///Martin Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Ja da ble det enda en Bmw i år igjen. M3`n har blitt satt i garasjen så da må man ha noe annet å farte med. Dette er min Bmw nr.5 men alikevell aller første rekkesekser og 5-serie. Bilen: E34 91mod 520i 24v Km: 265000 Interiør: Grått stoff Tidligere eier har hatt den i over 10 år og skiftet deler på verksted regelmessig. Pluss med den: 1. Meget hel i karrosseriet 2. Fint og helt interiør 3. God å kjøre 4. Nydlig fin sekserlyd 5. V8-front 6. Liten senk 7. EU-ok 8. God teknisk stand Minus med den: 1. Fjusker litt på lavt turtall(coilene?) 2. Litt rust på dører osv 3. Gnikelyder fra ene bakdemper(sikkert gåen) 4. Gåent førersete 5. Mangler tåkelys forran Disse "småfeilene" skal selvsagt utbedres fortløpende! Ellers en meget god bruksbil! Slik så den ut når jeg hadde hentet den: Sånn ble den med noen 18" jeg hadde liggende: Og sånn ser den ut idag(22.05.2009): Link to comment Share on other sites More sharing options...
camxer Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Samme farge som min jo Hva er de neste punktene på listen av modifiseringene? Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted October 14, 2008 Author Share Posted October 14, 2008 Samme farge som min jo Hva er de neste punktene på listen av modifiseringene? Ja er en "Diamantschwarz-metallic". Samme farge som på M3`n min også Har jo alltids litt planer for modifisering men første prioritet er å få den opp imot 100% god stand. Så det innbærer at alle småfeilene utbedres. Etter det blir det kanskje hviteblink bak, et effektanlegg, et konisk filter, bakrutegardin osv... Sånn en Bmw skal ha Samt den fæle reflex-plata rundt skiltet bak skal av fortest mulig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
camxer Posted October 14, 2008 Share Posted October 14, 2008 Oi, det første bildet så litt ut som atlantisblau (fargen på bilen min) da den er polert og fin. Så der bommet jeg litt gitt Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted October 19, 2008 Author Share Posted October 19, 2008 Håper nå på å få skiftet coilene da den fjusker litt på lavt turtall. Spesielt når den er kald! Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted October 29, 2008 Author Share Posted October 29, 2008 Har nå gått til innkjøp av følgende: - M-tech 1 ratt - Coiler - Nytt grøftlys - Bakrutegardin Bilder av disse påmontert kommer snart! Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted November 2, 2008 Author Share Posted November 2, 2008 Fikk meg noen timer i garasja i helga og det resulterte i litt stell av 520`n: Skiftet coilene Ble litt lei av "trailer-rattet" Så jeg kjøpte meg et M-tech 1 ratt. Ble ganske bra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted November 18, 2008 Author Share Posted November 18, 2008 Arti å finne ut av saker å ting meg bilen etter jeg har hatt den en stund.. Fant ut at det står på senkefjører(jeg trodde den bare var segen), den er "shadowline" uten noe som helst chrome og det er et førstehjelpskit under passagersetet Nå er planen sportsfilter og en potte. Vil ha mer lyd Link to comment Share on other sites More sharing options...
///FredriK.S Posted November 22, 2008 Share Posted November 22, 2008 Hvorfor Mtech I? Du må jo ha Mtech II. Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted November 23, 2008 Author Share Posted November 23, 2008 Hvorfor Mtech I? Du må jo ha Mtech II. Sant så sant. Skulle aller helst hatt M-tech 2 rattet. MEN dette er en arbeids/pendle bil, så budsjettet er der etter Skal i bunn og grunn ikke bruke penger på denne bilen da... Men er veldig vanskelig å la vær! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aambakk Posted November 29, 2008 Share Posted November 29, 2008 Går ikke and og kjøpe en bmw uten og bruke penger på den! Kjekk bil Link to comment Share on other sites More sharing options...
rstruck Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ditta der e en bil du kommer til å bli jævlig glad i. Bedre kjørekomfort og sportslighet i en så "gammel" bil skal du leite lenge etter. Har samme bil sjøl, bare med kromlister og ikkje shadowlineutgave. Så rimelig strøken ut, korsen det e med rust og sånt på bilen. Lite? Link to comment Share on other sites More sharing options...
325ti Posted January 22, 2009 Share Posted January 22, 2009 Ditta der e en bil du kommer til å bli jævlig glad i. Bedre kjørekomfort og sportslighet i en så "gammel" bil skal du leite lenge etter. Har samme bil sjøl, bare med kromlister og ikkje shadowlineutgave. Så rimelig strøken ut, korsen det e med rust og sånt på bilen. Lite? Kjørekomfort finnes jo, men sportslighet er vell gasnke så utelatt. et tips når du skifter coiler på disse motorene er og lage en ekstra jording på alle coilene. da holder de rett og slett lenger;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Ditta der e en bil du kommer til å bli jævlig glad i. Bedre kjørekomfort og sportslighet i en så "gammel" bil skal du leite lenge etter. Har samme bil sjøl, bare med kromlister og ikkje shadowlineutgave. Så rimelig strøken ut, korsen det e med rust og sånt på bilen. Lite? Ja er ganske så fornøyd med den! Men bildene lyger litt selvfølgelig. Er rust nede på dører, litt på bakluke og i kanaler(det vanlige). Har kjøpt inn utstyr og diverse til å fikse på det, men det må bli litt mildere i været først:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
///Martin Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Ditta der e en bil du kommer til å bli jævlig glad i. Bedre kjørekomfort og sportslighet i en så "gammel" bil skal du leite lenge etter. Har samme bil sjøl, bare med kromlister og ikkje shadowlineutgave. Så rimelig strøken ut, korsen det e med rust og sånt på bilen. Lite? Kjørekomfort finnes jo, men sportslighet er vell gasnke så utelatt. et tips når du skifter coiler på disse motorene er og lage en ekstra jording på alle coilene. da holder de rett og slett lenger;) Sant. Kjørekomforten er upåklagelig for en bil som snart har rulla 270000km! Er ikke noen rakett nei, men helt ok drag og ikke minst nydelig sekser lyd Har forresten kjøpt konisk filter osså som skal på i nærmeste fremtid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts