Gå til innhold

E30 Cab. Senking for dummies, eu, og div annet tull!

CeeKay
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

De kan vel ikke justere ned sitteplasser lengre?

er ikke sikker.. har snakket med en som driver import som fortalte meg at det var nye regler på ombygg nå som enten har tredd i eller kommer innen kort tid som vist nok gjør godkjenning av ombygg lettere..

men det er ikke så lenge siden det ble skrudd ned sitte plasser på ombygg.. vis jeg ikke tar feil ble det skrudd ned sitte plasser på den m3'en som m3 yngve bygget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, kan hende det. Men mener å ha lest at det er nye regler angående dette.. Ble litt nyskjerring nå, så om noen som har et fasitsvar på dette kan svare hadde det vært veldig flott!

ja er nyskjerrig på det jeg og:P

skal næmlig godkjenne en ombygget bil om ikke så veldig lenge.

føler at når man ringer statens vegvesen for og få svar på hva som er lov og ikke får jeg et nytt svar etter hvem jeg snakker med..

kan ikke de som jobber med dette til dagen reglene ?

er systemet så tregt at når nye regler kommer tar det evigheter til det kommer ut til de som godkjenner ?

de som kontrollerer biler osv lever jo sitt eget liv. ofte vet de jo ikke en dritt om bilene de konrollerer.. hadde ikke funket for meg og gått på jobb uten og vite hva jeg gjorde på så hvorfor skal de gå for de ? :P

blir dritt forbanna.. har hatt problemer med godkjenning av ett ombygg på BT i bergen allerede.. de snakker jo til deg som du er tilbakestående vis du bygger om en bil.. er det mulig ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde virkelig vært krevd en privat skolering av de som ansettes i Biltilsynet, for de er ikke særlig imøtekommende og åpen for forslag! Satser på at jeg møter den hyggelig kontrolløren jeg har hørt om hos Biltilsynet i Ålesund når det er tid for ny motor i bilen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det burde virkelig vært krevd en privat skolering av de som ansettes i Biltilsynet, for de er ikke særlig imøtekommende og åpen for forslag! Satser på at jeg møter den hyggelig kontrolløren jeg har hørt om hos Biltilsynet i Ålesund når det er tid for ny motor i bilen min..

helt enig!

man må alti håpe på og møte de som er grei og ikke de som er ute etter og slakte deg når du kommer inn med en bil som ikke er orginal på alle mulige måter!

er virkelig på tide med en update på reglene ang ombygg i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Og så er det ofte litt forstyrrende hvor mye innkompetente luringer som jobber rundt om kring på landets trafikkstasjoner..!

ligger jo en del m50'er til salgs for tiden da :) er ikke så dyr lengre heller.. sikkert fordi det er så mangen m3'er som hugges og selges i deler for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig!

man må alti håpe på og møte de som er grei og ikke de som er ute etter og slakte deg når du kommer inn med en bil som ikke er orginal på alle mulige måter!

er virkelig på tide med en update på reglene ang ombygg i norge.

Meld deg inn!

http://www.facebook.com/group.php?gid=105489559482524

Og underskriv her

http://www.underskrift.no/vis.asp?kampanje=2555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signed! De burde virkelig se på det systemet ja! Er jo utrolig frustrerende at det ikke finnes noe fasit på noe der.. Alt kommer liksom litt ann på hvem du får som kontrollør. Kan jo være utrolig frustrerende hvis du har brukt 100-200k på bilbygg som du trodde var i orden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signed! De burde virkelig se på det systemet ja! Er jo utrolig frustrerende at det ikke finnes noe fasit på noe der.. Alt kommer liksom litt ann på hvem du får som kontrollør. Kan jo være utrolig frustrerende hvis du har brukt 100-200k på bilbygg som du trodde var i orden!

Nettopp. Se bare på Ståle- og Anders Wenås, bilene deres er jo et prakteksemplar på hvordan en ombygging skal foregå. Og de fikk det godkjent hos TÜV og Dekra, men likvel blånektet Biltilsynet for godkjenning av S50B32, så de måtte gå for S50B30 istedenfor. Når de som sitter høyst oppe i styret sier "JA!" føler jeg Biltrangsynte ikke har noen rett til å si "NEI!" :fist:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at de ikke kan godkjenne når både TÜV og Dekra har gitt klarsignal ja!

Så er vel tryggest å gå for M50 da, så får jeg (har sjangsen til å få) det godkjent i alle fall :)

...eller M42.. Spørs egentlig bare hva som dukker opp i nærheten til mest ok pris først..

Må det være M50 fra E36? Ser jeg må ha bunnpanne fra E34.. Passer ikke M50 fra E34 nedi? Er det noen forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...