e30 tic Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 ok, får bare kaste på en PM hvis du er intr Flott, du kan jo uansett forhøre deg litt om pris om det ikke er for mye stress.
e30 tic Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Fått gjort litt idag også, bare unødvendige ting egentlig så dagen burde vært brukt på noe annet egentlig.. Fikk opp plast innerskjermene på ix'en, og montert sprell ny bensinpumpe, å fått satt i baksetene igjen. Så var det så mye snakk i tråden til FrodeE30 om 210 diff at da fant jeg ut jeg måtte gjøre litt med den også. Fikk montert de 6 "halvmånene" som sitter på drivknutene som jeg fikk av Pedi Så satt det alu foringer i diff opphenget å det var egentlig bare midlertidig så da tok jeg ut dem å satt i nye gummiforinger.
e30 tic Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Kaldt på vinterbilen om dagen.... Kjøpe bosch 968 til vinterbilen.. Og en billig dump, litt så som så kvalitetsmessig men den virker nok helt greitt, var ikke helt samme standarden som ppf dumpen..
SteffenM2 Skrevet Februar 9, 2012 Skrevet Februar 9, 2012 Ser utrolig bra ut det her!! Men jeg ville bygd større oljeretur!
e30 tic Skrevet Februar 9, 2012 Forfatter Skrevet Februar 9, 2012 Ser utrolig bra ut det her!! Men jeg ville bygd større oljeretur! Jo takker for det, må bare få bilen ferdig nå. Større? den kunne vært mindre også. Her er mitt "meget avanserte test forsøk" Med bare 10cm fall på oljereturen klarer oljen å "trykke" seg inn i sumpen. Jeg har over 40cm fall slik turboene står i dag.. i tilleg er det to små kulelagra turboer med restriktorer så det blir overhode ikke et problem her
e30 tic Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 er bare blitt en stor rotete tråd hele greia nå, men får lage en ny tråd når bilen er ferdig
FTE Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Oljereturen der ser da mer enn stor nok ut den Hvordan gjør du det med "delingen" på oljereturen fra begge turboene? Jeg har et " Y " stykke midt under de jeg, som samler oljen fra begge før det renner nedi panna. Åssen olje skal du kjøre?
e30 tic Skrevet Februar 11, 2012 Forfatter Skrevet Februar 11, 2012 Oljereturen der ser da mer enn stor nok ut den Hvordan gjør du det med "delingen" på oljereturen fra begge turboene? Jeg har et " Y " stykke midt under de jeg, som samler oljen fra begge før det renner nedi panna. Åssen olje skal du kjøre? Har en Y eg og.. blir muligens bygd om det også en gang, lyst på AN der også, men det får du slike det er inntil videre
Rayman Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 At fall på oljeretur er viktig å at den "må" være over oljenivå tror jeg er bare noe tull. Må komme på at det er 2-6 bars trykk på oljereturen (samme som oljetrykket i motorn) Bare ta hageslangen å prøv å blokkere tuten med fingern..
Silverboy Skrevet Februar 11, 2012 Skrevet Februar 11, 2012 Problemet er vel ikke det, problemet er vel at dersom det blir det minste trykk i turbo'n så presser det oljen seg ut gjennom tetningene..
e30 tic Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 At fall på oljeretur er viktig å at den "må" være over oljenivå tror jeg er bare noe tull. Må komme på at det er 2-6 bars trykk på oljereturen (samme som oljetrykket i motorn)Bare ta hageslangen å prøv å blokkere tuten med fingern.. Nå har eg ikkje peiling på turbo, men eg er ikkje enig med deg her Rayman For å bygge trykk i uansett hva slags system så må man ha en "motstand" det har man ikke etter å ha trykket oljen IGJENNOM turboen. Hadde det vært slik du sier at det feks ble trykket inn 6bar med oljetrykk i sumpen hadde det blitt litt av en situsajon nedi sumpen og oljpumpa ville nok fått problem med å få fatt i olja for den hadde vert spruta over alt oppover i blokka Eg kan teste dette i praksis når eg skal skifte olje på Ix'en for den har oljeretur over oljenivå.
e30 tic Skrevet Februar 12, 2012 Forfatter Skrevet Februar 12, 2012 Problemet er vel ikke det, problemet er vel at dersom det blir det minste trykk i turbo'n så presser det oljen seg ut gjennom tetningene.. Stemmer det, slik var den første e30 turbo "bomkjøp" bilen min. Der hadde de klart å ha nesten vannrett retur fra en ny kkk27 og rett inn i blokka (underliggende turbo) Når den bilen stod parkert så kom det olje ut både i kompressor delen og eksosen, noe som gav blårøyk de første minuttene. Husker det var var greitt å få samme spørsmål hver dag om motor hadde havarert nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå