RF91 Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Steng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Forgassermotorer kan ofte ha nytte av å kjøre med blyerstatning i bensinen. Jeg er skeptisk til at det er årsaken til problemene dine, men det skader absolutt ikke å prøve. Jeg går ut fra at du bruker 98 oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Overhal forgasseren og få den riktig justert! Det gjør mye! (evt. så kan du prøve med forgasserrens. Smør opp litt med noe HTS spray e.l. også) Og fyll 98 oktan som Barockengel sier. Blyerstatningen er vel bare for å skåne ventilsetene mot slitasje. Den skal ikke gå dårligere når den er kald, bare fordi den ikke har blyerstatning i tanken. Tror ikke den trenger blyerstatning i det heletatt. Har kjørt E12 518 som aldri har fått noe annet enn blyfri. Den var god som gull den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Tror ikke den trenger blyerstatning i det heletatt. Har kjørt E12 518 som aldri har fått noe annet enn blyfri. Ikke for å krangle, men er du helt sikker på akkurat det der? Jeg trodde blyfri bensin kom på markedet i Norge en god stund etter E12 gikk ut av produksjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Det var vel kanskje å ta litt i å si at den alltid hadde gått med blyfri... Han som hadde den før en bekjent av meg kjøpte den, hadde kun fylt blyfri etter som jeg husker han sa, og den fikk ikke noe blyerstatning av sistemann som hadde den heller. Motorene tåler blyerstatning, men tviler på at det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Aha. Jeg tviler også på at blyerstatningen er påkrevet - selv om det kan være en fordel i og med at du øker kokepunktet for bensinen. Men når det gjelder trådstarters problemer, tror jeg forgasseroverhalingstipset ditt har mye for seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 Overhaling er alltid fint Jeg har et tips som er even better.. To doble sidemonterte Weber DCOE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Oktober 17, 2008 Share Skrevet Oktober 17, 2008 He-he - even better uten tvil. Hvilken effekt får man egentlig ut av en M10B18 med to slike? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Overhaling er alltid fint Jeg har et tips som er even better..To doble sidemonterte Weber DCOE Eg ha faktisk Weber-forgasser på den Men akkurat korleis weber forgasser da e ha eg ikkje peiling på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Oktober 18, 2008 Share Skrevet Oktober 18, 2008 He-he - even better uten tvil.Hvilken effekt får man egentlig ut av en M10B18 med to slike? Tror ikke det er så veldig mye effekt å hente, men tror man kan få endel bedre gassrespons og en artigere motor sånn generelt sett. Og lyden! E12 pre-faceliften min hadde en mye kjekkere motorkarakter enn det var på faceliften. Det skal sies at pre faceliften hadde 3.3 med 2.8 topp, men allikevel. Responsen og lyden i den motoren var <3 Eg ha faktisk Weber-forgasser på den Men akkurat korleis weber forgasser da e ha eg ikkje peiling på Er den sidemontert? Weber deler og forgassere finnes enda å få kjøpt heldigvis. www.misab.se kan du se litt på De har mye forgasserting Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå