Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gratulerer som Fersk BMW eier!

Som en selværklært "original polizei" vil jeg anbefale deg å velge "styling" med omhu. Det finnes så utrolig mye "romskip-styling" overalt til E36 som får bilen til å lukte hvitløk! Og mye av det har i tillegg utrolig dårlig passform.

M-tech er virkelig å anbefale! Også mtp. at en M-tech bil generelt sett er mer attraktiv enn standardmodeller og romskip.

Andre sider du kan hente inspirasjon og hjelp til BMW tilværelsen:

Bimmerforums.com

Bimmer DIY

BMW Car Club Norway

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Kjøp fra prosjekt34 her på forumet..

www.st-import.no

Utrolig bra service, og bare gode erfaringer med han :)

Takk for det! Så ikke ut som det var så mange deler annet enn kåpe deler som passer E36, men. Er veldig fint hvis andre kan komme med forslag til litt enkel fiks som gjør bilen fetere

Skrevet
Gratulerer som Fersk BMW eier!

Som en selværklært "original polizei" vil jeg anbefale deg å velge "styling" med omhu. Det finnes så utrolig mye "romskip-styling" overalt til E36 som får bilen til å lukte hvitløk! Og mye av det har i tillegg utrolig dårlig passform.

M-tech er virkelig å anbefale! Også mtp. at en M-tech bil generelt sett er mer attraktiv enn standardmodeller og romskip.

Andre sider du kan hente inspirasjon og hjelp til BMW tilværelsen:

Bimmerforums.com

Bimmer DIY

BMW Car Club Norway

Takk for informasjon! :)

Skrevet

følg med min og andres tråder for å få enda mer inspirasjon. mulig du får tips og triks for hva og hvor du skal handle samt om hva du bør styre unna... en M3 frontfanger er ikke bare en m3 frontfanger... den finnes i alle kvaliteter...

Skrevet

www.st-import.no

Takk for det! Så ikke ut som det var så mange deler annet enn kåpe deler som passer E36, men. Er veldig fint hvis andre kan komme med forslag til litt enkel fiks som gjør bilen fetere

Har jo stylingsett da.. Bakfanger, skjørt og frontfanger.

Skrevet

www.st-import.no

Har jo stylingsett da.. Bakfanger, skjørt og frontfanger.

Jep, så det :)

Jeg får vurdere det litt for det blir litt dyrt med 3-4 kåpedeler + lakkering, så kan hende det må vente litt. Forresten, er det noen som vet om noen lette inngrep for å få litt grommere lyd i motoren? Er luftfilter tingen?

evt hvor kjøper man det?

Skrevet

Gratulerer så mycket med et flott bilvalg!

Støtter meg opp om de andre her på forumet; kjøp m-tech-kit, om du skal ha eksteriørstyling på bilen din :)

Angående motor, så vil du få litt grovere lyd med åpent luftfilter, men noe økt effekt kan du nok bare glemme egentlig :wink: Om du SKAL ha dette, husk varmeskjold rundt filteret, slik at du slipper å forringe effekten, ved at motoren suger varm luft :) (personlig mening? Hadde en stund, men gikk tilbake til originalt for motorens skyld)

Skal du ha litt skikkelig lyd ut av bilen din, så er effektanlegg tingen. Kan finne billig og brukt her på forumet rett som det er (bmw-deler selges)

Welcome til forum!

edit: skal du først ha åpent luftfilter, vil jeg samtidig anbefale et "ordntli" et - k&n, greenfilter osv!

Skrevet

Gratulerer, et sjeldent velholdt eksemplar. Pass godt på den og ikke monter på for mye jallating, da er den plutselig ikke den samme lenger, hold deg til litt småtingsom pynter opp. Lyd: Du kan jo selvsagt bruke annet luftfilter, personlig foretrekker jeg at mine biler få puste i ekte filter, er ikke så glad i filter som smøres inn med olje, ikke noe særlig å dra oljedråper inn i luftmassemåleren (noe du gjør om du har smurt inn for mye olje). Eksoser jo en annen ting, tøffee lyd, men kan være litt slitsomt i lengden.

