Gå til innhold

BMW E-30Turbo


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

Det som i hovedsak gjenstår er kobling av datasprut, pulverlakkering av motordeler, forbedre og henge opp eksos, og lage ny oljeretur. motor er klar og kan startes nå, men jeg har kjøpt en topp med diverese godis oppi, så mulig jeg blir å skifte kam aksling før oppstart.

Er en del små dill som mangler ennå :wink:

Blir ikke samme farge nei

Snakka med di idag leif, hørtes ut som det var på gang ja, skal ut på fredag å visa ein 69 camaro til han så då skal eg kikka på min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan mener DERE det skal se ut under panseret?

Mine krav er:

- innsugsrørene til turbo skal være blamke

- det skal kun være sorte slanger

Ellers har jeg sett for meg svart blank toppdeksel med polerte striper og skrift. innsug og trykkrør i matt grå.

Noen ideer?

trykkrr-nye.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lurte bare fordi jeg har lest at det er forskjellig kompresjon originalt i disse motorene, mener faceliften har 8,5:1 i komp, husker ikke hva prefacen har men. Det skulle visst være best å bygge på faceliftmotoren, siden den allerede har rimelig lav komp originalt. Jeg har en av hver, men har bestemt meg for å bygge på prefacen (siden den nå er demontert). Men du har kanskje byttet til lavkomp-stempler og slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg lurte bare fordi jeg har lest at det er forskjellig kompresjon originalt i disse motorene, mener faceliften har 8,5:1 i komp, husker ikke hva prefacen har men. Det skulle visst være best å bygge på faceliftmotoren, siden den allerede har rimelig lav komp originalt. Jeg har en av hver, men har bestemt meg for å bygge på prefacen (siden den nå er demontert). Men du har kanskje byttet til lavkomp-stempler og slik?

Ja hos meg er det meste et stykke fra originalen selv om det ser originalt ut utenpå.. \:D/

Om eg husker rett så har katalysator motoren (facelift) 8.8:1 i komp, det er helt ok å kjøre turbo på. Du kan jo bare bruke preface blokka og heller få tak i kat stempler feks, vil si det er en bedre løsning enn å begynne å dreie av preface stempla.

Det finnes mange her på forumet som har mye bedre peiling på hva som kan brukes av ulike original deler.

Kor mye effekt vil du ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mi meining og det eg har lest er det vel best å dreie stempel uansett om man kjøre over eit bar?

Trenger ikke det for 1bar.. fins di som har lada mye mer enn de også, kommer jo ann på drivstoff og tykkelse på pakninger også.

Finns andré BMW org stempler også som gir under 8:1 vis målet er å ha så lav komp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mi meining og det eg har lest er det vel best å dreie stempel uansett om man kjøre over eit bar?

Trenger ikke det for 1bar.. fins di som har lada mye mer enn de også, kommer jo ann på drivstoff og tykkelse på pakninger også.

Finns andré BMW org stempler også som gir under 8:1 vis målet er å ha så lav komp

Eg skreiv da over eit bar :P Selfølgeleg om man kjøre for.eks e85 så kan man lade meir og med att eg skreiv dreie stempela funkar vel det på nesten samme som å kjøre tjukk MLS pkn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...