ivans Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Når jeg bremser hører jeg en "skrapelyd" fra bremsen på førersiden bak, får ganske brune felger, så det blir ganske varmt der? noen som veit hva som er galt? (har 318is m42(satser på motorbytte), tenkte jeg kunne kjøpe nye bremseskiver, bremseklosser, evt callippere, noe å anbefale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
brenni Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 hei, jeg har 323 bremser med ok klosser, bra calipere, bra skiver.. evt komplett svingarm i bakstilling med komplette bremser.. send pm hvis dette er interessant.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boost Criminal Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 bytt bremse kolsser det er vel ikke så vanskelig å forstå......men nå har du sikkert skrapet opp skiva også så da må du bytte de også. skiver bytter man på begge sider samtidig, men siden du ikke skjønte hva som var galt hadde jeg satt det på veksted for din egen sikkerhet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MGR Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 både skiver, klosser, og smøre opp calippere gjør man på begge sider samtidig! bare tull å ikke gjør det! unødvendig risiko. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mexos Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 bytt bremse kolsser det er vel ikke så vanskelig å forstå......men nå har du sikkert skrapet opp skiva også så da må du bytte de også. skiver bytter man på begge sider samtidig, men siden du ikke skjønte hva som var galt hadde jeg satt det på veksted for din egen sikkerhet... Det går fint an å bruke en vennlig tone når man gir svar til folk som stiller tekniske spørsmål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fliid Posted October 11, 2008 Share Posted October 11, 2008 Boost criminal, for en forbanna idiot du er.. : ) Trådstarter, det høres ut som om du må bytte klossene, skjekk og skivene for riper nå som du antagelivis er nede på "jernet" hva klossene angår.. Riper er ikke noe særlig.. Men det kan godt hende du hadde trengt å bytte skivene uansett, er minstemål på tykkelsen på dette. Disse målene står stemplet inn i uthevingen på skiven. Du dunker da av rustkanten langs skiven ett lite stykke og måler så over skiven med ett skyvelære (tykkelsen) . . : ) Skiven skal være tykkere enn hva som står som minstemål. Så skal du bruke kobberpasta/fett eller hva folk vil kalle det om dagen og smører på klossene der hvor calipter og kloss går imot hverandre (der hvor det er beveglse med andre ord).. Ikke smør på selve klossen som er i kontakt med skiven.. Mener å huske at kanskje det står instruert hvor du ksal smøre i bruksanvisningen som medfølger. : ) Smøring av glidere kan og gjøres, gliderene er de du skrur ut for å få løsnet calipter fra det som heter klaven. Skrik ut om du trenger ytterlige hjelp / anvisninger når du bytter/ inspiserer. : ) Alt byttes parvis, som nevnt tidligere av andre.. Bytter du klosser på høyre side, så gjør det samme på venstre.. Dette gjelder kun samme aksel, dvs, bak og forran. Trenger ikke bytte forran selvom du bytter bak : ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now