Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
BTW: Lyden var grom!

ja di sier så men jeg fikk jo aldri høre det selv :cry:

gøy å se bilen live, var flott :D syns den virka veldig sprek på banen også, tenkte jeg skulle slå av en prat, men kom aldri så langt :/ har du papirer fra nye bremsinga da ? galt med 16 cruise hjul ;) ? selge de du har ?

Takk for det, min er jo ikke på noe vis slik show rigget som flere andre sine er, men jeg syns det gir mer glede og ha en bil som kan kjøres enn enn som bare står i depot til utstilling :wink: Selv om jeg liker godt å vaske å polere osv. får prøve å få brukt bilen litt til begge deler

gidder ikke legge ut bremsepapirene, ble så skuffa, det er under 400hk på hjulene ca 1bar i trykk, men den drar igang veldig tidlig, så jeg syns det flytta bra på seg. må si jeg gliste litt når jeg fikk dratt forbi den hvite e92 M3'en :D

16" vil jeg ikke ha pga e30 må senkes så enormt for at det skal se bra ut i hjulhusene. Kan nok selge Rs'ene ja om jeg finner nye 17" hjul.

Vil helst ikke ha så lav bil til hjemmebruk heller.

Jeg titta en del på din bil, den ser sykt bra ut, helt riktig, du sko ha forsøkt med chrome fangere også, du har den enste e30'en som ser bra med chromelister så det må du beholde!

Skrevet
Neste år så skal vi prøve å få filma litt vettu! ;)

trur vi har noe film også, må bare få redigert litt. Merker jeg trenger litt kjøre trening før det blir noe publikumsvennlig kjøring :roll:

Skrevet

Eg kan ikkje kjøre bil Larsen derfor vil eg fremstå som rundetidsmann :lol: Du får ta deg av driftingen..

Men heilt seriøst så testa eg både gatehjul og gateslicks på rudskogen, og det kan jo ikkje sammenlignes. Med std dekk så finnes det ikke grep, men med RSR dekka har eg faktisk greitt feste på 3 gir på tørt rett frem. måtte vær litt forsiktig ut av sving..

Å kjøre på våt vei med gatehjul er jo totalt tragisk.. ved pådrag i 3 gir spant den ut på ca 3000rpm, da har jo turboene knapt tenkt på å begynne å lade. Blir nok slicks på meg hele tiden uansett når den står i ro på treff :D

Gleder meg veldig til det treffet! Fint å kunne dra på noe i nærheten

Skrevet
BTW: Lyden var grom!

ja di sier så men jeg fikk jo aldri høre det selv :cry:

gøy å se bilen live, var flott :D syns den virka veldig sprek på banen også, tenkte jeg skulle slå av en prat, men kom aldri så langt :/ har du papirer fra nye bremsinga da ? galt med 16 cruise hjul ;) ? selge de du har ?

Takk for det, min er jo ikke på noe vis slik show rigget som flere andre sine er, men jeg syns det gir mer glede og ha en bil som kan kjøres enn enn som bare står i depot til utstilling :wink: Selv om jeg liker godt å vaske å polere osv. får prøve å få brukt bilen litt til begge deler

gidder ikke legge ut bremsepapirene, ble så skuffa, det er under 400hk på hjulene ca 1bar i trykk, men den drar igang veldig tidlig, så jeg syns det flytta bra på seg. må si jeg gliste litt når jeg fikk dratt forbi den hvite e92 M3'en :D

16" vil jeg ikke ha pga e30 må senkes så enormt for at det skal se bra ut i hjulhusene. Kan nok selge Rs'ene ja om jeg finner nye 17" hjul.

Vil helst ikke ha så lav bil til hjemmebruk heller.

Jeg titta en del på din bil, den ser sykt bra ut, helt riktig, du sko ha forsøkt med chrome fangere også, du har den enste e30'en som ser bra med chromelister så det må du beholde!

Hadde du forventa over 400 hjulhester på 95 blyfri og 1 bar ladetrykk?? :shock:

Skrevet

Eg hadde ikke forventa 400hk på hjulene på 1 bar. Men jeg forventa muligheten til mer effekt og turtall..

den var vel faktisk over 400 på hjula en gang men det var mye kaldere i rommet der vi bremsa den gang.

Hjelper det på viss jeg sier jeg har under 7.5:1 i komp også? rar motor dette... hehe

Husker ikke eksakt ladetrykk men var aldri over 1.2bar. det betyr egentlig ikke stort heller, for allerede på 4000rpm og 1bar så hadde den veldig høyt mottryk, så det hadde ingenting for seg å dra hverken turtall eller mer trykk.

Ble skuffa der og da motormessig, men når jeg har fått kjørt litt er jeg imponert over motoren.

Jeg har planer til neste vinter for å si det slik. Det må bli bra med to nye turboer og annen kamaksling.

Disse turboene burde være perfekte på en std m20b25 feks. disse blir for slag :!::!:

Skrevet

Har du z45 kam? Ja det gjør seg nok med et par hakk større turboer ja. Helt kurant å kjøre slik "første" sesongen, så vet du litt mer hva du er ute etter til neste år :wink:

Skrevet
Har du z45 kam? Ja det gjør seg nok med et par hakk større turboer ja. Helt kurant å kjøre slik "første" sesongen, så vet du litt mer hva du er ute etter til neste år :wink:

Nei det er det som er litt av galskapen. har z58, den er justert for å dra til 8000 og turboene er tomme rundt 5000. Effekten holdes helt ut, men dreiemomnetet detter jo rett i kjelleren. Men den er kjørbar og fin slik den er nå.

Z45 kam og to andre turboer så har jeg virkelig trua :wink:

Skrevet
Z58 kam er det mange som ikke blir fornøyd med dessverre, har z45 selv og syns den fungerer fint. Hva har du i eksos temp da?

er nok overkill for min del uansett. er vel heller en dårlig kombinasjon enn bare kammen, turboene hadde vært en propp uansett kam

Skrevet
Skjønner;) syns uansett at bilen ser bra ut, og høres ut, og ser ut til å fungere bra jeg!

Takk for det, er plana å prøve det;)

nesten som eg "gleder" meg litt til i vinter, for det kan alltid forbedres :wink:

Det må du gjør og legge ut bilde

• 2 weeks later...
Skrevet

Har ikke så mye å oppdatere her om dagen, bilen starter og går slik den skal. Har stort sett bare kjørt med den i det siste.

Skal skru litt en dag å se om jeg finner ut hvorfor jeg får vibrasjoner ved bremsing.

Jeg har bestemt meg for å kjøre 17" felger til neste år. Så RS hjula skal selges til høsten.

Samtidig er jeg veldig i tenkeboksen om jeg skal beholde twin turbo og bare bytte turboer, eller om jeg skal bygge om til singel turbo :?:

kom med innspill folkens :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...