Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Så har jeg vert en runde til i benk, denne gang på Husnes hos Dynoperfomance. Ingen ting spennende som bilder eller film, ikke en gang utskriften ville gå igjennom skanneren min, derfor er det så dårlig trykk

Veldig fornøyd med dagen, ingen tull foruten at jeg sliter med at den blir varm på tomgang bla.. aldri hatt det problemet før.

Tallene som står håndskrevet er det lagt på 10% drivverkstap.

Ut på hjulene gav den 400hk og 580NM på 1bar. Stemmer bra mot di 391 og 550nm jeg hadde i dynapack, men nå drar den mye lengre og jevnere til over 6000rpm. Før takket den brått for seg rundt 5000rpm

Kjører forresten grom stoffet BF 95 på tanken

spezvb0mbobk2kfvngfs.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han som mappa mappet mente den burde lett gi 430whp med feks E85 på tanken og da er det farlig nære 500hk i motor på 1 bar.

Men men, fint å bare kjøre ned på statoil å fylle drivstoff også :lol:

Vert og kjørt litt ikveld og jeg er fornøyd, selv om noen hevder (inkludert meg selv) at det hadde vert morro med en stor wg og EN passelig turbo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke stor WG for høyt ladetrykk ;)

Nei men eg treng stor for lavt.. low boost entusiast eg vettu.. fint å ha på våte glatte veier [-o<

jeg merka det selv nå

jeg har jo turbo som kommer veldig seint, og fikk opp trykket til 1 bar nå, bare slepper når veien er litt småsleip/bløt :P

så lavt trykk er nok fint for kjørbarheten sin del, men høyt trykk er vell bedre for effekt :P

men du fikk bra effekt på 95 oktan ivaffall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endte du opp med 110grader timing? Ser iallefall ut som det klaffa bra iallefall, med tanke på turtallet du sikta på :)

Eg endte opp med det ja. 1.65mm løft i TDC mot 2.5mm med forrige kammen.

Det funker veldig mye bedre nå enn før selv om tallene er nesten like.

Takk for kam assistanse :D

Det er turboene som stopper hele showet, allerede på 0.8bar passerte baktrykket ladetrykket rimelig greitt så det er bare "tortur" å lade mer selv om det blåser i vei man ønsker. Man hører det også at den "sliter" med å dra seg helt ut.

Nei men eg treng stor for lavt.. low boost entusiast eg vettu.. fint å ha på våte glatte veier [-o<

Low boost = 1 bar?

Jeg har jo max 0.8 - er vel bare sissy boost det da? ;)

Tja disse stakkars gamle motorene pleier jo å få smake både en og to bar på sine eldre dager.

Min ble jo effekt målt på 0.8 også, og vi skal på samme rulle om en uke så det skal bli artig å se om det er noe fart i Big Blokka di Ivar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...