janerik171187 Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 kjørte i moss igår, kjørte opp fra ved ferga mot esso, dro på sånn helt normalt. hørte da en ulyd, og motoren mistet krefter, men gikk, kjørte da inn til siden. virket som at den mistet alle kreftene på en eller fler sylindere.. tok å åpnet toppen idag, var ikke fint syn. pluggen var ikke fin når jeg skrudde ut på sylinder 1. åpnet toppen og da så jeg svært hull i sempelet, en vnetil knekt, og generelt veldi stygt rundt ventilsetene i sylinder 1. noen som har noen ide på hva som har skjedd?
Rapid Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Mange faktorer her.. Beskriv mer! Hvor fort kjørte du? Hvor langt har motor kjørt? Har du gjort noe med motor? Regelmessig oljeskift?
Ballder Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 Kan ha blitt altfor stor klaring mellom ventil og vippearm, noe som gjør at det blir litt heftigere klasking mellom arm og ventil, som igjen kan gi en allerede trøtt ventil det lille ekstra som skulle til før den røyk/knakk. Tikket bilen mye fra før da? Man kan vel pent kalle dette for material tretthet, noe som skjer fra tid til annen.
janerik171187 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Mange faktorer her.. Beskriv mer! Hvor fort kjørte du? Hvor langt har motor kjørt? Har du gjort noe med motor? Regelmessig oljeskift? nettopp byttet olje, 10000km siden sist da ca 300000km +\- dønn org motor men simons eksos. var i første gir 4-5000rpm ca
janerik171187 Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 12, 2008 Kan ha blitt altfor stor klaring mellom ventil og vippearm, noe som gjør at det blir litt heftigere klasking mellom arm og ventil, som igjen kan gi en allerede trøtt ventil det lille ekstra som skulle til før den røyk/knakk.Tikket bilen mye fra før da? Man kan vel pent kalle dette for material tretthet, noe som skjer fra tid til annen. tikket litt, men ble mye bedre med ny olje. kan vell kanskje tro at det var ventilen ja. siden restene av den som henger i toppen har et veldig rett snitt.. men men tar det som en unnskyldning til å bytte motor fant btw ut at girkassa passer rett på m50 motor hehe
deerepower Skrevet Oktober 12, 2008 Skrevet Oktober 12, 2008 haha helt vanlig på drag:P borti 5000rpm er vell å trå på litt godt vell? hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå