Gå til innhold

Steng


RF91
 Share

Anbefalte innlegg

Overhal forgasseren og få den riktig justert! Det gjør mye! (evt. så kan du prøve med forgasserrens. Smør opp litt med noe HTS spray e.l. også)

Og fyll 98 oktan som Barockengel sier. :)

Blyerstatningen er vel bare for å skåne ventilsetene mot slitasje. Den skal ikke gå dårligere når den er kald, bare fordi den ikke har blyerstatning i tanken.

Tror ikke den trenger blyerstatning i det heletatt. Har kjørt E12 518 som aldri har fått noe annet enn blyfri. Den var god som gull den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel kanskje å ta litt i å si at den alltid hadde gått med blyfri... :P

Han som hadde den før en bekjent av meg kjøpte den, hadde kun fylt blyfri etter som jeg husker han sa, og den fikk ikke noe blyerstatning av sistemann som hadde den heller. Motorene tåler blyerstatning, men tviler på at det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he - even better uten tvil.:)

Hvilken effekt får man egentlig ut av en M10B18 med to slike?

Tror ikke det er så veldig mye effekt å hente, men tror man kan få endel bedre gassrespons og en artigere motor sånn generelt sett. Og lyden!

E12 pre-faceliften min hadde en mye kjekkere motorkarakter enn det var på faceliften. Det skal sies at pre faceliften hadde 3.3 med 2.8 topp, men allikevel. Responsen og lyden i den motoren var <3

Eg ha faktisk Weber-forgasser på den :P Men akkurat korleis weber forgasser da e ha eg ikkje peiling på :P

Er den sidemontert?

Weber deler og forgassere finnes enda å få kjøpt heldigvis.

www.misab.se kan du se litt på :) De har mye forgasserting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...