Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er litt "organisert kaos" i kjøp og salg sidene, men det fungerer til en viss grad. For min egen del er jeg ofte ute etter "spesialdeler" og slipper da å lese gjennom alle de unødvendige trådene som kun går på f.eks E30 deler ( i overskrift). Etter en god stund på dette forumet har man også lært seg å kjenne brukerne og vet sånn halvveis hva de står for, hvilke deler de omsetter og om de er verdt å handle med. Selv har jeg vært velsignet å kun hatt med seriøse personer å gjøre hittil :) *bank i bordet*.

Det jeg ville likt hadde vært at man laget et standard default skjema som man fyller inn før man legger noe ut for salg og at disse skjemaene deretter må gjennom en moderatorgruppe for utsirkling av manglende/dårlige annonser. Bare et skjema hadde hjulpet også... Så hadde man iallefall måtte fylle ut mer relevant info.

Og dette med ukonstruktiv kommentering i salgsannonser (spesielt under biler selges) synes jeg man burde komme til livs. Moderatorene burde være konsekvente og gi folk advarsler. Det er så mange surrehoder som burde vært kasta ut derifra.

Ellers hørte jeg om et forum som hadde "ansenitets-system", der kun de mest seriøse brukerne fikk delta i et eget kjøp/salg rom (hvor alle kunne se, men ikke skrive). Et sånt system hadde vært konge, men forstår det er mye jobb å gjennomføre.

Vi må for alt i verden ikke miste kjøp og salg sidene, uten de hadde det vært lite deler hjemme hos meg :P

Skrevet

Synes også det er mange mer eller mindre håpløse bud på diverse ting her inne.

Men jeg mener at man fortsatt kan PRØVE å prute litt uansett.

Har handlet for masse penger av mange brukere av forumet her, og ikke èn handel har gådd galt :)

En annen ting jeg ønsker på dette forumet, er en vettug karakterordning eller lignende for selgere/kjøpere.

Samt for ting som selges, der prisen starter på xxx,- og budrunden varer til søndag kl 24.00 (Ofte sånne annonser her inne) Der skulle det vært et slikt system som http://www.avforum.no bruker på sine kjøp og salg sider.

Skrevet

Ein gamel bilselger sa til meg ein gang:

" eg vil ha mest for bilen, du vil betale minst. Da har me eit utganspunkt, ka byr du?" Og de stemmer alltid...

Skrevet
Synes også det er mange mer eller mindre håpløse bud på diverse ting her inne.

Men jeg mener at man fortsatt kan PRØVE å prute litt uansett.

Har vel passert en del håpløse priser her inne også.

Innkludert en haug av salgstråder der prisen er satt til "GI BUD"...

Kan man annet vente enn en del "håpløse" bud da?

Har man lyst til og gi 30 lapper for en strøken E30 som er priset med GI BUD, da byr man 30 lapper da...

Halvparten av såkalte skambud og "useriøse" bydere, skyldes en rekke useriøse annonnser rett og slett!

Skrevet
Salgstrådene på Bimmers er håpløse. Alltid en tulling (eller ti) som skal kommentere prisen, for liten motor, styling osv,

Salgstråder er for selger og potensielle kjøpere, INGEN andre!

Absolutt enig.

Tror en periode med heftig moderering i salgsdelen hadde gjort godt, men tror ikke mange ønsker den jobben.. :roll:

Er også "litt" lei dette egentlig...Moderering i salgstråd er noe jeg fint kunne hjulpet med, egentlig..Bruker litt tid der inne likevel :):roll:

Forøvrig ganske enig med du i det Ballder.

Skrevet
Ofte mye tull i salgstrådene ja. Selv slike "lykke til" innlegg syntes jeg er unødige.

Har også merket meg særlig en bruker her inne, som jeg syntes er å byr på det meste. Og utelukkende skambud. Vet ikke helt hvordan den taktikken fungerer... :roll:

DirtyDicky du snakker om eller? Han byr på det meste, og selger mye :P

Jeg tror jeg vet hvem superbeetle sikter til, nesten litt plagsomt å se alle buda hans!

Skrevet

Er ikke helt enig med trådstarter her.

Vil du selge en bil eller vare for en pris du har satt, så bør du legge bilen ut på andre plasser enn et forum. feks autodb, finn eller lignende. Den høyeste prisen kan man faktisk oppnå på en hel bil er å reklamere i vinduene på bilen og i lokalavisa.

Her inne er det folk som VET hva biler og deler er verdt. hvor vanskelig de er å få tak i og hvilken stand varen bør være i. Og da må det forventes at folk kommer med slengkommentarer slik at andre medlemmer og evnt kompiser ikke blir lurt.

Jeg har selv gått inn på tråder som er interesante for meg og sagt til selger/trådstarter at han burde jekke seg ned litt, da han starter salget med en fantasipris som er opp til det dobbelte man kan forvente å få for den type vare.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...