pengelek Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Ja tenker det hadde gjort seg å miste litt metallspon oppi der
m3rnie Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 Pluggene er bare å skru ut og sette i de nye, men vær veldig forsiktig med å entre skikkelig med de nye. Ødelegger du gjenger inni der blir det dyrt...
DJ RS2 Matrix Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 du må sjekke avstandene til elektroden på tennpluggen, den skal vere ca 1mm og på diffen skal det vere hypoid olje, det er det i allefall på E36'n min i følge instruksjonsboka til BMW
jensemann23 Skrevet Oktober 15, 2008 Skrevet Oktober 15, 2008 avstanden skal være mye mindre enn 1mm. 0,6-0,7 mm.
pengelek Skrevet Oktober 15, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2008 Men den avstanden skal vel stemme bra så lenge jeg kjøper riktig plugger?
jensemann23 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 ikke alltid. Som oftest skal du selv justere avstanden med et følerblad når du kjøper nye plugger
Rayb Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg bruker alltid momentnøkkel til bytte av plugger, alltid! Til BMW står momente du skal bruke på pakken til pluggen, i mitt tilfelle 30Nm. Kjøp originalt
pengelek Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 17, 2008 Sånn, da har jeg ihvertfall byttet oljefilter, olje og skjekket at boltene til oljepumpa sitter ordentlig. Den ene oljepumpe bolten satt dårlig, så den ble limet med locktite og skrudd til med riktig moment. Det føles som bilen går bedre og jevnere, men kansje bare inbildning=)
mhane Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Noen som har andre tips til hva jeg bør gjøre, som ikke er veldig kostbart? Tenker da helst på ting som bør byttes / skjekkes. Jeg hadde kommet til å skifte den spenningsfordeleren som brøt sammen for meg for en uke siden. Den er billig lett å skifte og slik jeg ser det så er det jo antall start og stopp (nøkkel bruken) som sliter på denne. Min bil har jo gått ca 30 000 lengre da. Se side 9 på mhanes 730d for bildet og forklaring av all jævelskapen som skjedde da den sviktet.
pengelek Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 He he såpass. Ja det virket jo ganske billig og enkelt å bytte. Tusen takk for tipset!
Odd-M Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Alle sjekkpunktene til oljeservice, inspI og inspII står listet opp i enten instruksjonsboka eller serviceheftet på min E39. Du har ganske sikkert det samme i din E38.
pengelek Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Har ikke instruksjons bok eller service hefte, men har en nettside der det står hva som gjøres på insp. 1 og 2.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå