fall ikke nedgradere! Får begynne å se etter maskin da Lurer på om jeg skal søke ombygging til M50 først..Det er egentlig den motoren som frister mest.. Noen som har noe fasit på hva som bør være med i søknaden? Evt en scan av en søknad eller noe..
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 Det du burde ha med i søknaden er hvilken motor du skal ha, hvor du skaffet motoren, hvilket understell du skal bruke, hvilke bremser ossssssssssv. Må vel også ha det skriftlig at karosseriet tåler påkjenningene av den økte effekten. Kopi av et vognkort fra en med tilsvarende effekt er vel tilstrekkelig dokumentasjon, eller?
sv90 Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 eneste som kan være nedtur med m50 bygg det er vis de sitter ned antall sitte plasser sånn at du får en 2 seter cab med plass til 4, det er trist!
winchester Skrevet Juli 31, 2010 Skrevet Juli 31, 2010 De kan vel ikke justere ned sitteplasser lengre?
CeeKay Skrevet Juli 31, 2010 Forfatter Skrevet Juli 31, 2010 Det hadde egentlig ikke gjort noe.. Har aldri folk i baksetet uansett, for da må jeg ta frem setet Skal jo sitte skikkelig! Men men.. Får se hva jeg finner.. Vanskelig å bli klok på alt sammen! Haha Fant en flott en på bilforumet! Tenk om det var så enkelt som dette! "Tror det snart kommer som en SMS-tjeneste. Da kan du bare skrive MOTOR [reg.nr.] [ny motor] og sende til 2282. I løpet av kort tid vil du få et svar med JA eller NEI. Dette har jeg fra sikre kilder i Vegdirektoratet."
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå