Ingebrigtsen Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Stoppa på Esso i Lillestrøm i kveld og satt bare å knota med noe inne i bilen.. Plutselig banker det på vinduet og mannen presanterer seg som politi og ber om førerkort.. Får så beskjed om at de har en liten kampanje på gang og fokuserer på trim, lys, dekk/felger osv.. Sier deretter at jeg bare må bli med på vegvesnet for en teknisk kontroll.. Var en ung viktigper som sjekka bilen min og han leita og leita etter feil, prøvde å fleipe litt med han men han visste ikke helt hvordan man smiler tydligvis.. De litt eldre vegvesenfolka og politimennene tulla og fleipa og var veldig alrighte.. Hehe han ene spurte om jeg ikke hadde vurdert å ta meg jobb som vegvals hos mesta pga jeg hadde alvorlig breie dekk Ja jeg har det sa jeg men det er godkjent i vognkortet, men det må jo bli fryktelig dyrt med så breie dekk sa han.. Neida er ikke det sa jeg, bestiller på nettet og da blir det billig.. Da våkna plutselig politimannen til live, den internettadressen måtte han ha for han hadde 285 på sin Han unge jyplingen var så oppsatt på å få tatt meg for noe så han leita og leita etter en turbo.. Også sa han plutselig at men den motoren ser jo å veldig ny ut i forhold til årsmodellen (1990) også at jeg hadde 24 ventiler og det kom jo mye senere.. Nei det kom i 1990 det sa jeg, nei det trodde han ikkenoe på.. Da kom en av de hyggelige eldre og forsvarte meg og sa at det stemte nok det jeg sa.. Så det bare knøyt seg i trynet på han jyplingen for da kunne han ikke ta meg på det heller Så når vi er ferdige så kommer han eldre hyggelig med lappen og sier at du vet vel hva du får feil på så jeg trenger vel ikke fortelle deg det, nei jeg vet det blir senk og xenon og det stemte sa han Jeg skulle bare ta en 4 hjulskontroll og ta med papirene så skulle han skrive senken i vognkortet for meg sa han, og han unge stod bare og furta Bor du i omerådet og har noe tvilsomt på bilen din så vær obs, du kan bli taua inn
mhane Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Ja men det gikk da vel helt greit dette da, får jo senkinga inn i vognkortet også nå da. Men du må vel bare demontere de xenonlysa blir vel vel dyrt å få på høydejustering og lyktespylere. Måtte le høyt "så han leita og leita etter en turbo"...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 18, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 18, 2008 Hehe ja var helt greit for min del da, hadde jo planer om å godkjenne senken alikavel jeg for den ble montert for ca en mnd siden.. Var helt greit å få et spark i ræva
ingard Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 For en fjott.. Det er noen som er veldig vanskelig. Greit vi skal kontrolleres, men de bør ikke bruke alt for mye ressurser på å leite etter feil.. Jeg fikk beskjed av vegvesen at jeg skulle bare vente til jeg ble stoppa med godkjenning. Da gikk det mye fortere
hagenisse Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Øh. Her om dagen leste jeg opptill flere artikler ang. få politifolk på jobb... Noen prioriterer feil et sted..
Sir Hofstad Skrevet Oktober 18, 2008 Skrevet Oktober 18, 2008 Har du unger som meg slipper du å være ute på kveldstid
Sir Hofstad Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Men er vel ikke lenge før de kakker på døra og vil sjekke bimmern...
hylle Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Men er vel ikke lenge før de kakker på døra og vil sjekke bimmern... Haha, det ser jeg for meg! "øh ja, vi kjørte forbi huset ditt her og la merke til denne mørke bmw'en som hviler oppå hjula........, ække lovlig det her vet du gutt.." Snakker om prioriteringer.. var det ikke i drammen 25 russere var nær å banke opp et par politifolk pga resursmangel?
Sir Hofstad Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 MMM lagt merke til den ser for sprek ut til å stå parkert ja... Og vi er ikke kamerater nå, etter du slutta i spesialstyrkene din femikladd...
skillbill Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Jaja, godt at det fortsatt finnes noen høflige politifolk da;) Senk er jo greit å få godkjent i vognkortet, men xenon blir nok dyrt ja:( Helt utrolig med de unge nyutdannede betjentene, de skal liksom vise seg frem:( Ser jo hvordan det går med de;) Leser det ene og det andre i avisen om underbemanning, dårlige ressurser osv, men da får de faenmeg bruke de ressursene de har på en litt bedre måte!
Dr_S Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Var vel ikke en betjent som leita etter feil, men en ung Vegvesen ansatt sikkert!
KeRu (Joavg) Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Haha, arti å lese en historie der faktisk politiet og vegvesenet er kule og er som "kompiser".. Er ALT for mange tapere i politi osv som ikke har sunn fornuft og menneskelig "skjønn" og omsorg.. Var som en dag til meg da jeg fikk parkeringsbot for å stå med halve dekket på stripa.. (de stripene som merker av parkeringsplassene).. Hva som har skjedd med denne syke verden når de henger seg opp i slikt? alt handler om effektivisering og penger... enkelt-menneske er verdt null..
Hakon Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Lette etter turbo ja.. Er det naivt å tro at de ikke vil finne en ESS-kompressor om den ser slik ut?
Morty999 Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 er nok ikke sikkert de vil se den der utenom noe spesielt nei. ser jo ganske orginalt ut.. hehe
Hakon Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Ser utvilsomt veldig sivilisert, men det legges vel merke til? Om man bor i oslo og har en stor turbo under panseret bør man holde seg unna kirkeveien mellom frogner stadion og frogner plass. Der står vegvesenet og sjekker biler fra tid til annen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå