Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Kjøp en Volvo 240 med hengerfeste og kombicamp! ;)

Neida, Caravelle er nok ingen dum idé. Det var da en voldsom gave han skulle få da :) Realt gjort.

Skrevet

Totalprisen på bilen jeg handler blir forhåpentligvis under 30.000, da har jeg fortsatt nok til en eventuell oppfriskning av diverse slitedeler, uten og overskride budsjettet.

Må ærlig innrømme at jeg aldri kommer til og kjøpe en japsebil noengang.

det må bli til en ordentlig tysk bil!

Skrevet

Caravelle/Transporter med hekkmotor er jo ikke så dumt, da - god innvendig plass og god framkommelighet på vanskelig føre. Men siden bilen er gammel, er det desto viktigere å finne et godt utgangspunkt. Videre må du ta en avgjørelse mtp. motorvalg - den noe tørste 112-hesteren, eller den noe overarbeidede turbodieselen.

Jeg har lyst til å komme med et annet forslag: E34 sedan Safari Edition. :lol: Tidlige E34er med M20 motor (eller en litt nyere 518i) fåes for lite penger i ok stand. Finn en med nedfellbart baksete, slik at det går an å overnatte.

Og nei, selvsagt finnes ikke det noen "safari edition" - den er det du som skal lage.;) Solid, låsbar takboks på taket, geværfeste i bagasjerommet som ikke kommer i konflikt med beinplassen når det skal overnattes, evt. bagasjebrett på bagasjelokket i tilfelle man får mer å ta med seg hjem fra jakten, ladestasjon for walkie-talkie i midtkonsollen...

Utstyr bilen med dekk i høy profil, samt fjæring som gir maksimal bakkeklaring. Sveis også på en plate som beskytter undersiden av motoren.:)

Og der fikk sannelig tråden reelt BMW-innhold også.:)

Skrevet
Caravelle/Transporter med hekkmotor er jo ikke så dumt, da - god innvendig plass og god framkommelighet på vanskelig føre. Men siden bilen er gammel, er det desto viktigere å finne et godt utgangspunkt. Videre må du ta en avgjørelse mtp. motorvalg - den noe tørste 112-hesteren, eller den noe overarbeidede turbodieselen.

hehhe!

Idag har det faktisk skjedd saker og ting! fikk tenkt meg godt om inatt, og jeg må helt ærlig innrømme at jeg savner den caravellen jeg hadde for en stund siden. så..

Joda! da har jeg gått til anskaffelse av en 88mod Vw Transporter 1,6liters turbodiesel. virker som et meget godt utgangspunkt det her. Prisen var dog heller ikke så ille! Mye av slitedeler er byttet!

men bilen trenger nok en real oppfriskning når jeg får gått riktig igjennom den.

Så da ser det ut til at jeg har noe og gjøre fremover mot jul!

Skulle nesten fått laget en prosjekttråd, men det blir nesten som å banne i kirka!

her er et bilde av Bilen som blir julegave iallefall.

ix56rbaxys33buci6cqb.jpg

-Hylle.

Skrevet

Heisan, lenge mellom hver gang jeg ser en så pen hekkmotorisert Transporter/Caravelle. Hvite blinklys også.:lol:

Du kunne jo prøve deg med å erstatte VW-grillen med noen nyrer og en BMW-rondell, og se om du kanskje slapp til med en prosjekttråd.;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...