Rogern Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Men er vel ikke lenge før de kakker på døra og vil sjekke bimmern... Kakka ikke på til meg da, men de la lapp på ruta at bilen min var avskiltet for manglende årsavgift. Da sto bilen inni gårdsplassen min. en klin original e46 sedan.. Dette skjeddekl 01.30 natt til søndag og jeg tok med meg lappen inn da jeg kom hjem etter en fuktig aften. Min mor passet huset til min bror da han var borte på ferie (han er nabo) og hun lånte bilen min søndag. Hun hadde ikke lagt merke til at bilen manglet skilter
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Haha ja Hofstad ikke føl deg for trygg KeRu, ja sant det du sier at det er kuult at dem er "kompiser" Jeg syntes det var helt greit å komme inn der så lenge dem holdt en sånn tone som dem gjorde.. Og at de pratet bil som om de var innterisert i det selv.. Hehe når det gjelder xenon så ble jeg stoppa i våres og, da fikk jeg også mangel på de helvetes lysa, så nå blir det vel vanlige pærer framover tenker jeg, selv om jeg digger lyset fra xenonen
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Hehe han unge kikka på at det var slitte foringer i forstillinga.. Eh nei det er det ikke sa jeg, alt i forstillinga er byttet det siste halve året så der er alt gull sa jeg.. Han var nå ikke så sikker på det da for han syntes det så slitt ut han da, hehe
Riefarn Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Rart med de nyutdannede og hvor pirkete de skal være assa.... Hadde en yngre kar som så på bilen min på EU-kontroll sist. Der måtte kuler og foringer i forstilling skiftes sa han, for de var ødelagte og sånn kunne jeg da absolutt ikke kjøre... ble litt satt ut da jeg sa de hadde blitt byttet 60mil tilbake, og til og med kunne gi han kvitteringen på det...
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Rart med de nyutdannede og hvor pirkete de skal være assa.... Hadde en yngre kar som så på bilen min på EU-kontroll sist. Der måtte kuler og foringer i forstilling skiftes sa han, for de var ødelagte og sånn kunne jeg da absolutt ikke kjøre... ble litt satt ut da jeg sa de hadde blitt byttet 60mil tilbake, og til og med kunne gi han kvitteringen på det...Ærlig talt, de skulle ikke hatt lov til å tatt kontroller.. Jeg hadde en privat jobb på en bil for ikke lenge siden for dem hadde fått pris på 13 000kr etter eu-kontrollen.. Feilen var slitt hjullager begge sider foran og bremsen hang på ene siden bak og lang vandring på brekket.. Jeg så på prisoverslaget at de hadde tatt med to lagre foran(greit nok, trengte å byttes) Nye bremsesko( Priset etter forsterkede bremser bak, men det satt de minste bremsene på bilen) nye hjulsylindere begge sider bak( ingen var slitte eller gikk tregt, eller noen lekkasje. Priset etter forsterkede bremser som det ikke er på bilen) og nye brekkwiere begge sider( Begge var fullstendig inntakte) og monteringsett(priset etter forsterkede bremser) Eneste problemet som var med bakbremsen var at den hendlen på bremseskoen som brekkwieren sitter på gikk tregt pga smuss, så jeg byttet bremsesko( de minste som er mye billigere enn de forsterkede) justerte inntil bremsebanda og da var bremsene tipp topp og brekket hadde også da normal vandring..
S.Arnesen Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Lette etter turbo ja.. Er det naivt å tro at de ikke vil finne en ESS-kompressor om den ser slik ut? er jo temmelig tydelig det, om man vet hva man ser etter...
Springsteen Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Lette etter turbo ja.. Er det naivt å tro at de ikke vil finne en ESS-kompressor om den ser slik ut? er jo temmelig tydelig det, om man vet hva man ser etter... For folk uten peiling skal de litt til at de merker den der, bortsett fra ESS-tuning "merket" da..
Der Barockengel Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Jeg hadde en privat jobb på en bil for ikke lenge siden for dem hadde fått pris på 13 000kr etter eu-kontrollen...... Dessverre er ikke denne historien unik. Og det hender nok oftere enn vi skulle tro.
Astri Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Eg skvatt av den overskrifta di. Den virka mer alvolig ut enn selve historien din...
Wolfeh Skrevet Oktober 19, 2008 Skrevet Oktober 19, 2008 Bra noen er hyggelige, må si jeg gruer meg til min neste eu kontroll. Anyhow, mange som kan bli litt for pirkete. Men også noen som ikke ser store fiel som faktisk kan være livsfarlige.
Ingebrigtsen Skrevet Oktober 19, 2008 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2008 Eg skvatt av den overskrifta di. Den virka mer alvolig ut enn selve historien din...Hehe ja for min del var det jo ikke alvorlig, bare det at jeg reagerte på fremgangsmåten dem brukte.. Tenk deg hvis du hadde stoppa selv på en bensinstasjon også hadde politiet kommet bort til deg og bedt deg om å bli med til trafikkstasjonen for teknisk kontroll..Hehe det stod i rb i dag at de hadde hatt en aksjon i går mot "rånemiljøet" Var visst mange biler som hadde blitt avskiltet
crizi Skrevet Oktober 20, 2008 Skrevet Oktober 20, 2008 uff eu kontrol ja, fikk feil fordi spylevæska ikke var på spaken men egen knapp hos naf.. selv om jeg vista fyren at det funka.. også tok jeg på biltilsynet og feilen ble fjernet.. latterlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå