h4ns3n Skrevet Juli 28, 2009 Forfatter Skrevet Juli 28, 2009 Oi oi, ser jo riktig bra ut Hvilken senk? 40/40? 40/40 senk ja=) Hvis ikke det er 35/35.. FTE: Takker=) Er myyyye jobb som gjenstår på denne, men det kommer seg sakte men sikkert.. Siklet på din siden jeg så den første gangen.. hehe
h4ns3n Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Da kommer bildene!=D Bort med de gamle rustne tromlene bak^^ Eksosen er nede, denne skal fikses for eksoslekk til 1000.. Tom for olje, den var ikke veldig pen. Har hatt på noe motorrens før jeg tømte den, se om kanskje ikke det blir litt renere nedi der.. Har mine tvil Sånn det ser ut oppi her, skulle gjerne vært mindre dritt, men det får man ta en annen gang Byttet bunnpanne, da det ikke var mye gjenger igjen i den gamle, men den "nye" var det en liten sprekk i, så den ble tettet Diffen nede og tom for den lille oljen som var der Pakning, foring og oljebytte har den vel ikke vondt av=) Den har slutta og svette etter all møkka som har lagt seg rundt xD Den nye bakstillingen fått seg litt maling og nye svingarmsforinger
Brekke Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 ser bra ut! elsker de felgane der. holder på med bakstilling sjøl jeg også, bare mangel på noen få foringer! :\
h4ns3n Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Hadde den bare holdt seg så svart og fin=) Den nye diff foringen, klarte selvfølgelig å knekke speedo føleren når jeg holdt på med baklokket, så nå kjører jeg på feelingen^^ Skivebremsene er oppe=) Eksosen er oppe, har desverre fortsatt en eksoslekk da det var ett hull i grenrøret som jeg ikke visste om:( Sirup på motoren gjør sikkert susen for litt av tikkingen osv=) Skal jo da også si at denne operasjonen ikke gikk helt problemfritt. Den største bremsen var at den ene bolten til svingarmen hadde sugd seg fast i foringen, derfor måtte traversen ned (men da fikk jeg jo fikset litt på eksoslekken og diffen) Så når alt var nede, så gikk det fortsatt ikke ann å få ut bolten, så denne måtte skjæres av, ringte autozentrum dagen etter å bestilte ny. Da ble det enda en dag venting mens jeg fikk gjort litt småtteri. Reiste dagen etter å hentet bolten, som selvfølgelig var FEIL, den var til traversen foran. Så ny måtte bestilles, men den kom ikke før 2 dager etterpå, da reiste jeg på helgetur. Mandag kom og riktig bolt var i boks, til en pris av 126!!! norske kroner:O Så da var det bare å begynne å få det opp igjen, noe som gikk veldig problemfritt. Så ble det bremseveske bytte, da var jo selvfølgelig en luftenippel tett, men jeg stjal fra den gamle svingarmen. Luftingen etter det gikk forsåvidt greit. Oljebytte og bunnpannepaknings bytte gikk heller ikke fullt så bra, den gamle bunnpanna var det ikke rare med gjenger til bolten igjen i, så den måtte byttes med en med sprekk i som vi fikset, pakningen ble bare knot å få på, så det ble pakningssement likevel. Så sa jeg til meg selv før jeg skulle helle på ny olje neste dag, at jeg ikke måtte glemme å sette i oljefilteret, så det satte jeg oppå motoren.. Gjett hva, jeg glemte bunnpluggen! XD Så det havnet vel 3 liter olje på bakken før jeg skjønte at noe var feil:P Da var det bare å reise å handle ny.. Demonteringen av eksosen var også ett lite prosjekt, for de midtre røra hadde rusta fast i midtre lyddemper, så fikk hatet litt der også før vi omsider fikk det fra hverandre.. Så oppdaget jeg at demperne minde bak begynte å bli slitne, så har fått bestilt nye koni dempere bak, sammen med føleren til speedo'n som jeg klarte å knekke da jeg holdt på med jernringen på diff foringen:P Men, nå er bilen på hjula igjen og alt virker som det skal, bortsett fra speedo'n.. Men, har lånt en ny Volvo C30 2 liter diesel i 2 uker nå.. Og den var jo veldig tight og fin å kjøre, så nå MÅÅÅ jeg ha m20b25 motor snart, for detta går for dårlig.. Og hvertfall kortere girspak og nye giroverføringsforinger, for giringa var jo helt jævlig i forhold til Volvo'n..
h4ns3n Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 ser bra ut! elsker de felgane der. holder på med bakstilling sjøl jeg også, bare mangel på noen få foringer! :\ Takker=) Håper bolten på svingarmene dine ikke har sugd seg fast som den ene hadde på min da, for det var ikke så veldig koselig!
Brekke Skrevet Juli 29, 2009 Skrevet Juli 29, 2009 ser bra ut! elsker de felgane der. holder på med bakstilling sjøl jeg også, bare mangel på noen få foringer! :\ Takker=) Håper bolten på svingarmene dine ikke har sugd seg fast som den ene hadde på min da, for det var ikke så veldig koselig! alt er i deler må bare vente til jeg kan skru ned traversen sånn at jeg får lakka den også! venter på lønn så jeg får bestilt foringer du får ta en tur innom prosjektet mitt i signaturn min da vettu bare koselig det.
h4ns3n Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 Update på kr. brukt på bil denne mnd: 8823,- + forsikring i tillegg: 5623,- = 14446,- Må si, som lærling.. Så begynner jeg å føle meg fattig...
h4ns3n Skrevet Juli 29, 2009 Forfatter Skrevet Juli 29, 2009 alt er i deler må bare vente til jeg kan skru ned traversen sånn at jeg får lakka den også! venter på lønn så jeg får bestilt foringer du får ta en tur innom prosjektet mitt i signaturn min da vettu bare koselig det. Been there=) Så bra ut, ble veldig misunnelig på de blanke skivene dine:D Og facelift fronten^^
h4ns3n Skrevet August 14, 2009 Forfatter Skrevet August 14, 2009 Dagens lille gjøremål: Fått på helrødlakkerte lyktene mine.. Ble veldig fornøyd over resultatet=) I morgen skal jeg kanskje begynne på speilene mine. Orginale E30 speil med varme skal på, når jeg blir ferdige med de=)
ZhilleN Skrevet Desember 4, 2009 Skrevet Desember 4, 2009 Det der ble myyye penere, enn de blinklysa som satt der! Begynner og bli bra denne nå
h4ns3n Skrevet Desember 6, 2009 Forfatter Skrevet Desember 6, 2009 Takker=) Den har da kommet seg en del siden jeg tok over denne ja.. Men er vel fortsatt noen timer med arbeid igjen på denne;)
h4ns3n Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Tenkte å fyre litt liv i denne tråden igjen da bilen har stått i 1 år nå. Bruksbilen E34 525 Touring, røyk topp-pakningen på.. Da begynte jeg å fikse E30 for å bruke den midlertidig, manglet bare å bytte dempere og eksos (trodde jeg) for å få den igjennom EU.. Nå er den 2 2'er feiler unna EU godkjenning og skilter, fillesaker som jeg skal fikse i morgen, så jeg kan få bilen klar for veien igjen=) Det som har blitt gjort: Byttet til 51mm fjærbein, med bilstein sprint dempere foran og bak. Nye tårnlagre, "ny" eksos hele veien, gamle manifolder og forrør, rustfritt fra mellompotta og bakover, merke Sebring=) sveiset en del rust i innerskjermer/gulv, der var det vel en 3-4 hull på hver side som måtte til, alt ble pusset blankt og alt rust skjært bort. Zinksprayet, grunnet, bodyshoot og tectylert oppå igjen, så der burde det IKKE begynne å ruste igjen med det første=) Så har jeg gjort litt småtteri som å byttet fordeler, rotor, plugger, olje, viskosekobling ooooog... husker ikke helt i farten.. Vel, bilder sier mer enn 1000 ord, så de kommer asap
h4ns3n Skrevet Januar 13, 2011 Forfatter Skrevet Januar 13, 2011 Begynner å ligne på innerskjermer igjen uten all rusten og hulla Nyoverhalte 51mm fjærbein med Bilstein dempere Ferdig tecktylert og rustfritt under:D Nye forskjermer kommer til våren/sommeren da det går ann å lakkere i normale temperaturer igjen Kapping av gamle grenrør som var altfor hullete Nye bilstein sprint dempere bak og tårnlagre=) "Nye" eksosen, rustfritt fra forrør og bakover
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå