Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eg hadde samme problem ifjord, til slutt måtte eg heise opp bilen på ekspansjonstank side å sette 1.5 liters flaske med kjøleveske nedi tanken for å få ut all lufta, måtte også jekke opp bilen på den sida. Da kom det seg betraktelig, men da streika jo kjølevifta :P

I år har eg fått tak i Volvo 940 turbo vifte, testa den igår. Den blåser nesten minus grader :P

Det er slik eg fyller vann og lufte og. Det er ikke std m20 lufte problemet jeg har nå. KOMmer med mer info når eg har skrudd

• 2 weeks later...
Skrevet

Tank armatur til facelift var på den bilen som jeg vraket på fredag i forrige uke..

Hvis du Larsen skal på knoksen i Sandnes for å hente stolfester, så er det bare å plukke med tank armaturen i samme slengen! ;)

Skrevet

er lite e30 på huggeren her lokalt, regner med det dukker opp et rimelig snart, alltid noen som har noe liggende :)

Skrevet
er lite e30 på huggeren her lokalt, regner med det dukker opp et rimelig snart, alltid noen som har noe liggende :)

har tank med alt av innmat ståendes på en halv facelift 318 delebil,

om det passer så kan du få kjøpe den :P

har kanskje dynamo og forresten

Skrevet

Skal kjøre med intank pumpe forstår dere, er bedre å ta utg punkt i facelift aramtur en den gamle preface saken jeg har.

Sånn ellers står bilen på bukk, ble jo en del straffe runder.

-Har montert ny Setrab oljekjøler og Mocal oljefilter adapter.

-Idag har jeg også borret og gjenga 1/8" Npt gjenger for måling av mottryk i ene eksos manifoilen, gikk greitt men burde selvsagt ha vært gjort før den ble montert på toppen #-o

-Skal bygge om kjøling å skifte dynamo.

- Ellers er hele forstilling nede for å utbedre oljelekkasje fra rammelagerstøtten

-Har sveist inn 2 stk flexikoblinger i downpipene, fikk ikke bygd eksosen ferdig fordi potta som var tiltenk mittpotte bygde for mye så nå må jeg vente på et Y-rør i stedet

-Driver å lakkerer en ny IS leppe ettersom infinity fronten ble for lav

Kan si såpass at vis ikke bilen fungerer tilfredsstillende etter reperasjon av disse små feilene kommer jeg til å sette den på et lager og pakke den inn. Da blir det muligens kjøp av noe som virker

Skrevet

Hvordan monterte du rammelagerstøtten? Fikk den ikke tett første gange jeg heller, men andre gangen brukte jeg flenstett. Da ble det tett :wink:

Brukte du noe tetting mellom oljepumpe og blokk?

Skrevet
Hvordan monterte du rammelagerstøtten? Fikk den ikke tett første gange jeg heller, men andre gangen brukte jeg flenstett. Da ble det tett :wink:

Brukte du noe tetting mellom oljepumpe og blokk?

Pumpa skal monteres stål mot stål.

Ramme lager støtta ble montert av EBB kun med silikon i mellom, så jeg velger å tro at det hadde fungert hadde ikke blokka blitt stående før jeg fikk klemt på bunnpanna.

Har bestilt ny rammelager støtte bare for å være helt sikker på at den er rett, men ppf sendte den så forbanna seint så eg blir nok nødt tilo å bruke den gamle. Har ikke tilgang på løftebukk lengre.

Blei frista til å legge pakning mellom men det har jo sine ulemper det også.

Skrevet

Jaja

Helg igjen og skruing på menyen( som alle andre dager i uka)

Har nesten fått alle nye deler i hus.

Hadde en oljelekkasje fra bunnpanna, så i pur forbannelse bestilte jeg en helt ny rammelagerstøtte fra ppf, den såg veldig bra ut og er nå montert.

Måtte frisere litt på oljepumpa men ellers var det bolt on.

7x6vid4mg7wsun6lqch4.jpg

Det som var litt trist med å løse den var at jeg måtte ned med rammelagrene

0d7uepee0t17teisjiv0.jpg

Hadde jeg ikke sett nøye etter kunne det lett blitt slik som Pedi har det om dagen, kanten på pumpa tok i plata fra ppf og da hadde det blitt lite oljetrykk.

Jeg hadde ikke blåfarge for hånden så to oljedråper fikk bekreftet "kontakt" mellom annlegssflatene

Før test montering

8ra1xtvnuy2scaq65osr.jpg

Etter test montering

ggokfre391xayqhr0t5x.jpg

I morgen skal forstillingen opp igjen og eksosen SKAL bli ferdig :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...