Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Ja det er alltids ting som kunne vært gjort annereledes, men det ble nå slik, jeg kjøpte jo en "pakke" som lå i deler og da brukte jeg for det meste di deler som var med.

Singel turbo er kult, det fristet å bygge om en stund men slik den er nå så er den så ekstremt kjørbar og fin. Den sparker rimelig greit slik den er.

Men nye turboer står høyt på ønskelisten! Men det koster mye med 2 blåser og ombygging av DP'er samt ny mapping. Slik bilen er nå så er det bare å starte å kjøre, frister å bare dulle litt med den i vinter og kjøre likt motor oppsett til neste år :roll:

Var ikke ment som noe kritikk sådan, GT28 serien er ikke så veldig ulik GT25 serien btw.

Men skall du oppgradere så ville eg uten tvil godt for GT2860rs og kanskje med stort eksos hus (a\r 86) pga kammen.

Uansett så har du en fantastisk grom e30 :)

Skrevet

nei så ikke på det som kritikk, en annen positiv sak med større turboer er at jeg får et lavere grunn trykk.

Henta den på EU igår. 3 stk 1'er feil :wink:

• 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet
Er på jakt etter s50b30 lmm og hjerne

Bare for å prøve? Eller for å kjøpe?

Tja hva skal jeg si. LMM får jeg opp feil melding på ved diagnose så den kunne jeg tenke meg å kjøpt.

Bilen startet ikke brått og var kraftig humør syk, men både hjerne og vanos hjernen var smikk full av vann, så etter å ha åpnet,rengjort og tørket så startet bilen som normalt (har ikke fått prøvekjørt ennå)

Men kunne gått tenkt meg å hatt en hjerne i reserve altså kjøpt en :wink:

har du noen av delene?

• 3 weeks later...
Skrevet

Jaja, kansje på tide og oppdatere litt i tråden til E30'en. M3 haugen virker fint igjen, hjernen var full av vann. Ny LMM ble levert på døra av "integrale8v" så nå er alt i boks :) God service som vanlig :D

Over til E30'en; Har egentlig masse planer og ting jeg vil gjøre, men siden det nok er litt andre ting som står i fokus til våren så er planen å bare gjøre noen små endringer og holde bilen kjørbar og i den sand den er frem til våren.

Kjøpte noen felger av en kar her på forumet, og uten å henge selger ut på noen måte så kan vi vel si at felgene ikke stod helt til forventningene mine mtp på pris bla. Felgene ble solgt som et lett rest objekt og behøvde lakk og polering for å bli strøkne i følge selger.

Det er noen 8.5 og 10x17 Futura hjul det er snakk om. Disse er omborret hos Østfold Felg Teknikk til 4x100. eneste jeg må gjøre er å maskinere senter ringer i alu.

Når jeg fikk felgene var di så fulle i gammel dritt at jeg brukte mye tid på å få dem noen hakk renere så det gikk ann å se hva en egentlig hadde kjøpt..Her er noen bilder av slik det så ut når jeg fikk dem

ra830ymwf5k7gly03dz6.jpg

0575p3i52qnfxo8h3b39.jpg

Felg til høyre vasket.

zurk1plsav5hxx87h7x3.jpg

3 av 4 ytter baner kantkjørte litt mer enn hva som lar seg ordne med bare "polering"

1m3lyvnn58w60izcqkfx.jpg

69shupvdobhgwasxuvhn.jpg

Mens jeg dreiv og vasket felgene oppdaget jeg en "minor detail"

Ene senteret på fremfelgen gikk ikke nedi tønna :x Og når jeg titta på di 120 grammene med lodd om var klistret i tønna forklarte jo det mistanken min om at denne felgen hadde fått seg en god smell.

Så da var det bare å finne mikrometer og konstatere at tønna var 3.2mm oval. swfugi7nmomjuxgjhv5n.jpg

Kontroll måling av senter uhmydusjp5592kz352in.jpg

Påvirket av en lettere forbannelse over at jeg for 2 gang har kjøpt 3 delte felger som er skjeve så fant jeg en 10tonns hydr jekk og fikk rettet tønna så den er innenfor 0.15mm ovalitet slik at senteret nå detter på plass slik det skal :)

Så gikk jeg løs på kantene med 80 papir for å få bort kant kjørings merkene, har desverre ingen bilder av dette, men det ble pusset til stort sett hele garasjen (inkl en viss hvit e30) var full av støv og deretter våt slipt opp til 800papir.

Kantene var ganske oksidert, spesielt di bak, då her ble det kjørt med ulike slipe rondeller på både rett sliper og vinkelsliper

wsquwxy60tapoeh16bg7.jpg

kantene ser slik ut etter håndpuss med 400 papir (håpet det var fint nok)

zddzfo0h65okldxd8fov.jpg

Så var det til å starte på polering av felg kanter, jeg handlet inn en god del utstyr ifra Gasolin og hadde i forkant lest en del på nett om Alu polering, MEN det skulle vise seg at min tolmodighet ikke var stor nok til å gi et bra resultat, så etter en del kvelder med heller dårlig resultat fant jeg ut at jeg rett og slett brukte for lite makt og det dermed ble for lite "cut". Skal legge ut bilder av det jeg bruker av utstyr senere

Slenger ved et bilde av den første banen som er under grov polering og en ring som er klar til polering.

lnrnx2un5u9sm9b3g0zr.jpg

bmacau1v8wmzr5r9ni2c.jpg

Nå har jeg ikke sjekket pris på nye ringer, men jeg kan nok med trygghet si at det ikke blir pusset opp flere kanter i min garasje så lenge di kan kjøpes nye, mengden støv og timer i garasjen gjør det rett og slett for fristende å bare kjøpe nye neste gang :lol:

Skrevet

Meget bra arbeid. Utrolig irriterende når folk selger ting i den tilstanden. Men det ser ut som du blir sittende igjen med en erfaring rikere og noen nydelige felger når du er ferdig. Du får klappe deg selv på skulderen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...