Skrevet
Gratulerer så mycket med et flott bilvalg!

Støtter meg opp om de andre her på forumet; kjøp m-tech-kit, om du skal ha eksteriørstyling på bilen din :)

Angående motor, så vil du få litt grovere lyd med åpent luftfilter, men noe økt effekt kan du nok bare glemme egentlig :wink: Om du SKAL ha dette, husk varmeskjold rundt filteret, slik at du slipper å forringe effekten, ved at motoren suger varm luft :) (personlig mening? Hadde en stund, men gikk tilbake til originalt for motorens skyld)

Skal du ha litt skikkelig lyd ut av bilen din, så er effektanlegg tingen. Kan finne billig og brukt her på forumet rett som det er (bmw-deler selges)

Welcome til forum!

edit: skal du først ha åpent luftfilter, vil jeg samtidig anbefale et "ordntli" et - k&n, greenfilter osv!

Takk for svar! Andre enkle motorinngrep som er å anbefale?

Har tenkt på å bytte " nyre" altså grillen til en matt sort, noen som tror det vil se greit ut uten masse annet dill? Interiørmessig er det vel begrenset hva jeg kan gjøre uten å bytte hele innmaten:P?

Skrevet

Nja, om målet ditt er lyd (og til en i det minste liten grad av effektøkning), så ville jeg putta på noe ny eksos..Skal du ha realistisk effektøkning og litt heftig lyd, kan du jo prøve med et grenrør? :wink:

Ellers angående motoren, så er det såklart mye du kan gjøre, men det blir somregel kostbart :lol: Å chippe bilen din (IKKE ebay-chip, god-sake), kan jo også gi deg en mindre effektøkning, men det vil nok koste deg mer enn det smaker :)

Interiørmessig, så kan du selvsagt slenge på litt m-tech her og der, hehe..(innstegslister, acs pedaler, ratt, m-matter osv), samtidig som jeg i de fleste tilfeller (alle) ville holdt meg unna girkuler med blinkende dragehoder :lol: (min mening da)

Skrevet
Nja, om målet ditt er lyd (og til en i det minste liten grad av effektøkning), så ville jeg putta på noe ny eksos..Skal du ha realistisk effektøkning og litt heftig lyd, kan du jo prøve med et grenrør? :wink:

Ellers angående motoren, så er det såklart mye du kan gjøre, men det blir somregel kostbart :lol: Å chippe bilen din (IKKE ebay-chip, god-sake), kan jo også gi deg en mindre effektøkning, men det vil nok koste deg mer enn det smaker :)

Interiørmessig, så kan du selvsagt slenge på litt m-tech her og der, hehe..(innstegslister, acs pedaler, ratt, m-matter osv), samtidig som jeg i de fleste tilfeller (alle) ville holdt meg unna girkuler med blinkende dragehoder :lol: (min mening da)

Ang girkuler kunne jeg ikke vært med enig;) Innstegslister, pedaler, ratt etc har jeg enda ikke funnet på nettbutikk. Har du kanskje en link? :)

Skrevet

Velkommen og gratulerer med en pen E36.

Würth leverer den fargen som er på Shadowline versjoenene. Jeg lakkerte både Grillnyrer, vinduslister og støtfangerlister med denne, og fikk et bra resultat:) Bare få det helt rent og få det grunnet, er ikke så veldig vanskelig. Bare ha tolmodighet :D

Skrevet

Grattis :) Ser ut som du har kommet over et velholdt og uskrudd eksemplar med lav km, noe som er sjelden når vi snakker om E36. Første og nesten eneste jeg ville ha gjort med denne bilen utenom vanlig service ettersyn er hvite blink runt om :wink:

Skrevet

Takk for gode tips!

Har funnet masse deler som er fine på schmiedman, er jo helt latterlig stort utvalg der. men jeg synes det er veldig dyrt, mye av det. Det jeg tenker på å kjøpe er: dørlister, ny girspak(ikke stor bling blind jalla:P), Tepper til gulv, pedaler, hvite blinklys, men det har jeg ikke klart å finne enda:P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...