Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pluggene er bare å skru ut og sette i de nye, men vær veldig forsiktig med å entre skikkelig med de nye. Ødelegger du gjenger inni der blir det dyrt...

Skrevet

du må sjekke avstandene til elektroden på tennpluggen, den skal vere ca 1mm

og på diffen skal det vere hypoid olje, det er det i allefall på E36'n min i følge instruksjonsboka til BMW

Skrevet

Jeg bruker alltid momentnøkkel til bytte av plugger, alltid!

Til BMW står momente du skal bruke på pakken til pluggen, i mitt tilfelle 30Nm.

Kjøp originalt :D

Skrevet

Sånn, da har jeg ihvertfall byttet oljefilter, olje og skjekket at boltene til oljepumpa sitter ordentlig. Den ene oljepumpe bolten satt dårlig, så den ble limet med locktite og skrudd til med riktig moment.

Det føles som bilen går bedre og jevnere, men kansje bare inbildning=)

Skrevet
Noen som har andre tips til hva jeg bør gjøre, som ikke er veldig kostbart? Tenker da helst på ting som bør byttes / skjekkes.

Jeg hadde kommet til å skifte den spenningsfordeleren som brøt sammen for meg for en uke siden. Den er billig lett å skifte og slik jeg ser det så er det jo antall start og stopp (nøkkel bruken) som sliter på denne. Min bil har jo gått ca 30 000 lengre da. Se side 9 på mhanes 730d for bildet og forklaring av all jævelskapen som skjedde da den sviktet.

Skrevet

Alle sjekkpunktene til oljeservice, inspI og inspII står listet opp i enten instruksjonsboka eller serviceheftet på min E39. Du har ganske sikkert det samme i din E38.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...