EirikL Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Hva er det som får folk til å tro at man selger ting til halvparten av den prisen man oppgir i en annonse? Er det generell arroganse eller bare en fundamental mangel på respekt for selger og verdien på varen som tilbys? Har begynt å lure etter å ha lest gjennom enkelte slagstråder her på forumet i tillegg til egne erfaringer...
Lars89 Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Salgstrådene på Bimmers er håpløse. Alltid en tulling (eller ti) som skal kommentere prisen, for liten motor, styling osv, Salgstråder er for selger og potensielle kjøpere, INGEN andre!
Der Barockengel Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg har lurt litt på det der. På den ene side hender det at utropsprisen er godt over den man normalt kan forvente å få for varen - i slike tilfeller pleier jeg å la være å flagge min interesse hvis prisen jeg er interessert i å betale er signifikant lavere enn prisen selger ønsker. Men jeg har faktisk opplevd at selger etter en stund lar varen gå for en pris som er godt under hva jeg var villig til å gi. Men hvis man har 40-50% prutningsmonn, lurer jeg nesten på hva som er vitsen med å sette en pris i utgangspunktet. Men for å svare på spørsmålet ditt, satser jeg inntil andre kan overbevise meg om noe annet, på forslagene dine; generell arroganse og fundamental mangel på respekt.
Superbeetle Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Ofte mye tull i salgstrådene ja. Selv slike "lykke til" innlegg syntes jeg er unødige. Har også merket meg særlig en bruker her inne, som jeg syntes er å byr på det meste. Og utelukkende skambud. Vet ikke helt hvordan den taktikken fungerer...
Fliid Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg har tatt opp dette i en annen trå tidligere " Peen E30 til salgs" . Syntes denne klage / prute uten grenser trenden er helt på trynet.
hagenisse Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Salgstrådene på Bimmers er håpløse. Alltid en tulling (eller ti) som skal kommentere prisen, for liten motor, styling osv, Salgstråder er for selger og potensielle kjøpere, INGEN andre! Absolutt enig. Tror en periode med heftig moderering i salgsdelen hadde gjort godt, men tror ikke mange ønsker den jobben..
336mik Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Dette kommer vel av at noen har en fantasi pris inne i hodet sitt(og på nett) også da. Skambud kan da gi en pekepinn på hva markedet vil gi,og feil/mangler/pris som blir kommentert kan "redde" en kjøper fra å gå i baret.
Dr_S Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Liksom..når folk legger ut et M3 interiør..og en luring byr 500,-... er det HELT mørkt?
eriklepe Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Mye skambydere, pratemakere, og testpiloter ute der ja. skambyderne er da ikke det værste, er jo bare å avslå budet. skriver man selges for xx,- eller bud må man regne med å få skambud. Snille barn spør ikke, men de får ikke noe heller....
336mik Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg kan faktisk like pratemakere hvis de har noe mellom øra. Testpiloter burde man kunne luke ut etter min mening(som sikkert er skrudd). Edit:må lære meg å skrive riktig snart.
Rogern Skrevet Oktober 16, 2008 Skrevet Oktober 16, 2008 Jeg fikk en melding på mobil fra en som skrev han kunne være grei å kjøpe bilen min for 75.000. kontant selfølgelig Fikk også tilbud om en påkostet e30 320i uten skilt og godkjenning +20.000... Bilen jeg selger er en godkjent ombygd e36m3 som jeg har satt ned til 145.000 Jeg måtte jo le litt, men det er jo fritt frem å prøve seg.
wabby Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Brukte ting er vanskelig å selge. Gode eksempler er anlegg, man får solgt det for 1/2 av prisen bare man har hatt det i 1 uke. Så fort man har brukt penger på å modifisere en bil så "faller" den i pris for de fleste. Markede blir trangt og bilen appelerer kun til folk med spesiell interesse. Selv når jeg skulle selge min bil, så gadd jeg ikke å gå agressivt og aktivt ut da jeg ikke så det nødvendig. Jeg la den på AutodB. Kjøte to store stickers med "selges MOB:91844169" og klistret på siderutene. Brukte bilen slik jeg alltid gjorde og plutselig ringte det en som hentet den usett. Prisen var det jeg ville ha. Er det noe som er spesielt, så tar det tid å få solgt den til den prisen man ønsker. Annen taktikk er å legge prisen noe over og la selger prutte den ned slik at han/hun "tror" at de har gjort en godt kjøp. Noe de seff har gjort dersom selger er ærlig, men de tror i allefall at det er et ekstra godt kjøp da de har klart å prutte selv. Problemet her er dersom man har fra før lagt lista for høyt på pris.
Ballder Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Og enkelte trenger penger i så stor grad at skambud går igjennom til slutt.
Bmwfanatic Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Ofte mye tull i salgstrådene ja. Selv slike "lykke til" innlegg syntes jeg er unødige. Har også merket meg særlig en bruker her inne, som jeg syntes er å byr på det meste. Og utelukkende skambud. Vet ikke helt hvordan den taktikken fungerer... DirtyDicky du snakker om eller? Han byr på det meste, og selger mye
ingard Skrevet Oktober 17, 2008 Skrevet Oktober 17, 2008 Har kjøpt masse her på bimmers.. Alltid like enkelt og hyggelig.. Er enig i at negative og useriøse kommentarer er unødvendige. Men det er da ikke så stort problem som dere skal ha det til.. Er det ingen som vil ha det du selger for 100,-, ja da er det kanskje verdt 50,-.. 500,- kan være en start på m3 interiør. Hvis selger ikke vil godta det, så må han jo bare si i fra.. Jeg ser ikke problemet. Slutt å syt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå