bmw*327* Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Har nå bytta topp etter en koking hvor jeg trodde toppen hadde sprukket, men har fortsatt samme problem : Uten kjøleveske starter den med en gang, når jeg fyller kjøleveske starter den ikke. Pluggene blir klissvåte så har jo skjønt at det kommer inn vann, men kunne ikke se noen sprekk i blokk da toppen var av... ??? noen som har non forslag på hva som har skjedd?? Takker for svar!!!!!
Fliid Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Høres nå ut som du fyller sylindrene med vann. Skru ut en plugg, fyll på vann og se om det lekker ut. f.eks, eller prøv og kinn og skjekk om det spruter vann.. Sprekk i blokk forekommer, men er sjeldent, skjekket du om toppen er plan når du var av med topp? ble den nye toppen trykktestet / planet?
nimitz Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Og finne sprekk i en topp kan være nesten umulig. Ofte kommer ikke sprekken til syne før ved høy varme og trykk. Når du ser sprekken i en kald topp, da har du en skikkelig sprekk.
bmw*327* Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 den nye toppen ble plana men ikke trykktesta.. er ikke så mye vann at det spruter ut.. når jeg kinnner tenner den litt et par ganger, men bare så vidt... er ikke sånn at sylindrene fylles me vann.... men som sagt me en gang jeg tømmer for vann starter den tvert.. tviler liksom på at den nye toppen er sprekt og... så da se jeg ikke noen annen løsning enn blokka... ?? men takker for svar
icc Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Høres ut som vannet kommer inn før motorn blir varm. Prøv å ta av toppen og fyll blokka med vann og se om det lekker. Btw. når du sier vann så bruker du kjølevæske, right? Vann er tynnere enn kjølevæske og kan lett komme seg inn over alt. Spesielt ved dårlig toppakning!
Dirty Skrevet Oktober 13, 2008 Skrevet Oktober 13, 2008 Høres ut som vannet kommer inn før motorn blir varm. Prøv å ta av toppen og fyll blokka med vann og se om det lekker.Btw. når du sier vann så bruker du kjølevæske, right? Vann er tynnere enn kjølevæske og kan lett komme seg inn over alt. Spesielt ved dårlig toppakning! vis det er sprekk eller gåen topppakning hjelper det nok ikke med kjøleveske i vannet du. blir jo nazi trykk. vil trykke igjennom den seigeste sorten av olje.
bmw*327* Skrevet Oktober 14, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2008 bruker kjøleveske, skal vel ikke lekke selvom man bruker bare vann... allt er nyplana og ny topppakning.. det som er så rart er at da den gikk varm gikk den jo fint etterpå, men den kokte jo, så regna me d var toppen.. nå starter den jo ikke så fort jeg får på vann/kjøleveske..... men om jeg river av toppen og fyller blokka me vann, skal jeg da kunne se om det lekker inn noe sted? er jo like mye på alle sylindre, r litt rart... noen forslag til feilsøking??
Yngve Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Feil topp-pakning?? Hørtes merkelig ut att de skulle vere på alle sylindre. Du kan ikke ha stokket feil på noen slanger/ kjøleveske på vacum for exempel! Eg har faktisk sett ett tilfelle der det var problemet.! Ellers kan du jo sette trykkluft via plugghull, og teste om du får trykk i kjølesystemet. (seff må ventiler vere lokket og bilen må stå i gear)
Fliid Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 Du har ikke trykktestet toppen, det burde du gjort. Sprekk ser du ikke med det blotte øyet, om du ikke er trenet. Dog, ett trenet øye kan og få vanskeligheter. Toppen må av, send den til trykk testing, få konstantert at den er hel eller sprukket og ta det derifra. Skjekk også om blokken er rett med ett rettholdt og bladsøker. Toleranse grensene finner du i Haynes, jeg husker de ikke. Om du er sikker på at du har dradd til toppen korrekt og at flatene var rene når du monterte, så er det ingen tvil at du må gjøre slik som jeg nevner først i mitt innlegg.
bmw-320i Skrevet Oktober 14, 2008 Skrevet Oktober 14, 2008 eller for og sjekke om det er noka sprikker i toppen. så kan du ta ein DP test. det er noka greie som du spraier på og vakeer av. og ettepå så spraiie du på noka anna stoff som gjer at du ser igjen den fargen du først spraia på og da ser du om det er sprikker. men kan jo og vara sprikker oppe i ein kjøle kanal
bmw*327* Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 får ta å trykkteste topppen da, men virker liksom litt heftig at jeg har fått en sprekk som går over alle brennkammere i begge toppene.....??
tomerikk Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 kan du ha lekasje på forvarmer ved gasspjeldet? da renner det inn i alle sylindre.
bmw*327* Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 mener du der olje ventilasjonen går? har ikke kobla til vannet der.... noen andre forslag?? Takker for svar
tomerikk Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 ved slange nr. 18 og 19 på link. http://nettbutikk.gsbildeler.no/startup ... bmwdeler&/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå